طرح تولید واکس ابری کفش

در قرن نوزدهم استفاده از واکس کفش برای طبقاتی که می توانستند از پس خرید پاپوش های گران قیمت براآیند ، مورد توجه قرارگرفت .با ظهور قرن بیستم روش های تولید واکس کفش گسترده تر وپیشرفته تر شد.

واکس به صورت عمومی به ماده ای گفته می شود که بر روی جسمی مالیده می شود. به طور مثال واکس کفش ماده ای است که روی کفش برای ایجاد لایه ای شفاف و محافظت از نخ های آن مالیده می شود .

استفاده از واکس علاوه‌ بر اینکه ظاهر براقی به کفش می‌ بخشد ، به دلیل ساختار روغنی ، از ترک‌ خوردگی چرم نیز جلوگیری می‌ کند. نحوه‌ ی استفاده از این واکس بسیار ساده بوده و تنها کافی است از اسفنج ثابت آن کمک بگیرید. در این نوع واکس‌ ها ، احتمال کثیف‌ شدن دست نیز بسیار کاهش پیدا کرده است ؛ حتی می‌ توان این واکس‌ ها را داخل کیف گذاشت و همواره به همراه داشت. گفتنی است که این واکس برای تمامی تولیدات چرمی قابل‌ استفاده است و تنها برای کفش کاربرد ندارد.

کالاهای جایگزین واکس ابری کفش

انواع پارافین را می توان به عنوان کالای جایگزین واکش کفش قرار داد

اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز

امروزه واکس کفش برای تمیزکاری ، حفاظت و دوام کفش مورد استفاده قرا میگیرد .

فرایند تکنولوژی واکس ابری کفش

تنها فرایند تولید واکس کفش ، اختلاط  مواد اولیه در حرارت و سپس سرد کردن تدریجی و بسته بندی است .

تمامی عملیات تحت فشار اتمسفریک انجام میگیرد و دما حداکثر ۱۰۰ درجه سانتیکراد  می باشد .

جنس دستگاه ها و تمامی قسمتهایی که در تماس با مواد می باشنذ باید از جنس فولاد ضد زنگ باشد و کامل شدن عمل اختلاطبه سرعت همزنها مربوط است و تولید بیشتر را سرعت دستگاه پرکن تکمیل می کند .

مواد پس از توزیع واختلاط با یکدیگر به مخزن دوجداره ای که شامل همزن می باشد ، هدایت می شوند .در جداره این مخزن آب جوش یا بخار آب جریان دارد .بدین ترتیب چون درجه ذوب اکثر واکس ها حدود ۵۰ درجه سانتیگراد است با تبادل حرارتی انجام شده مواد داخل تانک به درجه ذوب رسیده و عمل همزدن نیز باعث اختلاط بهتر انها می شود .

موادی که ابتدا به داخل مخزن دیخته میشوند ،حلال های نفتی و معدنی و سپس مواد واکس (موم، پارافین وواکس کارونوبا )و انگاه رنگ می باشند . پس از تکمیل اطمینان از تکمیل عمل ، محصول تولیدی توسط پمپ دنده ای از جنس فولاد ضد زنگ به دستگاه های پر کننده قوطی منتقل میشوند .

در زمان تولید واکس مایع ،درجه حرارت تا حدود ۵۰ درجه سانتیگراد کافی می باشد و لازم نیست بویلر درجه حرارت دستگاه را به ۱۰۰ درجه سانتیگراد برساند .و نتیجتا عبور از تونل انجماد لازم نیست .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید واکس ابری کفش

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک واکس ابری کفش : ۳۶۹۹۴۱۲۴۲۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید واکس ابری کفش

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید واکس ابری کفش

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای در دست بهره برداری تولید واکس ابری کفش در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات واکس ابری کفش

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده واکس کفش

از آنجایی که امکانات وسطح تکنولوژی برای تهیه این محصول در بسیاری از کشورها موجود است .بنابراین نیاز به خرید تکنولوژی نمی باشد .و کشورهای متعددی از جمله کشورهای ترکیه و چین و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله تولید کنندگان ومصرف کنندگان این محصول هستند.

سخن پایانی

واکس کفش ابری مناسب افرادی است که زمان یا حوصله کافی برای واکس زدن کفش های خود ندارند. این واکس ها در رنگ قهوه ای و سیاه تولید می شوند. واکس بر روی چرم مصنوعی و طبیعی کاربرد دارد. این مدل واکس ها ترکیب فرچه و واکس را در کنار هم فراهم آورده و استفاده را برای شما راحت تر کرده و از طرفی قابل حمل می باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید واکس ابری کفش

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰ هزار عدد
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)