طرح تولید ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات

پلی متیل متاکریلات (PMMA) یکی از پلاستیک‌های مهندسی پرکاربرد در صنعت پلیمر می‌باشد. کاربرد اصلی این پلیمر به دلیل شفافیت بالای آن است. پلیمرهای اکریلیک (پلی متیل متاکریلات)،از خود خواص نوری و مقاوم در برابر آب و هواهای گوناگون بسیار عالی ای را نشان می‌دهند یعنی وقتی در معرض تماس با شرایط جوی قرار می‌گیرند، مقاومت بالایی دارند و در برابرهوازدگی و شرایط محیطی (دما، فشارو رطوبت یا بخار آب) بسیار مقاوم می باشند. همچنین در محدوده رنگی بسیار متنوعی، به رنگ­ های شفاف در برابر عبور نور (Transparent)، نیم شفاف (Translucent) و مات یا کدر (opaque) هستند. اکریلیک ها از پلیمرها و کوپلیمرهایی تشکیل شده ­اند که منومرهای اصلی آن ها به دو خانواده، استر- اکریلات‌ها و متا کریلات‌ها تعلق دارند. ورقه های اکریلیک شفاف و سخت از متیل متاکریلات تهیه شده اند، همچنین رزین های اکستروژن و قالب گیری در یک محلول پیوسته از متیل متا کریلات که با درصد کمی از اکریلات‌ها یا متاکریلات‌ها، کوپلیمریزه شده است، ساخته می شوند.
متیل متاکریلات، از طریق یک فرایند دو مرحله ای که در طی آن استون و هیدروژن سیانید با هم واکنش می دهند تا استون سیانوهیدرین به دست آید، تولید شده است. سپس، این ترکیب در حضور اسید سولفوریک غلیظ با متانول حرارت داده می شود تا منومر MMA، به دست آید. منومرهای اکریلیک از طریق فرایندهای پلیمریزاسیون رادیکال آزاد که به وسیله آغازگرهای پروکسیدی، شروع می شوند، پلیمریزه شده و PMMA را به وجود می آورند. یک آغازگر (lnitiator) منومری فعال در دماهای بالاتر موجب پیشرفت واکنشی می گردد که بسیار شدید و گرمازاست، به طوری که گرمای آزاد شده بایستی به نحوی از سیستم خارج شده و مهار گردد.
فرمولاسیون های گوناگون پلاستیک ها هم در وزن مولکولی و هم در خواص فیزیکی – مکانیکی اصلی، همانند سرعت جریان پلیمر مذاب (MFI)، مقاومت حرارتی و چقرمگی با هم تفاوت دارند. فرمولاسیون های ویژه ای وجود دارند که سطوح مات و بی جلا را پدید آورند و یا اینکه نور فرابنفش را جذب یا از خود عبور می‌دهند. آن‌ها همچنین در محدوده کاملی از رزین‌های رنگی، به صورت های شفاف، نیمه شفاف و مات یا کدر، قابل دسترس می‌باشد.

تاریخچه

اولین اسید اکریلیک در سال ۱۸۴۳ ایجاد شد. اسید متاکریلیک، مشتق شده از اسید اکریلیک، در سال ۱۸۶۵ فرموله شده بود. واکنش بین متاکریلیک اسید و متانول به استر متیل متاکریلات تبدیل می شود. پلی اتیل متاکریلات در اوایل دهه ۱۹۳۰ توسط شیمیدانهای انگلیس روولند هیل و جان کروفورد در صنایع شیمیایی امپریال (ICI) در انگلستان کشف شد. ICI محصول تحت علامت تجاری Perspex را ثبت کرده است. در همان زمان، اتو روم، شیمیدان و صنعتی، از روهم و هاز در آلمان، تلاش میکردند شیشه ای ایمن را با پلیمریزاسیون متیل متاکریلات دو لایه شیشه ای تولید کنند. پلیمر جدا شده از شیشه به عنوان یک ورق پلاستیکی شفاف است که رم آن را در سال ۱۹۳۳ به نام علامت تجاری پلکسی گلاس نامگذاری کرد. هر دو Perspex و Plexiglas در اواخر دهه ۱۹۳۰ تجاری شدند. در ایالات متحده، E.I. دو پونت د نومورس و شرکت (در حال حاضر شرکت DuPont) پس از آن محصول خود را تحت علامت تجاری لوسیت معرفی کرد. در سال ۱۹۳۶، ICI Acrylics (در حال حاضر Lucite International) اولین تولید تجاری شیشه ای ایمنی اکریلیک را آغاز کرد. نیروهای متفقین و محور در طول جنگ جهانی دوم از شیشه اکریلیک برای پریسوپ های زیردریایی و شیشه های هواپیما هواپیما، سایبان ها و برج های تفنگ استفاده می کردند. خلبانان هواپیمایی که چشم های آنها توسط هواپیما های PMMA آسیب دیده بودند، بسیار بهتر از کسانی بود که با شیشه استاندارد آسیب دیده بودند، نشان دهنده سازگاری بهتر بین بافت های انسانی و PMMA نسبت به شیشه است. [۷] برنامه های غیر نظامی پس از جنگ دنبال می شوند.

مشختصات ورق های PMMA پلی متیل متاکریلات

ورقهای PMMA با ۹۸ درصد قابلیت گذردهی نور و رنگ پذیری مناسب که تغییرات جوی بر آن بی تاثیر است، جایگزینی مناسب برای شیشه در بسیاری از کاربردها محسوب می شود. خواصی از جمله پایداری رنگ، سبکی وزن، عبوردهی نور و مقاومت شیمیایی و آب و هوایی فوق العاده، کاربردهای متنوعی برای ورقهای PMMA ایجاد کرده است. از طرفی مقاومت ضربه ای این محصول در حدود ۵ برابر شیشه بوده و در مقاطع نازک انعطاف پذیر می باشد. ذر مقایسه با سایر پلاستیکهای شفاف، ورقهای PMMA از مقاومت بیشتری نسبت به اشعه ماورا بنفش، رطوبت و دیگر اثرات محیطی برخوردار است.

مزایای پلی متیل متاکریلات

شفافیت نوری عالی
سختی سطح عالی
قابلیت تحمل عالی در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون، مقاومت عالی در برابر هوازدگی و شرایط جوی، مقاومت بالا در برابر نور خورشید.
صلب و انعطاف ناپذیر همراه با استحکام ضربه ای خوب
پایداری ابعادی عالی و کاهش حجم و شرینک یا انقباض درون قالبی پایین
شکل دهی گرمایی آن ها با چقرمگی دومحوری، یا دوبعدی، افزایش می یابد.

معایب و محدودیت های پلی متیل متاکریلات

کم در برابر حلال، به ویژه به وسیله کتون‌ها، استرها، کلروکربن ها، هیدروکربن‌های آروماتیک و فرئون براحتی تحت حمله قرار می گیرد.
قابل احتراق، دمای سرویس پیوسته یا درجه حرارت کاری مداوم به ۱۶۰درجه فارنهایت محدود شده است.
انواع تجاری انعطاف پذیر قابل دسترس نمی باشند.
رطوبت موجب تغییرات ابعادی در قطعات قالب گیری شده می گردد.

خواص پلی متیل متاکریلات

PMMA یک ماده قوی، سخت و سبک است. آن دارای تراکم ۱.۱۷-۱.۲۰ g / cm3 است، [۱] [۲۱] که کمتر از نصف شیشه است. [۱] همچنین دارای قدرت ضربه خوب است، بالاتر از هر دو شیشه و پلی استایرن؛ با این حال، قدرت ضربه PMMA هنوز هم بسیار پایین تر از پلی کربنات و برخی از پلیمرهای مهندسی است. PMMA در دمای ۴۶۰ درجه سانتیگراد (۸۶۰ درجه فارنهایت) در معرض آتش سوزی قرار می گیرد و باعث تشکیل دی اکسید کربن، آب، مونوکسید کربن و ترکیبات کم مولکولی، از جمله فرمالدئید می شود.
PMMA تا ۹۲ درصد نور قابل مشاهده (ضخامت ۳ میلیمتر) را تحویل می دهد و از هر سطحی به دلیل شاخص شکست آن (۱.۴۹۰۵ در ۵۸۹.۳ نانومتر) بازتابی حدود ۴ درصد دارد. [۳] این نور نور ماورای بنفش (UV) را در طول موج های کمتر از ۳۰۰ نانومتر (شبیه به شیشه معمولی پنجره) فیلتر می کند. برخی از تولید کنندگان [۲۳] افزودن پوشش یا مواد افزودنی به PMMA برای بهبود جذب در محدوده ۳۰۰-۴۰۰ نانومتر. PMMA از نور مادون قرمز تا ۲۸۰۰ نانومتر عبور می کند و بلوک های IR طولانی تر از ۲۵۰۰۰ نانومتر را دارد. انواع PMMA رنگی اجازه می دهد تا طول موج های خاصی از IR برای عبور در حالی که مسدود کردن نور قابل مشاهده (برای مثال برای کنترل از راه دور و یا سنسور گرما).
PMMA در بسیاری از حلال های آلی بوجود می آید و از بین می رود. همچنین با توجه به گروه های استر به راحتی هیدرولیز شده، مقاومت آن در برابر سایر مواد شیمیایی نیز ضعیف است. با این وجود، ثبات محیطی آن نسبت به اکثر پلاستیک های دیگر مانند پلی استایرن و پلی اتیلن برتر است و بنابراین PMMA اغلب مواد انتخابی برای برنامه های کاربردی در فضای باز است. [۲۴] PMMA دارای حداکثر جذب آب نسبت به وزن ۰.۳-۰.۴٪ است. [۲۱] استحکام کششی با افزایش جذب آب کاهش می یابد. [۲۵] ضریب انبساط حرارتی آن نسبتا بالا است (۵-۱۰) × ۱۰-۵ درجه سانتی گراد.

کاربردهای ورق های PMMA پلی متیل متاکریلات

دیوارهای کاذب برای دفاتر کار و منازل،اطاقک های داخل حمام، دکوراسیون ادارات و منازل، باجه های تلفن عمومی، شیشه کلاههای ایمنی، نورگیر ساختمان، تابلوهای تبلیغاتی، گذرگاههای عابر پیاده
خودرو: چراغ‌ها یا نورهای عقب، عدسی های نوری پارکینگ، نشانه های تزئیناتی، و پلاک های ماشین یا تابلوها ی ویژه نوشتن اسم.
لوازم خانگی: نگهدارندها و قاب عکس ها و کالاهای تزئیناتی
کالاهای شفاف: قابل استفاده در رنگین کمانی از رنگ‌های درخشنده، ماده ای ایده آل برای بسته بندی، جواهرات و نشانه ها
وسایل الکترونیکی: از این پلیمر در پوشش دادن تخته مدار چابی استفاده شده است.

جایگزین شفاف شیشه

PMMA معمولا برای ساخت آکواریوم های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. طراحان شروع به ساختن آکواریوم های بزرگ هنگام استفاده از پلی متیل متاکریلات می کردند. به دلیل حوادثی مانند فاجعه Summerland، این نوع از انواع دیگر ساختمان ها استفاده می شود.
PMMA برای مشاهده بنادر و حتی کلاهک های فشرده ای از زیردریایی ها استفاده می شود، مانند حوزه مشاهده زیردریایی Alicia و پنجره حمیتسفا تریست.
PMMA در لنزهای چراغ های بیرونی خودرو استفاده می شود. [۲۸] حفاظت از تماشاگران در هاکی روی یخ از PMMA ساخته شده است.
از لحاظ تاریخی، PMMA یک پیشرفت مهم در طراحی پنجره های هواپیما بود، که امکان ساخت چنین طرح هایی را به عنوان باریک بینی را در فضای جنگنده B-17 بوئینگ داشت. شفافیت های هواپیما مدرن اغلب از ورق اکریلیک کشش استفاده می کنند.
وسایل نقلیه پلیس برای کنترل عصبانیت اغلب دارای شیشه معمولی جایگزین PMMA برای حفاظت از اشغالگران از اشیاء پرتاب شده است.
PMMA ماده مهمی در ساخت برخی از لنزهای فانوس دریایی است. [۲۹] PMMA برای سقف سازی این ترکیب در پارک المپیک برای بازی های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ در مونیخ استفاده شد. این یک ساخت و ساز سبک و شفاف ساختار را فعال کرد [۳۰] PMMA (تحت نام تجاری “Lucite”) برای سقف آستوموم هوستون مورد استفاده قرار گرفت.

تغییر مسیر نور

پانل های آکریلیک برش لیزری برای هدایت نور خورشید به یک لوله نور یا پنجره شیشه ای استفاده می شود و از آنجا به داخل یک اتاق پخش می شود. [۳۱] توسعه دهندگان آن، ورونیکا گارسیا هاسن، کن یانگ و یان ادموندز جایزه نوآوری نقد اقتصاد خاور دور در برنز برای این تکنولوژی در سال ۲۰۰۳ اهدا شد. [۳۲] [۳۳] برای خاموش شدن بیش از یک متر (بیش از ۹۰ درصد از شدت از دست دادن منبع ۳۰۰۰ کیلوگرم) [۳۴]، راهنماهای نور کم پهنای باند اکریلیک بیشتر به استفاده های تزئینی اختصاص می یابد.
جفت ورق اکریلیک با لایه ای از منشورهای میکروسکوپی بین ورق ها می تواند خواص بازتابنده و انعطاف پذیری داشته باشد که به آنها اجازه می دهد تا بخشی از نور خورشید را به دلیل زاویه اشباع آن هدایت کند. چنین پانل ها به عنوان قفسه های کوچک مینیاتوری عمل می کنند. چنین پانل ها برای اهداف روزمره تجاری شده اند و به عنوان یک پنجره یا یک سایبان مورد استفاده قرار می گیرند به گونه ای که نور خورشید از آسمان به سمت سقف و یا به داخل اتاق نسبت به کف هدایت می شود. این می تواند منجر به روشن تر شدن بخش پشتی اتاق شود، به ویژه هنگامی که با یک سقف سفید ترکیب شده، در حالی که دارای تاثیر کمی بر روی نمای خارجی نسبت به شیشه معمولی است. [۳۵] [۳۶]

فناوری های پزشکی و ایمپلنت

PMMA درجه سازگاری خوبی با بافت انسانی دارد و در ساخت لنزهای داخلی داخل چشم که در هنگام لنز اصلی در درمان آب مروارید حذف می شود، در چشم استفاده می شود. این سازگاری توسط چشم پزشک انگلیسی، سر هارولد ریدلی در خلبانان جنگ جهانی دوم کشف شد، که چشمانشان از پراکندهای PMMA که از طرف پنجره جنگجویان Supermarine Spitfire در آمده بودند، نادیده گرفته شده بود. به عنوان طوفان هاوکر [۳۷] ریدلی یک لنز تولید شده توسط شرکت Rayner (Brighton & Hove، East Sussex) ساخته شده از Perspex پلیمریزاسیون توسط ICI ساخته شده است. در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۹ در بیمارستان سنت توماس لندن، ریدلی اولین لنز داخل چشم را در بیمارستان سنت توماس در لندن گذاشت. [۳۸] به طور خاص، لنزهای تماسی اکریلیک برای جراحی آب مروارید در بیماران مبتلا به التهاب مکرر (uveitis) مفید هستند، زیرا مواد اکریلیک باعث التهاب کمتر می شوند.
لنزهای عینک معمولا از PMMA ساخته شده اند.
از لحاظ تاریخی، لنزهای تماس سخت اغلب از این مواد ساخته شده است. لنزهای نرم افزاری اغلب از یک پلیمر مرتبط ساخته شده اند که در آن مونومرهای اکریلات که حاوی یک یا چند گروه هیدروکسیل هستند، آنها را هیدروفیل می کند.
در جراحی ارتوپدی، سیمان استخوان PMMA برای ضبط ایمپلنت ها و بازسازی استخوان های از دست رفته استفاده می شود. این پودر با متیل متاکریلات مایع (MMA) تامین می شود. اگر چه PMMA از لحاظ بیولوژیکی سازگار است، MMA در معرض تحریک پذیر و سرطان زا ممکن است. PMMA نیز به علت فشارخون منجر به رویدادهای قلب و عروق در اتاق عمل شده است. [۳۹] سیمان استخوان مانند یک غلظت عمل می کند و نه خیلی شبیه یک چسب در آرتروپلاستی. گرچه چسبنده به استخوان یا ایمپلنت متصل نیست، در واقع فضای بین پروتز و حرکت پیشگیری از استخوان را پر می کند. معایب این سیمان استخوانی این است که حرارت آن تا دمای ۸۲.۵ درجه سانتیگراد (۱۸۰.۵ درجه فارنهایت) گرم می شود در حالی که تنظیم می تواند باعث ناباروری بافت همسایه شود. تعادل دقیق آغازگرها و مونومرها برای کاهش میزان پلیمریزاسیون و به تبع آن گرما تولید شده است.
در جراحی لوازم آرایشی، میکروسپارهای کوچک PMMA در بعضی از مایعات بیولوژیکی به صورت یک پرکننده نرم بافت نرم در زیر پوست به صورت دائمی برای چین خوردگی یا زخم تزریق می شوند. PMMA به عنوان یک پرکننده بافت نرم به طور گسترده ای در آغاز قرن بیستم برای بازگرداندن حجم در بیماران مبتلا به هدر رفتن چهره مربوط به HIV مورد استفاده قرار گرفت. PMMA به طور غیرقانونی به منظور ایجاد عضلات بعضی از بدنسازان استفاده می شود.
Plombage یک درمان قدیمی برای سل، که در آن فضای پلورون در اطراف ریه های آلوده با توپ PMMA پر شده است، به منظور فشرده شدن و سقوط ریه آسیب دیده است.
تحقیقات بیوتکنولوژی جدید و تحقیقات بیومدیکال از PMMA برای ایجاد دستگاه های آزمایشگاهی بر روی یک تراشه microfluidic استفاده می کند که به هندسه های ۱۰۰ میکرومتر نیاز دارند تا مسیریابی مایعات را فراهم کنند. این هندسه های کوچک قادر به استفاده از PMMA در فرآیند تولید بیوشیمی هستند و سازگاری بیولوژیکی متوسط ​​دارند.
ستون های کروماتوگرافی Bioprocess از لوله های اکریلیک ریخته شده به عنوان جایگزینی برای شیشه و فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. این ها دارای فشار و برآورده کردن الزامات سختگیرانه مواد برای سازگاری با زیستی، سمیت و extractables هستند.

استفاده هنری و زیبایی شناسی

رنگ اکریلیک اساسا شامل PMMA در آب معلق است؛ با این حال از آنجا که PMMA هیدروفوب است، باید یک ماده با هر دو گروه هیدروفوب و هیدروفیلی برای تسهیل تعلیق اضافه شود.
سازندگان مدرن مدرن، به ویژه در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، با هدف ایجاد زیبایی های فضایی خود، لوسیت و سایر محصولات PMMA را به طرح های خود، بخصوص دفتر های اداری، متصل می کنند. بسیاری از محصولات دیگر (به عنوان مثال، گیتار) گاهی اوقات با شیشه های اکریلیک ساخته می شوند تا اشیاء شفاف و شفاف شفاف باشند.
Perspex به عنوان یک سطح برای رنگ آمیزی، به عنوان مثال توسط سالوادور دالی استفاده شده است.
Diasec فرایندی است که از شیشه اکریلیک به عنوان یک جایگزین شیشه معمولی در فریم های تصویر استفاده می کند. این کار برای هزینه های نسبتا کم، وزن سبک، مقاومت در برابر شکست، زیبایی شناسی و به دلیل اینکه می توان آن را در اندازه های بزرگتر از شیشه های استاندارد عکس طراحی کرد، انجام می شود.
در سال ۱۹۳۹، جان د سوارتر، مجسمه ساز هلندی مستقر در لس آنجلس، نمونه هایی از لوسیتی را که توسط دوپونت فرستاده شده بود، آزمایش کرد. De Swart ابزاری برای کار کردن لوسیت برای مجسمه سازی و مواد شیمیایی ترکیب شده برای ایجاد اثرات مشخصی از رنگ و ریزش ایجاد کرد [۴۲] تقریبا از دهه ۱۹۶۰، مجسمه سازان و هنرمندان شیشه ای مانند Jan Kubíček، Leroy Lamis و Frederick Hart شروع به استفاده از اکریلیک کردند، به خصوص با استفاده از انعطاف پذیری مواد، وزن سبک، هزینه و ظرفیت آن برای رفع و فیلتر کردن نور.
در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، لوسیت یک ماده بسیار پرطرفدار برای جواهرات بود، و شرکت های متعددی در ایجاد قطعات با کیفیت از این مواد تخصصی بودند. دانه های Lucite و زیور آلات هنوز هم توسط جواهرات عرضه می شود.
ورق های اکریلیک در ده ها رنگ استاندارد تولید می شوند [۴۳] که بیشترین استفاده را با استفاده از رنگ های تولید شده توسط رومن و هاس در دهه ۱۹۵۰ به فروش می رسانند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

Farsi TitleLatin Title
پلی متیل متاکریلات به شکل گرانول۲۴۱۳۴۱۲۴۱۲
انواع صفحه و ورق از پلی متیل متاکریلات PMMA۲۵۲۰۴۱۲۴۰۹
صفحه و ورق ساده از پلی متیل متاکریلات PMMA (به روش اکسترود)۲۵۲۰۵۱۲۴۱۰
صفحه و ورق ریخته گری ساده (کست ) از پلی متیل متاکریلات PMMA۲۵۲۰۵۱۲۴۱۱
صفحه و ورق ریخته گری گل دار لمینیت شده با پارچه از پلی متیل متاکریلات PMMA۲۵۲۰۵۱۲۴۱۲
صفحه و ورق هدایت کننده نور از پلی متیل متاکریلات PMMA (به روش اکسترود)۲۵۲۰۵۱۲۹۵۱
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

Farsi TitleLatin Title
پلی متیل متاکریلات به شکل گرانول۳۹۰۶۱۰۰۰
صفحه و ورق ساده از پلی متیل متاکریلات PMMA (به روش اکسترود)۳۹۲۰۵۱۰۰
فرآیند

دمای انتقال شیشه (Tg) PMMA اتواکتیک ۱۰۵ درجه سانتیگراد (۲۲۱ درجه فارنهایت) است. مقادیر Tg نمرات تجاری PMMA بین ۸۵ تا ۱۶۵ درجه سانتیگراد (۱۸۵ تا ۳۲۹ درجه فارنهایت) است. محدوده وسیعی است زیرا تعداد زیادی از ترکیبات تجاری که کوپلیمرهای با هم مونومرهای غیر متیل متاکریلات هستند. بنابراین PMMA در دمای اتاق یک شیشه آلی است؛ به عنوان مثال، آن زیر Tg است. دمای تشکیل با دمای انتقال شیشه شروع می شود و از آنجا می رود. [۱۸] تمامی فرایندهای ریخته گری رایج ممکن است از جمله قالب گیری تزریقی، قالب گیری فشرده سازی و اکستروژن استفاده شود. بالاترین ورق PMMA با استفاده از ریخته گری سلول تولید می شود، اما در این مورد، مراحل پلیمریزاسیون و قالب گیری همزمان انجام می شود. با توجه به توده مولکولی بسیار بالایی، قدرت مواد بالاتر از درجه قالبگیری است. سخت شدن لاستیک برای افزایش چقرمگی PMMA برای غلبه بر رفتار شکننده آن در پاسخ به بارهای اعمال شده مورد استفاده قرار گرفته است.

وضعیت واحد های فعال تولید ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات

نمودار واردات و صادرات ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید ورق پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)