طرح تولید پارچه ملت بلون

این پارچه از خانواده پارچه های بی بافت مثل اسپان باند است که نقش فیلتر را در ماسک دارد . پارچه ملت بلون منسوجات نبافته متشکل از فیلامنت های منقطع در طولهای مختلف و ظرافت ۵-١ میکرون که با استفاده از تکنولوژی ملت بلون تولید می گردد . از بارزترین خصوصیات این نوع پارچه ها ظرافت الیاف و قدرت نفوذ ناپذیری بسیار بالا در برابر مایعات می باشد .

پلی پروپیلن نبافته چیست؟

اکستروژن Melt blown یک فرآیند تولید است که برای ایجاد نوع پارچه ای به نام پارچه غیر بافته استفاده می شود که از پلیمرهایی مانند پلی پروپیلن ساخته شده است. … پارچه حاصل از آن دارای تعدادی از خواص مطلوب است که عبارتند از: جذب. سد باکتریایی.

آیا می توان ملت بلون را شست؟

نبافته پارچه ها معمولاً با دوام شستشو محسوب نمی شوند و امروزه بیش از یک سوم نبافته ها در کاربردهای بادوام مورد استفاده قرار می گیرند که لزوماً نیازی به شستشو ندارند ، زیرا اکثر نبافته ها ذاتاً پس از یک بار استفاده نهایی ، یکبار مصرف محسوب می شوند.

پارچه بدست آمده دارای تعدادی از خواص مطلوب است که عبارتند از:

جاذبه
سد باکتریایی
کوسن
فیلتر کردن
عقب ماندگی شعله
دفع مایع
انعطاف پذیری
نرمی
استعداد
استحکام – قدرت
کش آمدن
قابل شستشو

کاربرد ملت بلون

در حال حاضر به بخش هایی از بازارهای زیر بطور موفقیت آمیزی به وسیله محصولات ملت بلون خدمت شده است:

۱_ مدیای تصفیه کننده :

این بخش از بازار میرود تا به بزرگترین تک تقاضا تبدیل شود. معروفترین کاربرد مدیای فیلتر، پارچه ماسک جراحی است. کاربردهایی شامل هردو حالت مایع و گازی را شامل می شود.  بعضی از آنها در فیلترهای کارتریجی یافت می شوند، فیلترهای اتاق تمیز و غیره.

۲_ فیبرهای پزشکی :

دومین بازار بزرگ ملت بلون کاربرد در پزشکی و جراحی است. بخش عمده آن بازار لباس های یکبار مصرف و بخش بسته بندی استریلیزه است.

۳_ محصولات پزشکی:

محصولات ملت بلون در ۳ نوع محصول بهداشتی و محافظتی بکار می رود:

دستمال بهداشتی زنانه، لایه رویی پارچه ( بچه) از SB-MB و محصولات جذبی  برای  دفع غیراختیاری بزرگسالان.

۴ جذب کننده های روغن :

مواد ملت بلون در گونه های مختلفی از اشکال فیزیکی طراحی شده اند تا مواد روغنی را جذب کنند. معروفترین کاربرد، استفاده مواد جذب کننده برای برداشتن چربی از سطح آب ؛ مانند مواجه شدن با ریختن تصادفی روغن؛ و برای پارچه ها در فروشگاههای اتومبیل و در صنایع نیروگاهی است.

۵_  لباس :

کاربردهای لباس محصولات ملت بلون در ۲ بخش بازار می گنجد : عایق بندی حرارتی ، پارچه های صنعتی یکبار مصرف ، لایه زیری برای چرم های سنتتیک . مصارف در عایق های حرارتی از میکروحفره هایی در ساختار پرشده با هوای ساکن ، که نتیجه خوبی در عایق حرارتی میدهد، بهره می برد.

۶_چسب های هات ملت:

فرایندهای ملت بلون یک مشخصه مخصوص دارد، تقریباً در هر نوع از ماده ترموپلاستیک  میتواند بکار برده شود.

بنابراین کار فرمولاسیون چسب هات ملت برای ایجاد کردن یک مشخصه خاص با استفاده از سیستم ملت بلون به طور عمده ای می تواندآسان شود تا شبکه چسبنده یکنواخت نهایی شکل یابد.

۷_ خصوصیات الکترونیکی :

۲ کاربرد عمده در بازار الکترونیک برای شبکه های ملت بلون وجود دارد: یکی از آنها فیبرهای خطی در دیسکت های فلاپی کامپیوتر است و دیگری جداکننده باتری و به عنوان عایق در خازن است.

۸_  کاربردهای متفرقه :

کاردبرد جالب در این بخش تولید چادرها وپارچه های بدون بافت قابل ارتجاع که ظاهری شبیه یک تارپیوسته محصول Spunbond می باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پارچه ملت بلون

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک پارچه ملت بلون : ۷۴۹۵۴۱۲۴۷۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پارچه ملت بلون

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

فرآیند تولید پارچه ملت بلون

ملت بلون (MB) فرآیندی است برای تولید شبکه های الیاف دار یا کالاهای که مستقیماً از پلیمرها یا رزین ها با استفاده از هوا با شتاب بالا یا نیروی مشخص دیگری برای باریک کردن تارها .
فرآیند MB یکی از جدید ترین و آخرین پیشرفت های فرآیند های بدون بافت است.

این فرایند منحصربه فرد است زیرا تقریباً بطور انحصاری برای تولید میکرو فیبرها نسبت به فیبرهایی با سایز معمولی فیبرهای پارچه ای بیشتربکار برده می شوند. قطر میکرو فیبرهای MB معمولاً در دامنه ۲ تا ۴ میکرون می باشد. اگر چه آنها ممکن است به کوچکی ۰٫۱ میکرون و به بزرگی ۱۰ تا ۱۵ میکرون باشند.تفاوت های بین فیبرهای MB بی بافت و دیگر محصولات بی بافت همانند درجه نرمی ، پوشش ،  شفافیت و تخلخل عموماٌ می تواند به عنوان تفاوت ها در سایز تارها ردیابی شود.

اکستروژن Melt blown یک فرآیند تولید است که برای ایجاد نوع پارچه ای به نام پارچه غیر بافته استفاده می شود که از پلیمرهایی مانند پلی پروپیلن ساخته شده است. پارچه های سنتی ساخته شده از مواد طبیعی مانند پنبه با هم بافته می شوند ، بدین معنی که این ماده ابتدا به نخ تبدیل می شود و سپس با استفاده از یک فرآیند بافندگی یا بافندگی به هم پیوسته می شود که منجر به ایجاد یک ورق پارچه از نخ می شود. پارچه های غیر بافته شامل پیوند نخ بافندگی یا بافندگی نمی شوند. در عوض ، آنها از نظر مکانیکی ، حرارتی یا شیمیایی به یکدیگر متصل می شوند که از الیاف جداگانه پلیمرهای مذاب تشکیل شده و پارچه ای مانند وب ایجاد می کنند.

 

وضعیت واحد های فعال تولید پارچه ملت بلون

نمودار واحدهای فعال تولید پارچه ملت بلون در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

وضعیت واردات و صادرات پارچه ملت بلون

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت صنعت تولید منسوج نبافته

در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ترکیه، عربستان، هند، چین و … سرمایه‌گذاری چندانی در حوزه منسوجات بی‌بافت و منسوجات فنی صورت نگرفته است. کشور ما از نظر مزیت‌های صنعتی و فنی در تولید منسوجات بی‌بافت در مقام مقایسه با کشوری مانند ترکیه از شرایط به مراتب بهتری در زمینه دسترسی به مواد اولیه، نهاده‌های تولید صنعتی مانند نیروی انسانی، برق و … برخوراست ترکیه برای تهیه مواد پتروشیمی یا  الیاف پلی‌استریا نیازمند واردات است، (حتی یکی از مقاصد مواد پلیمری و الیاف پلی‌استر صادراتی ایران، ترکیه می‌باشد) اما با این اوصاف سرمایه‌گذاری ترکیه در زمینه تولید منسوجات بی‌بافت، چندین برابر ایرانبوده  و این به‌عنوان یکی از مراکز قابل توجه تولید منسوجات بی‌بافت در منطقه مطرح می باشد. طبق آمارهای رسمی ترکیه در زمینه ظرفیت تولید منسوجات بی‌بافت طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ ، دوبرابر شده و طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مجدداً این حجم تولید رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است و کماکان آهنگ رشدصنعت منسوج نبافته در ترکیه چندین برابر کشور ماست.
امروز در منطقه با کشوری همچون عربستان صعودی مواجهیم که مزیت‌ خاصی غیر از مواد پتروشیمی برای تولید منسوجات بی‌بافت ومنسوجات فنی ندارد اما تولید این کشور رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد و کل منسوجات بی‌بافت تولیدی عربستان با جمعیتی حدود یک سوم کشور ما  معادل کل آن چیزی است که در کشور وسیع و پهناور ایران تولید می گردد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پارچه ملت بلون

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)