طرح تولید پانل سقفی بتنی پیش تنیده

سقف های مجوف پیش ساخته و یا به اصطلاح هالوکور (Hollow Core)، از رایج ترین نوع سقف ها در سقف های بتنی پیش ساخته است
که در ساختمان های بتنی درجا نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
این سقف ها در قطعاتی به عرض ۱۲۰ سانتی متر تولید می شوند و در هر یک از این قطعات، ۶ تا ۱۰ حفره ممتد وجود دارد.
بارهای ثقلی وارد بر سقف را از طریق عملکرد خمشی خود به تکیه گاه دو طرف سقف انتقال می دهند
از حفره های این نوع سقف می توان برای عبور کابل ها و لوله های تاسیساتی نیز استفاده کرد.
سقف هالوکور (Hollow Core) ازجمله سقف‌های پیش‌ساخته می‌باشد. پیش‌ساخته بودن این سقف باعث اجرای بسیار سریع آن می‌شود و به‌خصوص در پروژه‌های بزرگ از این نوع سقف بسیار استقبال شده است.
عدم نیاز به قالب‌بندی باعث کاهش هزینه اجراشده و عدم حضور جک در زیر این سقف باعث می‌شود کارفرما اجرای تیغه‌چینی را بلافاصله شروع کند. ازآنجاکه هالوکور به‌صورت پیش‌تنیده ساخته می‌شود، می‌تواند باضخامت بسیارکم تا دهانه ۱۴ متر را پاسخگو باشد. در سقف هالوکور سقف تمامی طبقات بدون تأخیر نصب می‌گردند و پس از اتمام کار، میلگردهای حرارتی بر روی آن قرارگرفته و یک لایه‌نازک بتن می‌تواند به‌طور همزمان برای تمامی طبقات ریخته می‌شود.
سقف های مجوف پیش ساخته یا Hollow Core Slabs از سیستم های سقف شناخته شده در دنیا می باشند. این سقف ها به دو صورت با استفاده از بتن مسلح معمولی و یا بتن مسلح پیش تنیده در کارخانه تولید و به محل اجرای پروژه انتقال داده می شوند.
در مقطع طولی این سقف ها به منظور کاهش بار مرده سقف حفراتی تعبیه شده است. از مزایای این سیستم مشابه دیگر انواع سقف های پیش ساخته کاهش زمان اجرا و افزایش سرعت پیشرفت پروژه می باشد. به منظور اتصال مناسب این قطعات به یکدیگر ضمن تامین کلید برشی لازم است قلاب های مناسب تعبیه شده و در محل به طور مناسب بتن ریزی یا گروت ریزی شود.
دال های مجوف پیش تنیده ضمن دارا بودن مزیت هایی نظیر افزایش طول دهانه باربری یا کاهش ارتفاع مقطع در دهانه های مساوی و استفاده بهینه تر از مقطع بتنی، دارای ملاحظات اجرایی و کیفی متعددی هستند که لزوم استفاده از یک تیم متخصص را در زمان تولید این قطعات، همچنین انتقال و اجرای آن ها به کارگاه الزامی می نماید. از نکات شایان توجه در اجرای سقف های مجوف پیش ساخته، اتصال برشی این قطعات به سیستم باربر جانبی می باشد و لازم است با تعبیه میلگردهای قلابی و انجام محاسبات و کنترل های مربوطه طراحی شود.
با توجه به تعامل و کارکرد وزن ساختمان با پدیده زلزله و نیاز مبرم به سبک سازی ساختمانها جهت مقابله با این پدیده مخرب و ویرانگر و با عنایت به جایگاه ویژه صنعت ساختمان‌های پیش ساخته جهت حل معضل کمبود مسکن. بدیهی است شکل ظاهری سقف‌های سبک مانند سقف‌های معمولی می‌باشد.
با استفاده از سنگدانه‌های سبک در طرح اختلاط بتن سقف‌های هالوکور وزن این نوع سقف به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته به نحوی که با استفاده از این طرح، وزن حجمی بتن با۱۶۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب به ۳۵% کاهش یافته است.
بدیهی است کاهش وزن سقف باعث کاهش میلگرد لازم در دال و همچنین کاهش بار مرده جهت طراحی سایر قطعات می‌شود.
– با سبک‌سازی ساختمان از طریق استفاده از بتن‌ سبک می‌توان نیروهای اعمال شده به ساختمان ناشی از بارگذاری زلزله را کاهش و در نتیجه مقاومت سازه ساختمانها را افزایش داد. گفتنی است در این حالت مقاومت فشاری باتوجه به مقاومت خواسته شده تا۴۰۰ کیلوگرم بر.سانتیمتر مربع قابل استحصال می‌باشد. پس از عملیات نصب سطح زیبا و یکنواخت خواهیم داشت و سطح کاملاً آماده رنگ و نقاشی بوده و هیچگونه نیازی به اندودکاری نبوده و این نکته در کاهش هزینه تمام شده ساختمان حائز اهمیت است.
سقف های ساخته شده از دال های هالوکوراز انواع بتن آرمه معمولی و بتن آرمه پیش تنیده از سیستمهای شناخته شده در سراسر دنیا بوده و جزو سقفهای نیمه سنگین تا سنگین محسوب می شوند

پیش تنیدگی به چه معناست؟

پیش تنیدگی زمانی ایجاد می شود که دو نوع مصالح تحت تنش به شکلی به یکدیگر متصل شوند که نیروی موجود در یکی به وسیله نیروی مخالف در دیگری خنثی شود.
در گذشته از این روش در ساخت چرخ های درشکه استفاده می کردند. عامل یکپارچگی پره ها و طوقه چوبی درشکه، تسمه ای فولادی بود که به صورت داغ حول طوقه قرار داده می شد. با سرد شدن و منقبض شدن حلقه، مجموعه طوقه و پره فشرده شده و یکپارچه می گردید. یک مثال دیگر که نشان دهنده مفهوم پیش تنیدگی، بشکه های چوبی قدیمی است که کشش ایجاد شده در حلقه های فلزی به طور موثری قطعات چوبی را به یکدیگر می فشارد تا مقاومت پایداری آن را افزایش دهند.
در بتن پیش تنیده نیز با اعمال نیروی کششی به کابل ها که در بتن جاگذاری شده اند باعث می گردد تا در بتن نیروی فشاری ایجاد شود. پیش تنیده کردن بتن، به علت ضعف آن در مقابل تنش های کششی می باشد. وجود تنش های فشاری در بتن باعث خنثی شدن تنش های کششی ناشی از بارگذاری خمشی می گردد. این مفاهیم کاربرد اعضای بتنی کوچک تر و سبک تر را ممکن می سازد. بتن در فشار بسیار قوی می باشد ولی در کشش ضعیف است عموما از میلگردهای فولادی در بتن بعنوان آرماتورکششی استفاده می گردد تا مقدار ترک خوردگی را محدود کنند.
در یک تیر بتنی معمولی (غیر پیش تنیده) که تحت بار ثقلی قرار دارد به واسطه خمش ایجاد شده در آن، پائین مقطع (زیر تار خنثی) به کشش افتاده و در بالا فشار ایجاد می کند. از آنجا که بتن در کشش ضعیف است پس از ترک خوردن بتن در مقابل تنش های کششی، فولاد موجود در زیر تار خنثی به کشش می افتد .این شرایط ممکن است حتی تحت اثر وزن خود تیر نیز اتفاق بیفتد.
در پیش تنیدگی با اعمال تنشهای فشاری اولیه به المان های بتنی قابلیت باربری آن ها افزایش و نیاز آنها به میلگرد کاهش می یابد. تنشهای اعمالی به المان در این روش عکس تنشهای ناشی از بارهای سرویس وارده به عضو است در سیستم پیش تنیده بجای آرماتورهای معمولی از یکسری کابل (تاندون) های با مقاومت کششی بالا استفاده می گردد.که کابل ها تحت کشش زیادی قرار می گیرند و در دو انتهای تیر توسط گیره های مخصوص تثبیت می شوند.
بدین ترتیب کابل های کشیده شده پس از رها شدن از کشش تمایل به جمع شدن و رسیدن به حالت اولیه داشته و لذا یک نیروی فشاری زیادی در قسمت زیرین تار خنثی در بتن ایجاد می شود که به تبع این نیرو در مقابل نیروی کششی که بواسطه بارهای ثقلی در بتن ایجاد می گردد قرار می گیرد. این کابل ها مقداری از نیروهای ناشی از بارهای ثقلی را خنثی نموده و مقطع قابلیت پذیرش بارهای بیشتری را دارد. بتن پیش تنیده را می توان به عنوان بتن پیش فشرده تعریف کرد.
بدین معنی که قبل از آغاز بارگذاری، عضو بتنی تحت اثر تنش فشای قرار دارد. این تنش ها در نقاطی وارد می شود که در صورت عدم اعمال پیش تنیدگی، در این نقاط تنش کششی به وجود می آمد.
در سالهای اخیر استفاده از روش پیش تنیدگی بسیار ساده تر و مؤثرتر و مصالح آن بهینه سازی شده اند. امروزه درصد بالائی از کل سازه های در حال احداث در سطح جهان با استفاده از این تکنولوژی ساخته می شوند. پیش تنیدگی در احداث ساختمانهای اداری و آپارتمانی مسکونی و تجاری، پارکینگ، استادیومهای ورزشی، تکیه گاههای خاک و مهار سنگی همچنین در پل سازی، ساخت مخازن بتنی و سازه های ویژه نظیر اسکله ها کاربردهای وسیعی پیدا کرده است.
در عملیات تنیدگی، در وهله اول اول اجرای بتن خوب مد نظر می باشد. فعالیت های دیگر همچون جایگذاری شبکه آرماتور و کابل ها و کشیدن کابل ها در زمان مناسب می باشد.
کنترل بتن پیش تنیده شامل بازرسی های معمول و روش های نظارتی برای دستیابی به بتن خوب و یکنواخت است. در سازه های پیش تنیده، از بتن با رده مقاومتی ۳۰ تا ۵۵ مگاپاسکال استفاده میشود. دانستن اطلاعاتی از خواص بتن در درک بهتر مزیت های پیش تنیدگی موثر است.
بتن در برابر فشار بسیار مقاوم اما در برابر کشش ضعیف است. به طور مثال وقتی نیرویی کششی در مقطع آن عمل کند، ترک می خورد. به طور معمول در سازه های بتنی وقتی باری شبیه به خودرو در یک پارکینگ برروی دال بتنی و یا تیرها قرار گیرد، تیر تمایل به انحنا و خم شدن دارد. این تغییر شکل خمیدگی باعث می گرد پایین تیر اندکی دچار کشیدگی و ازدیاد طول شود.
معمولا همین مقدار اندک کشیدگی برای ایجاد ترک در بتن کافی می باشد. میل گردهای تقویتی barsمیلگردها در این حالت وقتی فقط به صورت مدفون در بتن قرار داده می شود به صورت نیروهایPssive عمل می نمایند و تا زمانی که خیز در بتن به مرحله قبل از ایجاد ترک نرسیده است نیرویی راتحمل نمی کند .اما Tendon یا همان فولادهای پیش تنیدگی به صورت نیروهای Active در سیستم عمل می نمایند. در سیستم پیش تنیدگی فولاد به عنوان عامل مقاوم و موثر عمل می نماید. طوری که امکان بوجود آمدن ترک در بتن وجود نخواهد داشت. سازه های پیش تنیده حتی اگر تحت بارگذاری کامل قرار گیرند، طوری طراحی شده اند که کمترین خیز و ترک در سازه ایجاد نماید.
دهانه بزرگتر و کنسول های بلندتر: مهمترین ویژگی بتن پیش‌تنیده به دلیل بالانس نمودن تمام یا درصدی از نیروهای ثقلی و زنده افزایش دهانه مفید می‌باشد. به‌گونه‌ای که دهانه‌های تا مرز ۱۲ متر کاملاً قابل اجرا و اقتصادی است .این ویژگی در ساختمان های مسکونی که عمدتاً مشکل پارکینگ و مسیر حرکتی آن ، در طبقات آرایش ساده‌تر پلانها بدون عنصر مزاحم ،در ساختمانهای اداری امکان ایجاد فضاهای کاملاً باز ، در پروژه‌های ساختمانی انبوه‌سازی امکان آرایش پلانهای متنوع، در مراکز خرید انعطاف پلان و نهایتاً در پروژه‌های مختلف امکانات بسیاری در دسترس کارفرمایان، طراحان و کاربران پروژه قرار می‌دهد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پانل سقفی بتنی پیش تنیده

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
پانل سقفی بتنی پیش تنیده ۲۶۹۵۶۱۲۴۱۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پانل سقفی بتنی پیش تنیده

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پانل سقفی بتنی پیش تنیده

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۳ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)