طرح تولید پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

پمپ سیرکولاتور پکیج همانطور که از اسمش پیداست پمپی است که وظیفه به گردش در آوردن آب در مدار گرمایشی را بر عهده دارد به این صورت که پمپ آب را از رادیاتورها مکش کرده و به سمت مبدل اولیه هدایت می کند این آب در مبدل اولیه توسط مشعل گرم شده و سپس به رادیاتورها و یا مبدل ثانویه انتقال می یابد و پس از اینکه گرمای خود را از دست داد وارد پمپ شده و دوباره همین سیکل را طی می کند. به همین علت به آن پمپ سیر کولاتور گفته می شود.
پمپ درقسمت برگشت مدار گرمایش (از رادیاتور به پکیج) قرار دارد.

اجزای تشکیل دهنده پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

۱-پوسته و استاتور
۲- روتور
۳- حوضینگ
۴- پروانه(توربین)
۵- خازن موتور
۶- شیر هواگیری اتوماتیک
۷- کلید تغییرسرعت
۸- پیچ بازدید

ویژگی های پمپ سیرکولاتور

یکی از ویژگی های این نوع ازالکتروپمپ ها کارکرد بسیار کم صدا می باشد.این نوع پمپ ها از نیم اینچ تا شش اینچ ساخته می شوند.دورموتوراین نوع الکترو پمپ ها ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ دور می باشد.جنس بدنه این پمپ ها غالبا چدن و استیل می باشد و جنس پروانه آنها چدن و استیل و برنج است.این نوع پمپ ها دارای مکش منفی نیستند یعنی جهت جابجایی سیال بایستی آن سیال براین نوع پمپ ها اصطلاحا سوار باشد.این نوع الکترو پمپ ها در دو نوع تکفاز و سه فاز و تک دور، دودور، سه دور، چهار دور ساخته می شوند.این نوع الکتروپمپ ها به جهت مصرف بهینه انرژی دارای رده بندی مصرف A و B می باشند.این دسته ازالکتروپمپ ها در دو نوع با واسطه ( کوپلینگ دار) واتاترم یا موتورخشک و بدون واسطه وجود دارند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد
کد آیسیک پمپ آب سیرکولاتور خطی : ۲۹۱۲۵۱۲۴۳۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای سیرکولاتور پکیج رادیاتور برای یافت نشد لذا میزان واردات و صاردات آن نامشخص میباشد.

نحوه کاردکرد پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

همانطور که گفتیم یکی از مهمترین موارد استفاده از پمپ سیرکوله در سیستم آب گرم خانگی می باشد.در مناطقی که میزان مصرف آب شهری در حال افزایش است، مجریان تاسیساتی به دنبال راهی برای ذخیره کردن آب از طریق نصب پمپ سیرکولاتور هستند.به این صورت که وقتی مصرف کننده شیر آب گرم را در ساختمان باز می کند، آب گرم فوری به شیرآلات رسیده و مورد استفاده ایشان قرار بگیرد.در حالت عادی و بدون استفاده از پمپ سیرکوله، آب به صورت معمولی از آب گرمکن و یا پکیج به سمت شیرآلات حرکت می کند.
اما به محض بسته شدن شیر آب گرم، مقدار آب گرم باقی مانده در لوله ها دوباره سرد می شوند، به همین دلیل است که بعد از باز کردن دوباره شیر آب گرم باید تا داغ شدن آب صبر کرد، که در این حالت مقدار زیادی از آب هدر می شود.
اما با اضافه کردن پمپ سیرکوله به این سیستم مقدار آب داغ موجود در سیستم لوله کشی پکیج به سمت شیرآلات ساختمانی با سرعت به چرخش در می آید.سپس دوباره به سمت پکیج برگردانده می شود، در نتیجه آب درون لوله ها همیشه گرم باقی خواهد ماند.
مزیت دیگر استفاده از پمپ های سیرکوله در این سیستم این است، که انتظار برای گرم شدن دوباره آب داغ وجود نداشته و در نتیجه هیچ آبی در سیستم لوله کشی آب ساختمان هدر نمی شود.لازم به ذکر است که موقعیت نصب پمپ های سیرکولاتور بر روی مسیر برگشت پکیج و یا دیگ آب گرم است.البته با توجه به اینکه هیچ امکانی برای تنظیم دمای آب پمپ وجود ندارد، می توان با استفاده از ترموستات های جداری دمای پمپ سیرکولاتوری را تنظیم کرد.
پمپ های سیرکولاتوری بر روی آخرین لوپ سیستم لوله کشی مورد نظر نصب می شود و می توان به وسیله ترموستات جداری قرار گرفته بر روی دیگ به وسیله آن ها به آب گرم با دمای تنظیمی دلخواه دسترسی داشت.در این صورت مصرف کننده می تواند آب داغ فوری را با دمای تنظیم شده خود دریافت کند که این دما برای اکثر مصرف کنندگان در حدود ۴۸ درجه سانتیگراید می باشد.

انواع پمپ سیرکوله

پمپ های سیرکوله را به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی می کنند:
– پمپ های سیرکوله خطی
– پمپ سیرکوله زمینی

پمپ سیرکوله خطی

پمپ خطی سیرکوله همانطور که از نامش مشخص است، پمپ سیرکوله ای است که مستقیماً بر روی مدار یا خط لوله نصب می شود.ویژگی های این نوع پمپ دقیقاً مواردی هستند که در مورد پمپ های سیرکولاسیون ذکر شد، با این تفاوت که پمپ خطی سیرکولاتور را فقط برای سیرکوله کردن آب گرم مصرفی در سیستم موتورخانه ای به کار می برند.
از آنجا که دهانه ورودی و خروجی این نوع پمپ ها به نسبت هم دارای زاویه ۱۸۰ درجه هستند، می توان از آن ها در یک خط استفاده کرد.دبی پمپ آب سیرکوله خطی بین ۱۵ تا ۵۵۰ گالن بر دقیقه است، اما این نوع پمپ قابلیت افزایش قدرت و دبی را دارد.اما اگر دبی و قدرت پمپ خطی سیرکوله بالا برده شود، باید ملاحظاتی برای ساپورت خط لوله نیز صورت بگیرد، چرا که وزن الکتروپمپ در این حالت افزایش پیدا خواهد کرد.
یکی از خصوصیات بارز پمپ خطی سیرکولاتور در ایجاد دبی است، در حالی که قادر به ایجاد فشار نیست. بیشترین مورد استفاده از پمپ خطی سیرکوله در چرخش آب گرم مصرفی در سیستم سرمایشی و گرمایشی موتورخانه ها می باشد.
از جمله مزیت های پمپ خطی سیرکوله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
– اشغال فضای بسیار محدود به دلیل قرارگیری در راستای لوله
– امکان نصب راحت و سریع
– عدم نیاز به تغییر جهت لوله کشی، همچنین امکان حذف زانویی و سایر فیتینگ ها به دلیل قرار داشتن فلنج های ورودی و خروجی پمپ خطی در یک خط
– عدم نیاز به محور سازی میدانی در صورت نصب پمپ خطی سیرکوله به دلیل هم تراز بودن موتور و پمپ توسط Rabbet Fits

پمپ سیرکوله زمینی

همانطور که تا این قسمت از متن گفتیم، معنی سیرکوله چرخاندن است که توسط پمپ های سیرکولاسیون صورت می گرد.همینطور دانستیم که پمپ های سیرکوله به دو دسته کلی خطی و زمینی تقسیم بندی می شوند، که در مصارف کوچک و در مواردی که به دور پایین پمپ نیاز باشد از پمپ سیرکولاتور مدل خطی استفاده می شود.و اما پمپ های سیرکولاتور زمینی با همان قابلیت سیرکوله کردن آب در سیستم های سرمایشی و گرمایشی با مقیاس بزرگتر است.توجه داشته باشید که زمانی از پمپ زمینی استفاده می شود که علاوه بر دبی به فشار نیز نیاز داشته باشیم.بنابراین پمپ های سیرکولاتور زمینی توانایی ایجاد دبی و فشار را به طور همزمان دارند و همچنین برای دبی های بالاتر از ۱۰۰ GPM از آن ها استفاده می شود.

وضعیت واحد های فعال تولید پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پمپ آب سیرکولاتور خطی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پمپ آب سیرکولاتور خطی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی اختصاصی برای سیرکولاتور پکیج رادیاتور برای یافت نشد لذا میزان واردات و صاردات آن نامشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پمپ های سیرکولاتور پکیج رادیاتور

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۶۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۱.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)