طرح تولید پودر آلومینیوم

پودر آلومینیوم یا اکلیل آلومینیوم به ذرات خردشده و ریزشده‌ی آن می‌گویند که بسیار با اکسیژن واکنش‌پذیر است. به تازگی در صنعت ساختمان‌سازی در جهت تولید بلوک سبک مورد استقبال قرار گرفته‌است.پودر آلومینیوم، همان طور که از نامش پیداست، ذرات ریزشده آلومینیوم است. این ماده واکنش‌پذیری خوبی با اکسیژن دارد و نقطه ذوب آن به ۶۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.این پودر غیر قابل حل در آب است و در جای خشک تجزیه نمی‌شود.
آلومینیوم در ابتدا با استفاده از دستگاه‌هایی موسوم به آسیاب تمبر به ورقه‌هایی تبدیل می‌شد و در جریان همین تبدیل، پودر آلومینیوم نیز به وجود آمد.متعاقبا شخصی به نام ای جِی‌ هال (E. J. Hall) در دهه ۱۹۲۰ با اسپری کردن آلومینیوم مذاب، پودر آلومینیوم را به شکلی متفاوت تولید کرد.

کاربردهای پودر آلومینیوم

از پورد آلومینیوم در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– صنایع آرایشی
– پایروتکنیک یا دانش مواد آتش زا
– رنگدانه نقره ای متالیک که در رنگ آمیزی از آن استفاده می‌کنند.
– پودر اثر انگشت که در صحنه‌های جرم توسط ماموران برای شناسایی مجرمان استفاده می‌شود.
– سوخت راکت و موشک
– ترمایت که ترکیبی آتشگیر از یک فلز و یک اکسید فلز است
– تولید مواد نسوز یا دیرگداز
– تولید بلوک سبک بتنی هوادار اتوکلاو شده (Autoclaved Aerated Concrete) که همان بتن گازی سبک یا متخلخل است.
– صنایع خودروسازی
همچنین در ترکیبات رنگ‌های پلاستیکی و مسترپیج‌ها یا انواع جوهرهای چاپ مورد استفاده است. برای تولید جوهرهایی نظیر :
– جوهر چاپ آفست
– جوهرهای چاپ گراور
– جوهرهای چاپ فلکسو
– جوهرهای چاپ اسکرین کاربرد دارد.

جدول ویژگی های پودر آلومینیوم :
ویژگی هامقادیر
فرمولAL
رنگنقره ای _خاکستری
جرم مولی۲۶.۹۸
چگالی۲.۷
نقطه ذوب۶۶ درجه سانتی گراد
نقطه جوش۲۴۶۷ درجه سانتی گراد
حلالیت در آبنامحلول
شماره cas۷۴-۹۰-۵
شماره مرگ۱۳.۳۲۱
انواع پودر آلومینیم

پودرهای آلومینیوم با توجه به خلوصی که وجود دارد تقسیم بندی می شود . از طرفی با توجه به مش و میکرون مورد نظر کاربردهای متفاوتی پیدا می کند.
۱. پودر آلومینیم تیره
۲. پودر آلومینیوم میکرونیزه ( نانوذرات آلومینیوم )
۳. پودر آلومینیم پولکی

پودر آلومینیوم تیرہ (پیرو)

این پودر بسیار نرم رنگ خاکستری تیره ای دارد. اندازهی مش بندی نامی آن ۲۰۰ است اما ذراتی به اندازهی ۲ آنگستروم را هم شامل می شود. آلومینیوم تیره کاربردهای بسیاری دارد.
مثلا: پودرهای فلش، ترکیب های چندپر، راهبارها، مشعل ها، شعله ها و… در تمام این کاربردها پودر آلمینیوم تیره عمدتا به عنوان سوخت استفاده میشود. بسیاری از پودرهایی که تحت عنوان پودر تیره به فروش می رسند واقعا پودر تیره نیستند، اما پس از ذره ای شدن رنگ خاکستری تیرهای به خود گرفته اند.
به طور کلی، رنگ این پودرها نمی تواند روشن یا خاکستری متمایل به سفید باشد. (برخی از بهترین پودرهای آلومنیوم تیره در Eckrat آلمان تولید می شود؛ رنگ پودر آنها تقریبا سیاه است) تشخیص پودرهای ذره ای شده و تیره از طریق میکروسکوپ به خوبی ممکن است.پودرهای ذره ای شده کروی اند در حالی که پودرهای تیره نامنظم و زاویه دارند. پودر تیره گران ترین پودر در میان پودرهای آلومینیوم است.

پودر آلومینیوم میکرونیزه

از این پودر به طور رو به افزایشی در وسایل آتش بازی استفاده می شود؛ هرچند استفاده از آن به این منظور با محدودیت هایی هم روبه رو است. (این محدودیت ها از شکل کروی آنها ناشی می شود؛ پودرهای کروی سخت تر از پودرهای پولکی مشتعل می شوند.)در عمل نمی توان از هیچ ماده ای بزرگتر از ۱۲۰ مش برای پودرهای ذرهای تجاری استفاده کرد. پودرهای ذرهای تجاری عمدتا +۳۰۰ مش هستند و رنگی بین خاکستری روشن تا خاکستری دارند. این پودرها در شرایطی که به درخشش نیاز باشد، مثلا در چندپرها استفاده میشوند.

پودر آلومینیم پولکی

اساسأ سه نوع پودر پولکی متفاوت وجود دارد. همه نقره ای رنگند.) اولی برنز است که با نام آلومینیوم نوع رنگی نیز شناخته میشود. از این پودر نرم در تولید رنگ استفاده میشود.این پودر اندازه دانهی ریزی هم دارد. (گاهی کمتر از ۲ آنگستروم) این نوع آلومینیوم معمولا مقداری گریس یا استارین را شامل می شود، پس تا حدی چرب است. (مقدار گریس یا استارین آن از ۱ تا ۴ درصد وزنی تغییر می کند. این امر واکنش پذیری را کاهش می دهد.
هنری نیز با توجه به خواص نقره مانندش استفاده کرد. از آن می توان وقتی که نیاز به استفاده از آلومینیوماز برنز آلومینیوم می توان در برخی مصارف روشن در یک ترکیب باشد، استفاده نمود.به طور کلی استفاده از آلومینیوم چرب تا حدی کار کثیفی به شمار می رود، چرا که این آلومینیوم تنها همراه با مواد دیگر از مش عبور می کند. نوع دوم آلومینیوم پولکی آلومینیوم روشن یا درخشان است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پودر آلومینیوم

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انوع پودر آلومینیوم : ۲۷۲۰۴۱۲۳۰۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پودر آلومینیوم

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع پودر آلومینیوم : ۷۶۰۳۱۰۰۰
کد تعرفه گمرکی انواع پودر آلومینیوم : ۷۶۰۳۲۰۰۰

فرآیند تولید پودر آلومینیوم:

پودر آلومینیم در ابتدا با استفاده از آسیای سنگ کوبی به صورت پولکی تولید می شد. امروزه، آلومینیوم مذاب تحت فشار بالا افشانده میشود و به این ترتیب پودری با دانه بندی ریز به دست می آید. بسته به نوع گاز ذرهای کننده که باعث دمش آلومینیوم مذاب از نازل می گردد، دو مدل پودر تولید میشوند.آلومنیوم در ابتدا با استفاده از خرد کردن فلز در آسیای سنگ کوبی به منظور به دست آوردن آلومینیوم پولکی تولید می شد. اما در روشهای جدیدی که امروزه هم به کار گرفته می شوند، فرآیند بسیار آسان تر به انجام می رسد.
پودر با استفاده از یک کورهی گازی پس از ذوب شمش آلومنیوم تولید می گردد. سپس پاشش مذاب فلز بر پودر نرم در فشارهای بالا صورت می گیرد. فلز آلومینیوم رنگی سفید متمایل به نقره ای دارد، رنگی که در بین سایر عناصر گروه سیزدهم جدول تناوبی نیز دیده میشود.آلومینیوم هادی خوب حرارت و الکتریسیته است. این روش باعث تولید دو نوع پودر می شود. این که چه پودری تولید شود به نوع گاز ذرهای کننده در نازل دمنده در حین دمش گاز مذاب بستگی دارد.
ﺑﺮای ﺳﺎﺧﺖ ﭘﻮدر آﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮم از ﺿﺎﻳﻌﺎت ﻓﻮﻳﻞ آﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮم ﺑﺎ دو روش آﺳﻴﺎب ﺧﺸﻚ و آﺳﻴﺎب ﺗﺮ )ﺣﻼل آﻟﻲ (ﻣﻘﺎﻻﺗﻲ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪه اﺳﺖ [ﻫﻴﭻ اﺷﺎره ای ﺑﻪ روش ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻛﻠﻮﺧﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﭘﻮدر ﻳﻜﻨﻮاﺧﺖ ۴,۵] وﻟﻲ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ.ﻫﻴﭻ روش واﺿﺢ و روﺷﻨﻲ ﺑﺮای ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺧﻤﻴﺮ ﺑﻪ ﭘﻮدر ﺑﺪون ﻣﻌﻀﻼت اﻳﺠﺎد ﺷﺪه ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ و روﺷﻬﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺮای ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺧﻤﻴﺮ ﻳﺎ ﭘﻮدر در ﻓﺎز آﺑﻲ ﺗﻤﺮﻛﺰ دارﻧﺪ .ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ روش ﺧﺸﻚ ﻋﻼوه ﺑﺮ اﺣﺘﻤﺎل ﺑﺮوز اﻧﻔﺠﺎر ﻏﺒﺎر ﺑﺎﻳﺪ در ﻣﻘﻴﺎس ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺑﺎﻻ اﻧﺠﺎم ﺷﻮد .ﺑﺮای ﺗﻮﻟﻴﺪ در ﻣﻘﻴﺎس ﭼﻨﺪ ﺗﻦ در روز ﺑﺎﻳﺪ از روش آﺳﻴﺎب ﺗﺮ و ﺧﺸﻚ ﻛﺮدن ﺧﻤﻴﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮد.
برای تولید پودر آلومینیوم فویل (ورق های آلومینیوم )یا شمش های آلومینیوم ۹/۹۹ درصد رو با استفاده از دستگاه اتمیز خورد میکنیم وبعد از آن در طی مراحلی با ترکیب حلال های مخصوص با استفاده ازدستگاه بالمیل آلومینیوم ها را به پودر آلومینیوم تبدیل می کنیم.

وضعیت واحد های فعال تولید پودر آلومینیوم

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید پودر آلومینیوم در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پودر آلومینیوم

جدول واردات و صادرات پودر آلومینیوم در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

کشورهای عمده تولید کننده پودر آلومینیوم

این ماده ی مهم در حال حاضر در چندین کشور(هند –آلمان – چین – بلژیک – آمریکا – ایران ) در حال تولیدمی باشد که بهترین و نام آور ترین تولیدکننده پودر آلومینیوم کشور بلژیک می باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید پودر آلومینیوم

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)