سفید

طرح تولید پودر سفید کننده

پودر بلیچ (سفید کننده) یا کلراید آهک یک ماده جامد کریستالی سفید رنگ با وزن مخصوص ۲.۳۵ می باشد که در ۱۰۰ درجه سیلسیوس تجزیه شده و در الکل و آب حل می شود. انحلال آن در آب، محلول شفافی را تولید می نماید این ماده به عنوان یک اکسید کننده عمل نموده و خاصیت رنگبری دارد.

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید پودر سفید کننده

هیپوکلریت کلسیم یک ماده اکسید کننده می باشد و در جاهایی که احتیاج به یک اکسید کننده ای در حد باشد از آن در شرایط خاصی استفاده مینمایند. این ماده در صنایع کاغذ، نساجی، تصفیه آب و فاضلاب و مصارف خانگی کاربرد دارد. به علاوه جهت تصفیه استخرهای شنا و از بین بردن باکتری ها در سبزیجات و میوه ها به کار می رود. در صنایع کاغذسازی خمیر حاصله از پخت را در معرض گاز کلر قرار می دهند و پس از آن شستشوی قلیایی صورت می پذیرد. پس از این دو مرحله که هنوز خمیر به درجه سفیدی ایده آل نرسیده است یک مرحله اکسیداسیون با ماده هیپوکلریت انجام می دهند. مکانیزم عمل هیپوکلریت روی خمیر کاغذ از بین بردن عناصر اکسید شده لیگنن است و در مورد خود سلولز اثر آن، اکسید کردن گروه های کربونیل (Hco) و تبدیل آن به گروه اسیدی (-CooH) می باشد.

اهمیت طرح تولید پودر سفید کننده

پودر سفید کننده به دلیل آسان بودن حمل و نقل آن مورد توجه ویژه صنایع می باشد. این محصول همچنین در مصارف خانگی، ورزشی و … هم کاربرد دارد. استفاده وسیع از این ماده در صنایع کاغذسازی برای عملیات سفید کردن عملا این ماده را دارای اهمیت بالایی در دنیای تجارت و صنعت نموده است.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید پودر سفید کننده

مخزن اختلاط آب و آهک
استوانه های افقی
آسیاب و غربال
تسمه نقاله
مخزن جمع آوری
مخزن نگهداری گاز کلر
پر کن
ماشین بسته بندی و دوخت کیسه ها

قیمت خط تولید پودر سفید کننده

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید پودر سفید کننده برابر با ۲۷۰۰۰۰۰۰۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت پودر سفید کننده

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۷۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۲۴۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۱ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۱۷۳۹۵۲۵۰۰۰ هزار ریال
سرمایه در گردش : ۱۶۷۷۷۳۸۴۷۴ هزار ریال
سرمایه کل: ۱۳۴۱۷۲۶۳۴۷۴ هزار ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)