طرح تولید پودر کیوی

پودر میوه کیوی که به شکل طبیعی خشک شده باشد دارای طعمی خوب است و تولید بهترین نوع آن سبب شده افراد زیادی برای خرید این محصول اقدام کنند.کیوی یک میوه ترش و ملس است که در ایران طرفداران زیادی دارد.
بازار پودر میوه ی کیوی برای کشوری چون ایران که در سطح جهان دارای تولیدی انبوه و در رتبه ی چهارم قرار دارد، بسیار پر رونق است
صادرات میوه و پودر شده ی آن برای کشورهای چون هند، روسیه، ترکیه، امارات، عمان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، قطر، ارمنستان استقبال خوبی دارد.
میزان تولید این میوه در شهرهای شمالی تالش، آستارا، تنکابن، مازندران، گیلان، گلستان توسط باغداران قوی بوده و اغلب نوع هایواردی کیوی را کشت می کنند.
صنایع تبدیلی کشاورزی به جهت پتانسیل بالای صادرات برای این محصول درصدد هستند با فراوری این میوه با کم کردن ضایعات کشاورزی و کاهش هزینه ها، ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشند.

موارد مصرف پودر کیوی

– استفاده در غذای کودک جهت افزایش ارزش غذایی و بهبود طعم
– کاربرد در تهیه ماست و بستنی میوه ای جهت تنوع بخشیدن به محصولات
– انواع مربا ، مارمالاد ، ژله و پودینگ میوه ای
– تهیه انواع تافی و آبنبات و شکلات میوه ای با طعم طبیعی میوه های مختلف در رنگها و طعم های مختلف
– استفاده در انواع نوشیدنی های میوه ای و معجون های میوه ای
– کاربرد در دسرهای میوه ای و تنقلات مختلف
– انواع کیک و محصولات تافی با طعم میوه

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پودر کیوی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پودر کیوی یافت نشد لذا کد آیسیک پودر فشرده انواع میوه به شرح زیر میباشد.
کد آیسیک پودر فشرده انواع میوه : ۱۵۱۳۵۱۲۵۵۳

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پودر کیوی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی برای تولید پودر کیوی یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

فرایند تولید پودر کیوی

دستگاه های تولید پودر میوه از ابتدای رسیدن میوه به کارخانه تا عرضه به بازار به چند بخش تقسیم می شوند. در ابتدا میوه تازه وارد خط تولید می شود، از سورت میوه و آشغال زادیی شروع شده و وارد قسمت دم گیری و پوست گیری ،هسته گیری یا تخمدان گیری شده و بعد از شستشو با دستگاه خرد کن میوه ها خرد می شود. حالا، دستگاه تخمیر بعد از خمیر کردن به سمت صاف کردن رفته و شکر به حد استاندارد ورزات دارو و غذا اضافه شده و غلیظ می شود. | خب، پوره میوه تولید شده با طعم و رنگ طبیعی ، مزه ی تازگی بیاد وارد فاز بسته بندی شود تا از الودگی و فساد محافظت شود. دستگاه های بسته بندی گوناگون می باشد از بسته های مقوای و آلومینیومی ، شیشه ی، فلزی ، نایلونی گرفته تا لوکس ترین جعبه ها بسته بندی می شود.

وضعیت واحد های فعال تولید پودر کیوی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحد های فعال تولید پودر فشرده انواع میوه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات پودر کیوی

باتوجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی برای پودر کیوی یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

بازار تولید پودر کیوی

آمار تولید میوه کیوی براساس سازمان فائو، در سطح جهان اولین کشوری که در رتبه یک قرار دارد و خاستگاه اصلی این میوه محسوب می شود چین است و بقیه ی کشورهای به ترتیب ذیل در شمار برترین تولیدکنندگان کیوی می باشند
۱. چین
۲. ایتالیا
۳. نیوزیلند
۴. ایران
۵. شیلی
۶. یونان
۷. فرانسه
۸. ترکیه
۹. ایالات متحده ی آمریکا
۱۰. ژاپن
همان طور که رتبه بندی جهانی را مشاهده می کنید کشور ایران با تولید بالغ بر ۲۹۵ هزار تن در جایگاه چهارم جهان قرار دارد.
قطب اصلی تولید این میوه در داخل کشور، مناطق شمالی چون گیلان و مازندران است و با تولید ۷ درصدی کیوی کل جهان پودر شده ی آن با درجه کیفیت عالی و میزان تولید بالا همراه است.

اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید پودر کیوی

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید پودر کیوی اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پودر کیوی

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)