طرح تولید پوکه لوازم آرایشی

یکی از پرمصرف ترین محصولاتی که در کشور ما استفاده می شود محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد. به همین دلیل باید به کیفیت محصولات دقت بیشتری گردد علاوه بر ترکیبات آرایشی پوکه هایی که برای این مواد استفاده می ‌شوند نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و زیبایی خاصی نیز داشته باشد تا بتواند یک محصول را به فروش بالا برساند.(طرح تولید پوکه لوازم آرایشی)
بسیاری از شرکت‌ ها هستند که سعی می‌ کنند پوکه محصولات آرایش لاکچری را برای انواع وسایل آرایشی تهیه کرده و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند که این پوکه ها معمولاً برای محصولات آرایشی مانند رژ لب، سایه چشم و ریمل، کرم پودر یا همان فاندیشن، پوکه های پت شامپو، پوکه های مخصوص انواع کرم، انواع درب شامپو، قوطی های وازلین، پوکه های مربوط به لوسیون و…. می باشند.

تاریخچه ساخت ظروف آرایشی و بهداشتی

بنابر اسناد تاریخی گوناگون، نظیر اشیا و مصنوعات به جا مانده و یا روایات گوناگون در ادبیات و فرهنگ ها، استفاده از ظروف آرایشی و بهداشتی قدمتی بسیار طولانی دارد. این ظروف غالبا با طراحی ها و نقوش خاص به منظور نگهداری و استفاده ار مواد آرایشی و بهداشتی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گرفتند. در جست و جوهای باستان شناسی در مصر، آثار و بقایای ظروفی پیدا شده است که به ظاهر ظروف و لوله های حاوی سرمه و همچنین قاشقک هایی برای استفاده از سرمه بوده اند. بومی های قاره آمریکا نیز برای نگهداری از مواد آرایشی خود از سبدهای کوچکی که معمولا از برگ های سوزنی درخت کاج بافته میشد استفاده می کردند.
ساخت ظروف آرایشی و بهداشتی در مصر باستان دارای تاریخچه می باشد. در ابتدا این ظروف از استخوان یا عاج حیوانات ساخته می شد. همچنین از سنگ و سفال نیز ظروفی برای نگهداری از محصولاتی آرایشی ساخته میشده است. نقش ها و نقاشی های این ظروف معمولا به شکل نمادهای فراعنه مصر، اردک، گل نیلوفر و غیره بوده است. برخی از این ظروف در هنگام مرگ فراعنه در محل دفن آن ها قرار می گرفتند. استفاده از سرمه چشم و برخی مواد دیگر در آرایش صورت فراعنه مصر مرسوم بوده است.

انواع بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی به دو شکل اولیه و ثانویه صورت می پذیرد. بسته بندی اولیه یا همان ظروف آرایشی و بهداشتی، محل نگهداری این محصولات می باشند و در تماس مستقیم با آن ها قرار دارند. اما بسته بندی ثانویه، بسته بندی بیرونی این ظروف است. تفاوت مهمی که بین ظروف و بسته بندی بیرونی آن ها وجود دارد آن است که اطلاعات مهم محصولات که باعث روشن شدن وضعیت ایمنی آن ها می باشد باید روی بسته بندی اصلی یا همان ظروف درج گردد و سایر اطلاعات می توانند تنها بر روی بسته بندی ثانویه ظاهر شوند. دلیل این امر آن است که در صورت از بین رفتن بسته بندی ثانویه اطلاعات مربوط به ایمنی و تاریخ تولید و انقضای محصول باقی بماند و باعث سردرگمی مصرف کننده نگردد. اطلاعات مهم شامل نام توزیع کننده، مواد تشکیل دهنده، شیوه ذخیره سازی، محتوای اسمی ، شماره های مربوط به شناسائی محصول (به عنوان مثال ، شماره دسته)، اخطارهای هشدار دهنده و دستورالعمل های استفاده از محصول می باشد. همچنین در بسته بندی ثانویه نام و آدرس تولید کننده و توزیع کننده محصولات نیز ذکر می گردد و اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد محصول نیز شرح داده می شود. در صورتی که محصول تنها دارای بسته بندی اولیه باشد تمام این اطلاعات بر روی آن ظرف درج گردد.

ظروف بسته بندی چند لایه

از مهم ترین خصوصیاتی که برای تولید پوکه محصولات آرایشی لاکچری باید در نظر گرفت آن است که علاوه بر داشتن ظاهری جذاب، محصول کاملا نفوذ ناپذیر باشد تا بتواند از خروج آب یا روغن جلوگیری کند. اما تمام این خصوصیات در یک ماده خاص وجود نخواهد داشت و بهتر است از ظروف چند لایه که از مواد گوناگون تهیه شده است استفاده گردد.
علاوه بر تمام این موارد از ظروف چند لایه نیز برای تولید محصولاتی مانند خمیر دندان ها یا ساشه استفاده می شود که در واقع می توان گفت نوع و روش دیگری برای بسته بندی محصولات آرایشی به حساب می‌ آیند.

مزایای تولید قوطی پلاستیکی آرایشی با دستگاه تزریق کوچک

مزیت های استفاده از این دستگاه برای تولید ظروف آرایشی و بهداشتی، این موارد هستند:
سرمایه لازم برای خرید دستگاه تزریق کوچک، به طور قابل ملاحظه ای کمتر از دستگاه های مرسوم تزریق است.
هزینه ساخت قالب برای این دستگاه ها هم کمتر است، چون قالب این دستگاه ها کوچک تر است و تعداد کویته کمتری دارد. هزینه پایین قالب، امکان بهتری برای تولید تستی محصولات هم فراهم می کند.
زمان ساخت قالب معمولا کوتاه تر است، زیرا قالب کوچک تر و ساده تر است. نتیجتا فاصله زمانی بین طراحی تا عرضه به بازار کاهش پیدا می کند.
این دستگاه جای بسیار کمتری می گیرد.
برق مصرفی دستگاه تک فاز است و میزان هزینه برق مصرفی هم پایین تر است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پوکه لوازم آرایشی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک پوکه لوازم آرایشی به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
انواع ظروف شیشه ای مواد آرایشی و بهداشتی۲۶۱۰۴۱۲۴۱۸
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پوکه لوازم آرایشی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

ساخت انواع پوکه محصولات آرایشی لاکچری چگونه انجام می شود؟

برای ساخت پوکه محصولات آرایشی لاکچری ممکن است از روش ‌های مختلفی استفاده شود. اما باید حتماً از بهترین مواد برای تولید این محصولات استفاده گردد. زیرا در صورتی که از مواد با کیفیت برای تولید این محصولات استفاده نشود بر روی مواد آرایشی تاثیر گذاشته و باعث ایجاد مشکلاتی در پوست می گردد.
به همین دلیل است که مواد مورد استفاده برای تولید پوکه محصولات آرایشی برای سلامتی انسان اهمیت بسیار بالایی دارد و باید از موادی تهیه شود که سازگاری بالای با محیط زیست دارد.
معمولاً پوکه محصولات آرایشی لاکچری از موادی مانند مواد پلاستیک، شیشه ها، مواد فلزی یا آلومینیومی، چوبی، اکریلیک یا چند لایه تهیه می گردد‌. که هر کدام از این مواد به صورت جداگانه در زیر توضیح داده می شود.

مواد پلاستیکی

مواد پلاستیکی که برای تولید پوکه محصولات آرایشی لاکچری استفاده می شود با کیفیت ترین نوع محصولات پلاستیکی می باشند. زیرا همانگونه که می دانید پلاستیک از محصولاتی است که به هیچ عنوان برای بدن انسان مناسب نیست و باید حتماً از روش های پیشرفته برای تولید این محصولات استفاده شود. از مواد پلاستیکی برای تولید پوکه کرم، کرم پودر، شامپو، صابون مایع، ریمل، پنکیک و… استفاده می شود.
البته مواد پلاستیکی در دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند که عبارت است از:

رزین های گرمای سخت

رزین های گرمای سخت موادی هستند که در درون اکسترودر ذوب می‌ شوند پس از آن به دو روش تزریقی و دمشی قالبگیری خواهند شد. در واقع می توان گفت برای تولید رزین های گرمای سخت قالب گیری با کمک روش های شیمیایی که برگشت پذیر نمی باشد انجام می گردد. که دو نوع مختلف از رزین های گرمای سخت پلی استایرن و پلی پروپیلن می باشند.
در واقع رزین های گرمایی سخت را می ‌توان نوعی از امینوپلاستیک ها دانست که این محصولات از واکنش فرمالدهید ها که با آمینو ها ترکیب می شوند تولید می گردد.

رزین های گرمایی نرم

اما رزین های گرمای نرم از محصولات بسیار آشنا پلی وینیل کلراید می باشند که می توان گفت این محصولات از نظر ظاهری می‌ توانند حالت شفاف یا کدر مانندی داشته باشند.
علاوه بر این موارد در دسته بندی مواد پلاستیکی پلی اتیلن ها نیز وجود دارند که این مواد نیز به دو دسته تقسیم بندی می شوند:
معمولا محصولات پلی اتیلن های پر چگالی، سلب تر و سخت تر هستند و به همین دلیل است که نسبت به محصولاتی که چگالی آن ها کمتر است قالبگیری دشوار تری خواهند داشت.
پوکه محصولات آرایشی خاص
پوکه کرم آرایشی

شیشه

شیشه ها موادی هستند که به دلیل خواص مطلوبی که دارند در تولید پوکه وسایل آرایشی لاکچری استفاده می شوند. زیرا می تواند زیبایی خاصی را به این محصولات ببخشد. و همین دلیل در دسته پوکه های لاکچری قرار می گیرد‌ و معمولاً دارای رنگ های زیبا و جذاب می باشد‌. شیشه ها برای تولید پوکه های عطر و ادکلن، کرم پودر، انواع دئودورانت ها، لاک ها و شیشه های دارویی استفاده می شود.
در واقع می‌ توان گفت شیشه از محصولاتی می باشد که به طور کامل از نظر شیمیایی خنثی است. و به همین دلیل هیچ گونه واکنشی در برابر مواد آرایشی نخواهد داشت. و اگر برای تولید درپوش آن دقت لازم انجام شود به هیچ عنوان اتلاف رطوبت و همچنین اکسایش رخ نخواهد داد. علاوه بر آن به دلیل درخشش و شفافیت که دارد نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند‌.
به طور کلی شیشه ها محصولات لاکچری هستند که می ‌توان برای وسایل آرایشی مورد استفاده قرار بگیرند. البته محصولاتی که نسبت به نور حساس هستند باید در شیشه هایی که کهربایی و تیره می باشند استفاده شوند.

مواد فلزی یا آلومینیومی

معمولاً این مواد برای ساخت پوکه هایی مانند اسپری ها یا پوکه های کرم استفاده می گردد. همچنین ممکن است از مواد فلزی یا آلومینیومی به عنوان روکش هایی جذاب برای تولید پوکه محصولات آرایشی لاکچری استفاده گردد.

چوبی

معمولاً از چوب برای تولید محصولات بسیار خاص و لاکچری استفاده می ‌شود که برای محصولات خاص و منحصر به فرد طراحی و تولید می‌ شوند. به طور کلی می‌ توان گفت که محصولات آرایشی چوبی از با کیفیت ترین مواد می باشد.
زیرا هیچ گونه ضرری برای بدن انسان ندارد. البته ممکن است از مواد چوبی برای ساخت روکش های زیبا جهت تولید محصولات خاص استفاده گردد.

اکریلیک

اکثر پوکه های آرایشی را می توان با استفاده از اکریلیک تولید کرد یا می توان آن را جایگزین مناسبی برای پوکه های پلاستیکی دانست.

مراحل بسته بندی

در واقع می توان گفت فرآیند بسته بندی محصولات آرایشی شامل دو مرحله اولیه و ثانویه می باشد. بسته بندی اولیه که شامل ظروف آرایشی می شود در واقع همان محل نگهداری از محصولات آرایشی است که توسط تولید کننده ظروف آرایشی طراحی و ساخته شده و سپس به بازار عرضه می گردد یا به شرکت های تولید محصولات آرایشی فروخته می شود. این ظروف آرایشی در تماس مستقیم با محصول و ماده آرایشی قرار دارند. بسته بندی ثانویه، همان بسته بندی بیرونی یک یا چند ظرف محصولات آرایشی است. تفاوت مهمی که بین بسته بندی اولیه و ثانویه وجود دارد این است که هر اطلاعاتی که برای روشن شدن ایمنی محصول لازم است باید روی ظرف آرایشی نوشته شود. در غیر این صورت، بسیاری از اطلاعات مورد نیاز می تواند فقط روی بسته بندی ثانویه ظاهر شود. شرکت سازنده ظروف آرایشی و بهداشتی امکان نوشتن نام توزیع کننده، مواد تشکیل دهنده، مدت نگهداری محصول، محتوای اسمی محصول، کدها شناسائی محصول (به عنوان مثال، شماره دسته)، اخطارهای هشدار دهنده و دستورالعمل های استفاده را برای محصولات خود فراهم آورد تا بعد از این که ظروف وارد این ظروف شدند بتوان این اطلاعات را بر بدنه ظروف حک یا چاپ کرد. علاوه بر این، بسته بندی ثانویه نیز باید حاوی آدرس توزیع کننده باشد و اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد مواد آرایشی را نیز داشته باشد. بسته بندی ثانویه نیازی به نشان دادن هرگونه اعلامیه شناسایی کالا ندارد. در مواردی که محصول آرایشی فقط با یک ظرف بسته بندی می شود، این ظرف باید تمام اطلاعات را به همراه داشته باشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید پوکه لوازم آرایشی

ظرفیت : ۶۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۹ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۹ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)