طرح تولید پیپتور

پیپتور آزمایشگاهی همان پیپت پیشرفته ای است که برای نگه داری و توزیع مایعات، به ویژه مایعات سمی در آزمایشگاه به کار می رود. دستگاه بسیار ساده ای که حاوی یک مخزن مایع و یک پیپت دو راهه است.
به طوری که با کشیدن پیستون مایع از یک راه وارد پیپتور شده و با فشردن پیستون مایع از راه دیگر خارج میشود. از پیپتور برای سرعت عمل و انتقال یک حجم معین از یک مایع بخصوص و معمولا سمی استفاده میشود. وسیله پیپتور یکی از وسایل آزمایشگاهی است که برای افزودن حجم خاصی از رقیق کننده یا ریختن مایعات بکار می روند و بطور ساده تر وسیله ای است که می تواند حجمی را برداشت کرده و به جای دیگر منتقل کند. یک دیسپنسر آزمایشگاهی به طور متداول از یک مخزن شیشه‌ای و لوله پیپت تشکیل می‌شود و در انواع مختلفی از جمله آنالوگ، دیجیتال، چرخشی و قابل تنظیم در دسترس می‌باشند. این دستگاه در محدوده‎‌های حجمی متفاوت از ۰.۲ میلی لیتر تا ۱۰۰ میلی لیتر موجود می‌باشد.

پیپت

پیپتور یک لوله شیشه‌ای با حجم ثابت (مانند ۵ ، ۱۰ ، ۵۰ میلی لیتر و …) کالیبره شده برای برداشتن یک حجم دقیق از یک محلول یا مایع است. در آزمایشگاه، عموماً برای تجزیه و تحلیل کمی مواد شیمیایی استفاده می‌شود. برای تعیین غلظت یک ماده خاص در محلول، یک مقدار مشخص از محلول را با استفاده از پیپت بردارید. سپس با استفاده از یک روش تحلیلی مانند تیتراسیون مقدار آن ماده را تعیین کنید. با دانستن مقدار آن ماده و حجم، می‌توانید غلظت ماده را محاسبه کنید. بیشتر تحقیقات، به انتقال حجم اندازه گیری شده از یک مایع یا نمونه بستگی دارد. این روش انتقال، اغلب برای محققان وقت گیر خواهد بود.

تاریخچه استفاده از پیپتور یا دیسپنسر

اگرچه پیپت‌های مدرن از اواخر دهه ۱۹۵۰ به بازار عرضه شدند، اما به عنوان ابزارهای علمی از اواخر دهه ۱۸۰۰ وجود داشته‌اند. اولین بار این وسیله توسط زیست شناس فرانسوی لوئیز پاستور مورد استفاده قرار گرفت.
پیپت‌ های پاستور (یا پیپت‌های انتقالی) می‌توانند برای مکش و پیپت کردن مایعات بدون ترس از آلودگی مورد استفاده قرار گیرند. متأسفانه، پیپت‌های پاستور به سرعت فراگیر نشدند زیرا هر دانشمندی که می‌خواست از پیپت‌ها استفاده کند، باید مجموعه شخصی شیشه ای خود را ایجاد می‌کرد.
بسیاری از دانشمندان همچنان به استفاده از روش آزمایش شده و فوق العاده خطرناک پیپت با استفاده از دهان، ادامه می‌دادند، در این روش دانشمندان مایعات را با استفاده از نی و دهان خود منتقل می‌کردند، حتی اگر این مایع سمی یا پرتوزا باشد.

انواع پیپت و پیپتور یا دیسپنسر

پیپت‌ها در دو نوع عرضه می شوند
پیپت های حجمی یا انتقالی
پیپت های اندازه گیری یا مدرج
پیپت‌های حجمی شبیه لوله‌های شیشه‌ای ساده هستند.
یک حباب در میانه لوله که برای انتقال حجم مشخص و از پیش تعیین شده مایعات طراحی شده‌اند.
از آن‌ها برای اندازه گیری دقیق مقادیر مایع، کمتر از ظرفیت مشخص شده استفاده نمی‌شود.
پیپت‌های مدرج دارای تقسیم بندی‌های کوچک کالیبر شده می‌باشند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا حجم دقیق مایع مورد نظر خود را بردارند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پیپتور

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک پیپتور به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد آیسیک
پیپتور۳۳۱۱۵۱۲۹۸۴

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پیپتور

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی پیپتور به شرح جدول ذیل می باشد

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
پیپتور۹۰۱۸۹۰۹۰

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید پیپتور

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پیپتور در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال طرح تولید پیپتور

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید پیپتور در کشور به تفکیک استان آمده است .

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید

۵/۵ - (۱ امتیاز)