طرح تولید چسب خمیری کاشی

چسب کاشی خمیری محصولی سفید رنگ و بر پایه رزین های آکریلیکب بوده و جهت چسباندن کاشی و سرامیک در شرایطی که مقاومت در برابر رطوبت مد نظر نباشد مورد استفاده قرارمی گیرد. با توجه به سهولت اعمال، این محصول جایگزین روش قدیمی دوغاب ریزی شده است. چسب خمیری قابل اعمال بر روی سطوح بتنی، سنگی، کاشی کاری شده و پانل های گچی است و هیچگونه مشکل تنفسی برای فرد نصاب ایجاد نمیکند. این چسب به علت خواص خاص خود بر روی سطوحی که جذب آب ندارند توصیه نمیشود.

مزایای چسب کاشی

چسب کاشی یک ترکیب آماده است که در ساخت و تولید آن از سیمان، شن و ماسه خوب و یک سری مواد اضافی جهت بهبود ویژگی های اساسی چسب استفاده شده است تا کاشی ها به بالاترین کیفیت به سطح متصل شوند.
چسب های کاشی با کارایی بالا را می توان برای چسباندن کاشی ها بر روی سطحی که کاشی کاری شده است، بر روی سطحی با سیمان صیقل داده شده، بر روی سطوح چوبی (با استفاده از پرایمر) یا بر روی دیگر بستر های خاص مورد استفاده قرار داد.
استفاده آسان:
یکی از مزایای چسب کاشی این است که می توان به راحتی و بدون دردسر از آن استفاده کرد. فقط کافی است تا آن را با مقدار مشخصی آب مخلوط کنید تا آماده استفاده شود.
سرعت:
به طور معمول از یک ماله برای ریختن ترکیب چسب کاشی روی محل مورد نظر استفاده می کنند. هر بار فضایی به مساحت یک متر مربع را باید به این چسب آغشته کنید تا بتوانید کاشی ها را بر روی آن بچسبانید.
کیفیت کار:
زمان تنظیم بهینه چسب های کاشی این اجازه را به شما می دهد که در یک بازه زمانی مشخص بتوانید کاشی ها را به راحتی در کنار یک دیگر تنظیم کنید. این کار سبب می شود که کاشی ها به طور منظم در یک خط قرار بگیرند و زیبایی کار نهایی را تا حد زیادی افزایش دهند.
تنوع در استفاده:
چسب کاشی به گونه ای طراحی و تولید شده است که بتواند خود را برای کاربرد های به خصوصی تطبیق دهد. به عنوان مثال از این چسب ها می توان برای نصب و چسباندن کاشی ها، موزاییک های شیشه ای، گرانیت های بزرگ به ابعاد ۶۰*۶۰، برای چسباندن کاشی ها به سطوح صیقلی و پولیش شده، بر روی سطح پوشیده از کاشی بدون اینکه نیاز به کندن کاشی های قدیمی باشد، برای استفاده در فضای بیرون و محیط آزاد، در مکان های صنعتی، در استخر های شنا و در بسیاری از مکان های دیگر استفاده کرد.
دلایل اقتصادی:
هر وقت که قرار باشد دو ماده یا محصول را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک برای فعالیتی که قصد انجام آن را داریم مناسب تر است، نمی توان از کنار هزینه ها به سادگی گذشت. به خصوص در پروژه هایی که قرار است کار در مقیاس بزرگتر از حد معمول انجام شود، حتی تفاوت های اندک میان دو ماده می تواند هزینه کل پروژه مقدار قابل توجهی افزایش یا کاهش دهد.

مقایسه چسب کاشی با شن و ماسه-سیمان

تا اینجای کار به طور کامل با مزایا معایب استفاده از چسب های کاشی و شن و ماسه-سیمان آشنا شدید. در اینجا قصد داریم که مزایا و معایب این دو شیوه نصب کاشی را به طور فهرست وار مقایسه کنیم.
استفاده از چسب کاشی سرعت کار را بالا می برد و به صرفه تر است. این در حالی است که استفاده از ملات شن و ماسه-سیمان زمان شما را تلف خواهد کرد.
استفاده از چسب های کاشی ساده است و تنها باید آنها را با آب مخلوط کنید تا آماده مصرف شوند. برای استفاده از شیوه سنتی باید کاشی ها را به مدت حداقل یک روز درون آب بخوابانید.
قدرت اتصالی که چسب ها ایجاد می کنند در مقایسه با ملات شن و ماسه-سیمان بسیار بیشتر است.
زمانی که از شیوه سنتی نصب کاشی ها استفاده می کنید، آب و رطوبت می تواند به زیر کاشی ها نفوذ کند و باعث خرابی آنها شود.
با استفاده از چسب کاشی می توانید در عرض ۲۴ ساعت و بدون اینکه منتظر تبخیر رطوبت شوید، اقدام به ریختن دوغاب کنید.
در شیوه سنتی کاشی ها به سادگی می توانند از جای خود کنده شوند.
یکی از مزایای چسب کاشی این است که می توان از آن بر روی بسیاری از سطوح نظیر سیمان صیقل داده شده، موزاییک شیشه ای، سیستم دیوار خشک و… استفاده کرد.
مخلوط شن و ماسه-سیمان را نمی توان برای کاشی هایی که جذب کمی دارند استفاده کرد. به عنوان مثال نمی توانید برای نصب کاشی های گرانیتی ۶۰*۶۰ از این مخلوط یا ملات استفاده کنید.
ملات شن و ماسه-سیمان را نمی توانید برای نصب کاشی ها بر روی سطحی که از کاشی های قدیمی پوشیده شده یا از سیمان صیقل داده شده باشد استفاده کرد.
یکی دیگر از مزایای چسب کاشی این است که لایه نازگپکی را در زیر کاشی تولید می کند و علاوه بر اینکه هزینه های نصب را کاهش می دهد، باعث می شود فشار کمتری به اسکلت ساختمان شما وارد شود.

استفاده از مواد متفرقه در چسب کاشی

با اینکه ها دارای ویژگی های لازم برای نصب قدرتمند کاشی ها به سطوح مختلف هستند، اما همیشه جا برای ارتقا کیفی وجود دارد. البته استفاده از این مواد اختیاری است و شما تصمیم می گیرید که از آنها استفاده کنید یا خیر. با اینکه استفاده از این مواد کاملا اختیاری است، اما به کار بردن آنها می تواند روند نصب کاشی ها را بسیار ساده تر کند و کمک کند که در نهایت کاشی ها برای مدت زمان بیشتری در جای خود باقی بمانند.
اسپیسر ها (spacers) تکه های کوچک پلاستیکی هستند که در حین نصب بین کاشی ها می روند تا فضا های بین کاشی ها را متقارن کنند. همچنین صفحات سیمانی هم برای برخی از سطوح نامناسب و ناهموار بسیار کاربردی است. این صفحات یک سطح نازک و سفت را برای نصب کاشی ها به وجود می آورند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید چسب خمیری کاشی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب کاشی خمیری :۲۴۲۹۵۱۲۴۱۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید  چسب خمیری کاشی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

روش مصرف چسب خمیری کاشی

خمیر چسب کاشی بر روی سطح مورد نظر (سطح باید صاف؛ تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد) کشیده شده و بوسیله کاردک دندانه دار، سطح آن شیار دار شود.
(ضخامت شیار باید متناسب با قطر کاشی و سرامیک باشد و برای کاشی های کوچک حدود نیم سانتی متری و با توجه به نوع کاشی تا حداکثر ۱.۵ سانتی متر خواهد بود).سطح زیر کار به اندازه ای آغشته به چسب کاشی گردد که ظرف حداکثر ۲۰ دقیقه روی آن کاشی شود (در صورت تاخیر در این امر جهت رفع فیلم تشکیل شده در سطح چسب، روی چسب باقی مانده بر سطح کار مجدد کاردک کشیده شود).
کاشی و سرامیک های مورد نظر، پس از پاک شدن از گرد و غبار (شستشو با آب بهترین روش است) روی سطح چسب کاری شده، چسبانده شوند، در ادامه این عمل، پیشنهاد می گردد که یکی از کاشی ها را که به تازگی چسبانده شده است از دیوار جدا کرده و میزان تماس چسب با آن بررسی شود (سطح پشت کاشی باید حداقل ۶۵% آغشته به چسب باشد) در غیر این صورت عمق شیارهای کاردک بیشتر گردد.

میزان مصرف چسب خمیری کاشی

میزان مصرف چسب کاشی خمیری با توجه به کیفیت چسب ، سطح زیر کار و نیز نوع کاشی، ۲/۵ تا ۴ کیلوگرم برای هر متر مربع می باشد .

ویژگیهای فنی – کاربردی چسب خمیری کاشی

​​​​​​​در صورتی که سطح زیر کار، از قبل دارای پوشش دیگری (مانند کاغذ دیواری) باشد، ابتدا و پیش از شروع کار باید پوشش قبلی را جدا نمود.

آماده سازی مناسب سطح زیر کار :

(در نظر باشد که اصولا سطوح لغزنده، بستر مناسبی برای کاشی کاری نمی باشد).در صورتی که کاشی کاری روی کاشی، با توجه به اینکه زدودن هر گونه چربی از روی کاشی قدیمی بطور کامل و دقیق عملی نمی باشد توصیه می شود که سطوح لعابی کاشی قدیمی تیشه ای گردند. دمای محیط کار حداقل حدود ۲۰ درجه سانتی گراد باشد. از افزودن آب و هر گونه مواد اضافی دیگر (سیمان، خاک سنگ،…) به چسب کاشی خمیری اکیداً خودداری شود . چسب کاشی خمیری از سرمای زیر ۱۲ درجه و نیز حرارت غیر متعارف دور نگهداشته شود.​​​​​​​

وضعیت واحد های فعال تولید چسب خمیری کاشی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید چسب کاشی خمیری در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

بازار ایران چسب کاشی

چسب کاشی و سرامیک از محصولاتی است که می توانید آن را جایگزین ملات و مواد سنتی کنید و استفاده زیادی از آن داشته باشید. زیرا این ماده بر اساس تکنولوژی جدید و در آزمایشگاههای ایران بررسی و عرضه می شود.
چسب های زیادی با برند های مختلف در کشور وجود دارد که می توانید از هر یک استفاده مفید و خوبی داشته باشید.
فروش چسب کاشی در بازار ایران بسیار رونق دارد و انواع چسب کاشی خمیری و چسب سرامیک پودری کف با قیمت ارزان در نمایندگی ها خرید و فروش می شود. از این رو بهترین برند چسب کاشی ایرانی در کشور تولید و عرضه می شود.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید چسب خمیری کاشی

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰ هزار تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت :  ۲.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۲درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)