طرح تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل

کوپلیمری به پلیمری اطلاق می شود که از ۲ یا بیشتر جزء تشکیل شده باشد. بسیاری از پلیمرهای مهم صنعتی مانند پلی اتیل وینیل استات (PEVA) و اکریلونیتریل بوتادی ان استایرن (ABS) از نوع کوپلیمر هستند. به فرایندی که طی آن یک کوپلیمر از اجزاء مونومری خود تشکیل می شود، کوپلیمریزاسیون گفته می شود. هدف از کوپلیمر کردن، بهبود کیفیت و ویژگی های محصول نهایی است. در مقابل کوپلیمر هوموپلیمر قرار دارد که تنها از یک واحد مونومری تشکیل شده است.
کوپلیمرها را می توان براساس ساختار به چند دسته طبقه بندی کرد. آن دسته از کوپلیمرهایی که دارای تنها یک زنجیر اصلی باشند را کوپلیمرهای خطی و اگر دارای زنجیرهای جانبی باشند کوپلیمرهای شاخه ای نامیده می شوند.
کوپلیمرها، پلیمرهایی هستند که از پلیمریزاسیون دو یا چند مونومر مختلف و مناسب با یکدیگر بوجود می‌آیند که از این راه می توان پلیمر را با ساختمانهای متفاوتی بوجود آورد. در کوپلیمریزاسیون دو مونومر B,A ، زنجیرهای پلیمر می‌توانند مونومر A یا مونومر B را در انتهای رشد کننده خود داشته باشند. در نتیجه ، چهار واکنش امکان پذیر است، واکنش زنجیر دارای انتهای A با مونومر A یا B و واکنش زنجیر دارای انتهای B با مونومر A یا B هر یک از واکنش ها ثابت سرعت مشخصی دارند. از روی نسبت داده شده مولکولهای مونومر می‌توان نسبت واحدهای مونومرهای بکار رفته در یک پلیمر را بدست آورد. مقدار نسبت های واکنش پذیری در تعیین ترکیب کوپلیمر دارای اهمیت زیادی است. اگر نسبت واکنش پذیری از ۱ بزرگتر باشد، رادیکال ترجیحا با زنجیری که دارای واحد انتهایی مشابه با آن است، واکنش می‌دهد (یعنی رادیکال A با رادیکال A). ولی اگر نسبت واکنش پذیری کوچکتر از ۱ باشد، مونومر با زنجیرهایی که در انتها دارای نوع دیگری مونومر هستند واکنش می‌دهد. در موارد خاص که نسبت واکنش پذیری برابر ۱ باشد، واکنش به عنوان “کوپلیمریزاسیون ایده آل” شناخته می‌شود، چون کوپلیمر به صورت کاملا تصادفی تشکیل شده و ترکیب آن هماننتد ترکیب مخلوط واکنشی است که پلیمریزاسیون در آن انجام می‌شود. هنگامی که به دو نسبت واکنش پذیری ، صفر باشد، مونومرها به هیچ وجه با زنجیرهای پلیمر در حال رشد که دارای واحد انتهایی مشابه آنها باشد، وارد واکنش نمی‌شوند. در نتیجه “کوپلیمریزاسیون متناوب” انجام می‌گیرد.

خواص کوپلیمرها

اگر مونومرهای B و A با هم واکنش بدهند و یک کوپلیمر را بوجود بیاورند این کوپلیمر اغلب خواص کاملا متفاوتی نسبت به مخلوط فیزیکی دو هموپلیمر جداگانه B و A خواهد داشت. خواص یک کوپلیمر به روشنی بستگی به نحوه توزیع واحدهای B و A در زنجیرهای کوپلیمر دارد. توزیع مونومرها نباید الزاما برابر نسبت غلظت مونومرهای B,A موجود مخلوط اولیه باشد. بطور کلی در یک کوپلیمر متشکل از مونومر B و A ، در صورتیکه مونومر A فعالتر باشد کوپلیمری که در مراحل اولیه تشکیل می شود از A نسبت به B غنی‌تر خواهد بود ولی در مراحل بعدی واکنش از آنجا که غلظت مونومر A کم می‌شود کوپلیمر تشکیل شده بیشتر شامل B خواهد بود. این مسئله که ترکیب کوپلیمر در ضمن پلیمریزاسیون تغییر پیدا می‌کند را می‌توان با افزایش تدریجی مونومر فعالتر تا حدودی کاهش داد. از مزیت های کوپلیمریزاسیون این است که کیفیتهای خوب و دلخواهی که هر یک از هموپلیمرها دارند می توانند با هم در یک کوپلیمر جمع شده و خواص مورد دلخواه را به یک کوپلیمر بدهند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کوپلیمرهای اتیلن ۲۴۱۳۴۱۲۳۰۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کوپلیمرهای اتیلن ۳۹۰۱۹۰۰۰ / ۳۹۰۱۳۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات کوپلیمر اتیلن و استات وینیل

نمودار واردات و صادرات کوپلیمر اتیلن و استات وینیل در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید کوپلیمر اتیلن و استات وینیل

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۶۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۴۰۰ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۱۰۰ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۳ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)