طرح تولید گلاسبید

گلس به زبان انگلیسی Glass به معنی شیشه وbead بید به معنی مهره است. ترجمه لفظی ان ،مهره شیشه ای است. از انجا که این دانه ها از شیشه ساخته می شوند و کروی هستند ، دانه ها از لحاظ شیمیایی پایدار هستند و در برابر اب و حرارت و اسید ها و باز ها مقاوم هستند، در صنایع مختلف از انها استفاده می گردد.

کاربرد گلاسبید

پرمیکس (پیش مخلوط شونده)
گلاسبید دراپ ان
گلاسبید تا سایز اتا ۱۲۵ میکرون
گلاسبید ۱۲۵ تا ۳۰۰ میکرون
پرمیکس مخصوص رنگ گرم ترافیکی و معمولا از سایز۱۲۵ تا ۷۱۰میکرون تولید میشوند. drop on مخصوص رنگ های سرد هستند و از سایز ۱۲۵ تا ۷۱۰ میکرون تولید میشوند.
روش تولیددانه شیشه ای
از مذاب شدن شیشه در کوره تحت فشار و رد شدن از الک های مخصوص تولید می شود.

تولید انواع گلاسبید

جنس تشکیل دهنده گلاسبید عمدتا سیلیکای امورف یا غیر کریستالی است.و بیش از ۷۰ درصد ان از اکسید سیلیسیم ،فراوانترین عنصر روی زمین تشکیل می شود.و اکسید کلیسم و منیزیم جمعا کمتر از ۸ درصد و اکسید سدیم و اکسید پتاسیم و اکسید الومنیوم و اکسید اهن و..مجموعا ۱۸ درصد ان را تشکیل می دهند.ما تولید کننده گان گلاسبید سعی کردیم بهترین نوع گلاسبید از نطر سختی و کروی بودن را برای مشتریان عزیز فراهم کنیم.

کاربردهای مختلف انواع گلاسبید

گلاسبید کروی در حد ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ میکرون برای دکوراتیو کاربرد دارد.
گلاسبید کروی و با سختی خوب در حد کمتر از ۱۲۵ میکرون برای سند بلاست و حتی بازتاب خط کشی کاربرد دارد.
گلاسبید را در چاههای نفت بکار می رود. هم مقاومت خوبی دارد و هم حرکت مته ها را راحت می کند.
گلاسبید برای روانسازی بتن بکار می رود و هم پرکننده هست و هم از بکار رفتن روان کننده جلو گیری می کند.
گلاسبید ترافیکی را هم به صورت پر فشار و هم به صورت روپاشی یا جاذبه ای روی مواد خط کشی تر استفاده می کنند.

 

 

کیفیت دانه شیشه ای

بهترین نوع دانه های شیشه ای به شکل پودر و کروی شکل بوده و بدون شکستگی یا حداقل میزان شکستگی که ایین نامه در نظر گرفته است. طبق دستورالعمل سازمان راهداری مصرف دانه شیشه ای روپاش رنگ ترافیکی گرم وسرد،۴۰۰گرم در متر مربع، قابل پرداخت برای پیمانکاران است. بعلاوه برای رنگ ترافیکی گرم بیست درصدوزنی رنگ ،پیش مخلوط میشود.

کاربردهای دیگر گلاسبید

۱. ایجاد بازتاب در رنگهای ترافیکی به جهت بالا بردن ایمنی راه
۲. فیلر در کامپوزیتها
۳. پزشکی از جمله استریل کردن و…..
۴. عملیات تمیزکاری سطح فلزات
۵. اطفاء حریق به روش خشک
۶. بهینه سازی پروسه آسیاب
۷. پوشش های دکوری
۸. فیلتراسیون ۲۰. مخلوط شدن با خون در صنایع پزشکی
۹. اکتشا فات نفت خام مختلف انواع ماشین بدون هیچ گونه آسیب و تغییری در اندازههای انها،انواع
۱۰. مشخص کردن انواع ترک خوردگی در سطح قالب صنعتی،قسمت های مختلف موتور ها،پره های توربین های تولید برق)
۱۱. پر کننده جهت رزینهای پلی استر
۱۲. تونر جوهر دستگاه های کپی
۱۳. روغن حفاری در عملیات اکتشاف نفت
۱۴. فیلر در رزینهای پلی استر در صنایع چینی بهداشتی
۱۵. خط کشی جاده و اتوبانها بمنظورافزایش امنیت جاده ای
۱۶. به عنوان پرکننده در ترکیبات مختلف
۱۷. کمک کننده به اختلاط بهتر مواد
۱۸. لوازم آرایشی
۱۹. ساخت انواع رنگ متالیک
۲۱. بلاست کردن ، پاک کردن سطوح (پوشیده شده از اکسید کربن ،و قسمت های
۲۲. سطوح ضد لغزندگی (عرشه کشتی ها)

فرایند تولید گلاسبید

گلاسبید یا همان ریز دانه های کروی از شیشه درست میشوند یعنی مواد اولیه گلاسبید شیشه است ِِ
در ابتدا شیشه ها را از کارخانجات تولیدی جام شیشه و یا تولید ظروف شیشه ای و غیره و یا انبارهای بزرگ شیشه خریداری می شود و به کارخانه منتقل میشوند در اینجا باید یاد اوری کرد که شیشه هایی برای تولید گلاسبید استفاده میشوند که فاقد هر گونه مواد شیمیایی دیگر از جمله رنگ باشند.
پس از جمع اوری شیشه ابتدا توسط نیروی انسانی ضایعات سنگ و اهن و کاغذ وغیره از انها جمع اوری شده و تبدیل به شیشه یک دست شده و پس از ان با وسواس زیاد توسط اب شسته میشوند تا گرد و غبار و ناخالصی های چسبیده به شیشه ها گرفته شود سپس به انبار انتقال داده میشوند تا پس از چند روز کاملا خشک شوند بعد از خشک شدن نوبت به خرد کردن شیشه میرسد . شیشه های یک دست تمیز شده و عاری از هرگونه مواد اضافی را به وسیله یک تسمه نقاله به یک دستگاه خرد گننده شیشه هدایت میکنند این دستگاه به وسیله وزنه هایی که داخل ان سوار شده با ضربه های مداوم و پی در پی که به شیشه وارد می کند باعث خرد شدن شیشه میگردد و از یک سرند که زیر ان تعبیه شده عبور می دهد پس از خرد شدن شیشه ها به سمت یک ماشین الک حرکت میکنند این ماشین الک شامل توری هایی با سایزهای مختلف میباشد جنس توری ها از استنلس استیل میباشد چرا که شیشه های خرد شده به شدت فلز را میخورند و از بین میبرند به همین جهت باید از توری هایی مقاوم در برابر سیلیس استفاده کرد که مقاوم ترین انها همان استیل می باشد . پس از وارد شدن خرده شیشه ها به ماشین الک از این توری ها عبور داده میشوند و هر توری که نمایانگر یک سایز مشخص میباشد خرده شیشه هارا به سمت یک سیلو هدایت میکند پس از تفکیک خرده شیشه ها و دپو شدن انها در سیلو های مختلف اماده تولید میشوند. لازم به ذکر است که سایز دانه های خرد شده شیشه زیر یک میلی متر میباشندو تفکیک انها بر اساس میکرون میباشد به طور مثال خرده شیشه ها از سایز ۱تا ۲۵۰ میکرون به یک سیلو رفته و از سایز ۲۵۰ تا ۵۰۰ به سیلوی دیگر ِِ به همین ترتیب شیشه ها بر اساس سایز تفکیک و دپو میشوند.و شیشه های بزرگتر از سایز مورد نظر مجددا به دستگاه خرد کننده عودت داده میشوند تا خرد شده و به سایز مورد نظر تبدیل شوند .
تا اینجا با نحوه جمع اوری و خرد کردن مواد اولیه گلاسبید اشنا شدید از این پس روش تولید را برای شما شرح خواهم داد.
همانطور که میدانید شیشه های خرد شده هر چقدر هم که سایز کوچکی داشته باشند باز هم دارای لبه های تیز و برنده میباشند و شکل هندسی خاصی ندارند برای تهیه گلاسبید ابتدا باید این پودر شیشه ها تبدیل به دانه های کروی شکل بشوند حال برای تبدیل انها به گلاسبید ابتدا به یک کوره عمودی شکل نیاز داریم .
پودر شیشه ها بر اساس سایز بندی به داخل کوره هدایت میشوند و بر روی یک مشعل به قطر ۲۰ اینچ با شعله ای به طول حدود ۱۵ متر پاشیده میشوند این شعله باعث ذوب شدن شیشه خرده ها میشود و همزمان انهارا به سمت بالا هدایت میکند پس از ذوب شدن دانه ها با چرخشی که در شعله دارند کم کم به حالت کروی در می ایند پس از کامل شدن فرایند کروی شدن و تبدیل انها به گلاسبید از قسمت بالای کوره به وسیله مکش هوا به داخل محفظه بزرگتری هدایت میشوند و کم کم خنک میشوند حال در اینجا گلاسبید ما به مرحله نهایی رسیده است در این قسمت گلاسبیدها به سمت دستگاهی هدایت میشوند که نقش پوشش دار کردن دانه ها را بر عهده دارد این پوشش که مانند یک عایق عمل میکند به وسیله یک روغن مخصوص انجام میشود تا از غرق شدن گلاسبید در رنگ ترافیکی و چسبیدن رنگ به جداره دانه های گلاسبید جلوگیری کند. پس از پوشش دار کردن گلاسبید مجددا به سمت یک ماشین الک دیگر هدایت میشوند تا مجددا تفکیک سایز شوند و دانه های خارج از سایز از انها جدا شده و به بیرون از چرخه ی بسته بندی محصول نهایی هدایت شوند ِِ در قسمت بسته بندی گلاسبید ها با سایز های مختلف به نسبت تایین شده توسط استاندارد جهانی خط کشی ترافیکی با هم مخلوط شده و پس از ان در گونی های لمینت دار به وزن ۲۵ کیلوگرم در هر گونی بسته بندی میشوند.
در اینجا ما روش کلی تولید گلاسبید را شرح دادیم چرا که در تولید گلاسبید ایتم ها و جزئیات پیچیده ای وجود دارد که نیاز شدیدی به تخصص و تجربه دارد و شرح انها در این معقوله نمیگنجد.

هدف مهم استفاده از گلاسبید

استفاده دانه های شیشه ای در خط کشی راهها ارتقاء بخش بازتاب نور برگشتی در رنگهای ترافیکی است که در واقع این پدیده با توجه به قوانین نوری ( اپتیک ) حاکم بر آن قادر است که در هنگام شب و تحت شرایط دید محدود قدرت دیده شدن و عمق دید خط کش راهها را در منظر و دیدگاه راننده وسایل نقلیه ارتقاء بخشیده بدین ترتیب با شرایطی که فراهم می گردد زمان تصمیم گیری و قدرت تصمیم گیری راننده افزایش پیدا می کند.
این موضوع در شرایط حادتر یعنی در هنگامی که راننده هم در هنگام شب و هم در هنگام بارندگی و مه گرفته است نسبت به گذشته بسیار حساس تر و مهمتر می گردد و بنابراین میتوان با استفاده صحیح و مناسب دانه های شیشه ای مبحث ایمنی در شب که بر حسب آمار و ارقام زمانیست که شدیدترین و مرگبارترین تصادفات در این هنگام اتفاق افتاده و همچنین به دلیل محدودیتهای امدادی و پزشکی که در هنگام شب آمار مجروحین منتهی به فوت نیز افزایش می یابد را تعدیل بخشید.
جهت رسیدن به راه ایمن طبق استانداردهای جهانی تعاریف ویژه وجود دارد و یکی از موارد مهم در ارتباط بررسی وضعیت خط کشی راهها و دارا بودن تواناییهای لازم آن جهت دیده شدن در شب میباشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید اسید بوریک

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
دانه های شیشه ای : ۲۶۱۰۴۱۲۳۹۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید گلاسبید

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

دانه های شیشه ای : ۷۰۱۸۱۰۱۰ – ۷۰۱۸۱۰۲۰ – ۷۰۱۸۱۰۳۰ – ۷۰۱۸۱۰۴۰

وضعیت واحد های فعال تولید اسید بوریک

نمودار واحد های فعال تولید گلاسبید به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

وضعیت واردات وصادرات تولید گلاسبید

نمودار میزان واردات و صادرات گلاسبید به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید گلاسبید

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۳.۵۰۰ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۷۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)