طرح تولید گیرنده دیجیتال

گیرنده-دیجیتال که در ایران به آن رسیور یعنی گیرنده هم می‌گویند، (به انگلیسی: STB: Set-Top Box)، یک دستگاه سامانه اطلاعاتی است که معمولاً دارای یک تیونر تلویزیون برای ورودی است و خروجی را یه تلویزیون می‌دهد، این دستگاه سیگنال‌ها را از یک منبع خارجی مانند کابل اترنت، ال ان بی، کابل کواکسیال یا حتی آنتن ساده آنالوگ دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را رمزگشایی و برای تلویزیون می‌فرستد، گیرنده دیجیتال یا رسیور در انواع گوناگونی برای پشتیبانی و استفاده از تلویزیون ماهواره‌ای، تلویزیون زمینی، تلویزیون اینترنتی و تلویزیون کابلی تولید می‌شوند، در ایران به‌طور معمول به گیرنده‌های دیجتال تلویزیون زمینی همان «گیرنده دیجیتال» گفته می‌شود در حالیکه به گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون ماهواره‌ای «رسیور» می‌گویند.

برای دریافت تلویزیون اینترنتی نیاز به یک گیرنده دیجیتال مخصوص تلویزیون اینترنتی است که قابلیت ارتباط دو-سویه و رابط شبکه داشته باشد.

گیرنده دیجیتال DVB-T چیست؟

گیرنده دیجیتال DVB-T در تلویزیون ها یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال محسوب می شود که تنها از طریق یک آنتن اطلاعات را دریافت خواهد کرد. داده های دیجیتال به صورت ۰ و ۱ مخابره خواهند شد و این نوع گیرنده دیجیتال آن ها را به داده های آنالوگ تبدیل خواهد کرد تا قابلیت نمایش پیدا کنند. کیفیت تصاویر دیجیتال بالاتر بوده و نویز و ناخالصی بر روی این تصاویر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. پردازش دقیق و بی عیب و نقص تصاویر این امکان را فراهم خواهد کرد تا صحنه هایی با وضوح بالا را مشاهده نمایید و از دیدن تصاویر لذت بیشتری ببرید. اولین بار در سال ۱۹۹۷ بحث استفاده از گیرنده های دیجیتال و پخش تصاویر دیجیتال مطرح شد و در سال بعد اولین شبکه های دیجیتال راه اندازی شدند. در سال ۱۳۸۹ نیز این قابلیت به شبکه های داخلی ایران اضافه شد که این کانال ها را می توان توسط گیرنده دیجیتال DVB-T دریافت کرد. تلویزیون های دیجیتال به صورت سرخود به گیرنده دیجیتال DVB-T مجهز شده اند و این امکان را فراهم خواهند کرد تا تنها با اتصال آنتن به تلویزیون شبکه های دیجیتال را مشاهده نمایید. در این حالت نیازی به خرید گیرنده ی دیجیتال داخلی نخواهد بود و تمامی کانال های داخلی با وضوح بالا دریافت خواهند شد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید گیرنده دیجیتال

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
گیرنده دیجیتال۳۲۳۰۴۱۲۳۴۲
گیرنده دیجیتال ماهواره ای۳۲۳۰۵۱۲۳۴۳
گیرنده دیجیتال زمینی۳۲۳۰۵۱۲۳۴۴
گیرنده دیجیتال تلویزیونی- ویدئویی تحت شبکه۳۲۳۰۵۱۲۳۷۷

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید چادر مسافرتی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
گیرنده دیجیتال۸۵۲۸۷۱۰۰
گیرنده دیجیتال ماهواره ای۸۵۲۸۷۱۰۰
گیرنده دیجیتال زمینی۸۵۲۸۷۱۰۰
نحوه کارکرد گیرنده دیجیتال

دستگاه گیرنده دیجیتال یک تبدیل‌گر است که سیگنال‌ها را از منابع مختلف (برحسب نوع گیرنده دیجیتال) دریافت کرده و طی یک فرایند پردازش، آن را تبدیل به صدا و تصویر نموده و آماده پخش برای تلویزیون می‌نماید. البته این تبدیل می‌تواند به صورت رله‌ای و تکرار باشد یعنی آر اف را دریافت و برای ورودی تلویزیون، خروجی آر اف را مهیا نماید یعنی تلویزیون فقط به عنوان یک نمایشگر عمل می‌کند (دریافت صدا، تصویر و نمایش آن) که در این صورت نقش گیرنده دیجیتال حدود ۸۰٪ و نقش تلویزیون تنها ۲۰٪ خواهد بود. گیرنده دیجیتال فقط در حد یک مبدّل ساده که در تلویزیون‌های آنالوگ وجود دارد نیست بلکه دارای عملکرد پیچیده‌تری است.

گیرنده دیجیتال DVB-T ؛ تلویزیون هایی که در سال های اخیر تولید شده اند دارای گیرنده دیجیتال داخلی هستند تا بدون گیرنده ی دیجیتال جداگانه کانال های دیجیتال را دریافت نمایید. وجود گیرنده ی دیجتال در تلویزیون با علامت DVB مشخص خواهد شد. گیرنده دیجیتال DVB-T جهت دریافت کانال های داخلی کاربرد دارد. در واقع گیرنده دیجیتال DVB-T مخفف واژه ی Digital Video Broadcasting Terrestrial می باشد که به معنای پخش زمینی ویدیوی دیجیتال می باشد. به این معنی که امکان دریافت کانال هایی با این نوع گیرنده ی دیجیتال فراهم است که می توان آن ها را از طریق آنتن پشت بام و یا اینکه کنار تلویزیون دریافت کرد. در واقع گیرنده های دیجیتال داده های دیجیتال دریافت شده را رمز گشایی خواهد کرد و با تشکیل تصویر، صحنه ها را پخش می کند. از بارزترین تفاوت های گیرنده های دیجیتال با گیرنده ی آنالوگ در تولید تصویر است که گیرنده دیجیتال DVB-T امکان دریافت تصویر SD، HD ، FULL HD و … را به صورت همزمان دارد. همچنین این گیرنده دیجیتال امکان دریافت کانال های رادیویی را نیز دارد.

وضعیت واحد های فعال تولید گیرنده دیجیتال

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال گیرنده دیجیتال در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات گیرنده دیجیتال

نمودار واردات و صادرات گیرنده دیجیتال در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

جمع بندی

در مجموع شما می توانید از طریق گیرنده دیجیتال DVB-T و تلویزیون هایی که این نوع گیرنده ی دیجیتال در آن ها به کار رفته است تمامی کانال های دیجیتال داخلی ایران را مشاهده نمایید. این گیرنده امکان پخش کانال های رادیویی را نیز فراهم می کند تا سرگرمی های بیشتری در اوقات فراغت خود داشته باشید و یا اینکه در اوقات کاری نیز به کانال رادیویی مورد علاقه ی خود گوش دهید. اکنون کانال های دیجیتال در ۳۵ کشور به عنون استاندارد مورد استفاده پذیرفته شده است و ۶۰ گیرنده ی دیجیتال مستقر گیرنده دیجیتال DVB-T موجودند. توانایی بالای این استاندارد در انتقال تصویر و صدا رضایت بالای کاربران را در پی داشته است و در کشورهای مختلف امکان افزایش تعداد شبکه های داخلی فراهم شده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید گیرنده دیجیتال

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۶۰ هزار دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز :۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)