طرح راه اندازی سامانه آنلاین اجاره ماشین آلات و تجهیزات سنگین

اجاره تجهیزات ساختمانی از لحاظ اقتصادی منطقی است زیرا علاوه بر صرفه جویی در هزینه خرید.هزینه هایی همچون ، ارگر ، تعمیر و نگهداری و عملیات هم کاهش می یابد. شرکتهای تجهیزات ساختمانی همه این وظایف را به طور منظم انجام می دهند تا سود طولانی مدت ماشین آلات را بدست آورند.

پس از ارزیابی بی سابقه ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ ، بازار جهانی اجاره تجهیزات ساختمانی با رشد ۴.۵٪  CAGR بین سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۶ تخمین زده است.

بازار تقاضا عمدتا با افزایش درخواست برای اجاره جرثقیل ، بولدوزر ، بیل مکانیکی و روند تدریجی به سمت اتوماسیون تحریک می شود. این بازار همچنین شاهد ظهور فن آوری های مدرن مانند خدمات دیجیتال برای بهبود خدمات خودکار ، ویژگی های نقشه برداری و ردیابی خدمات تجهیزات بوده است.

مدل تجاری بازار آنلاین اجاره تجهیزات سنگین

بازار اجاره تجهیزات سنگین بصورت آنلاین بر اساس همکاری فروشندگان ، تولید کنندگان تجهیزات اصلی و دارندگان لوازم یدکی منفرد ساخته شده است.و در مجموع به عنوان فروشنده شناخته می شوند ، اجاره دهندگان دارایی های خود را در وب سایت لیست می کنند تا درخواست اجاره از شرکت های ساختمانی یا افراد را دریافت کنند.

به محض این که راننده درخواست اجاره تجهیزات را ارائه می دهد ، پول به حساب صاحب سیستم عامل واریز می شود. هنگامی که فروشنده درخواست را قبول کرد ، پول با کسر کمیسیون شرط شده به حساب او منتقل می شود. علاوه بر این ، سپرده امنیتی در حساب مدیر نگهداری می شود که پس از بازگشت ایمن تجهیزات ، به حساب مستأجر بازپرداخت و متعاقباً ، تجهیزات درخواستی توسط فروشنده در آدرس تحویل مشخص شده ارسال می شود. برای محافظت در برابر هرگونه خسارت یا تصادف ، می توان برای تأیید لیست ها پوشش بیمه ای لازم ، را پیش بینی کرد.

مدل تولید درآمد کسب و کار اجاره تجهیزات سنگین آنلاین

تجارت اجاره تجهیزات طیف گسترده ای از کانالهای درآمدزایی را در اختیار دارد. از همان ابتدا ، مالک سیستم عامل می تواند تجهیزات مربوط به خود را مانند بسیاری از فروشندگان دیگر سیستم عامل لیست کند و به صورت اجاره، درآمد کسب کند. شاید عجیب باشد اما ، از آنجایی که فروشنده در این مورد صاحب سیستم عامل نیز هست ، این معامله هیچ گونه هزینه کمیسیون ندارد.

کانالهای درآمد اجاره تجهیزات

کمیسیون – مالک در هر معامله ای که در سیستم عامل انجام می شود کمیسیون می گیرد.

تبلیغات – مالک می تواند از تبلیغ کنندگان مختلفی برای نمایش نسخه های تبلیغاتی خود در سیستم عامل میزبانی کند. هزینه تبلیغات را می توان براساس تعداد کلیک / بازدید تعیین کرد.

لیست ویژه – مالک می تواند فروشندگان را به لیست تجهیزات خود در نقاط اصلی تمرکز در وب سایت ها مانند صفحه اصلی یا بخش “تجهیزات ویژه” دعوت کند. این روند میتواند به عنوان یک ویژگی برتر برای ایجاد رقابت در سیستم عامل و به دست آوردن همزمان بازده مناسب باشد.

اشتراک ها – مالک می تواند برنامه های اشتراکی خاصی را با مزایای اضافی مانند کاهش هزینه های تحویل ، تخفیف های ثابت یا حتی تأیید تجهیزات ویژه برای اطمینان از حداکثر کیفیت ایجاد کند.

نهایتا ، این پلتفرم می تواند گزینه ای برای فروش تجهیزات نیز ارائه دهد که کانال درآمدی دیگری را در قالب کارمزد باز کند.

تمایزات اصلی صنعت اجاره تجهیزات سنگین

تمایزات شامل ترکیبی از عوامل مختلف روند اجاره تجهیزات ساختمانی است. که در این خصوص موارد زیر قابل توجه هستند:

بدون هزینه پیش پرداخت

خرید هرگونه تجهیزات سنگین ساختمانی مانند بیل مکانیکی ، بولدوزر عامل یک سرمایه بزرگ است. که نیاز به پیش برنامه ریزی دقیق دارد زیرا بازدهی این امر بیش از یک سال زمان میبرد. تا زمانی که این تجهیزات را نفروشید پولی در کار نیست . اما اگر تجهیزات برای مدت طولانی نگهداری و استفاده شود ، ارزش فروش مجدد پایین می آید.

از ذخیره سازی ، هزینه های حمل و نقل خودداری کنید

خرید هرگونه تجهیزات سنگین ساختمانی نیاز اضافی فضای ذخیره سازی را با خود به همراه می آورد. مطلوب نیست که تجهیزات جدید و گران قیمت را در تمام طول روز زیر آفتاب بگذارید ، بارانهای شدید و وزش باد. قرار گرفتن مداوم در معرض این عناصر باعث کاهش تدریجی عمر دستگاه ها می شود. این واقعیت که فارغ از مکان و هدفی که در اختیار دارید فضا گران نیست را هم لحاظ کنید .

در حال حاضر ، اجاره ،سبب شده است که تدارکات و حمل و نقل تجهیزات از یک سایت به سایت دیگر ساده شود . از آنجا که هم تحویل کالا و هم وانت توسط سرویس اجاره ای مدیریت می شود ، کسب و کار در مورد سازماندهی و ساده سازی عملیات نگرانی چندانی ندارد. در حقیقت ، فرایندهایی که وابستگی آنها به تحویل به موقع تجهیزات در مکان مناسب است ، از طریق اجاره کارآمدتر می شوند.

پس انداز در زمان مالیات

تعدادی از فاکتورها بر اظهارنامه مالیاتی مشاغل تأثیر می گذارند اما واقعیت ساده این است که در مقایسه با تجهیزات خریداری شده ، که در طول عمر خود با نرخ استهلاک، مالیات دریافت می کنند ، تجهیزات اجاره ای به عنوان هزینه کسر حساب می شود. این خیلی عجیب نیست که هزینه های اجاره از نظر خریدهای عمده و فشرده از نظر مالی انعطاف پذیر باشد. در بسیاری از موارد ، آنها به عنوان بخشی از هزینه پروژه دیده می شوند و می توانند مزایای صرفه جویی در مالیات را به دلیل ماهیت مشاغل خاص ارائه دهند.

رقابت غیر متمرکز خود را گسترش دهید

شرکت های کوچکتر در بازار همیشه این ترس را دارند که توسط شرکت های بزرگتر که عموماً به جدیدترین و پیشرفته ترین ماشین آلات . دسترسی دارند ، مورد رقابت سنگینی قرار میگیرند. اما با اجاره تجهیزات ، شرکت های کوچکتر می توانند به راحتی همان نوع تجهیزات لازم را برای انجام پروژه های بزرگ و کارآمد تهیه کنند.به این طریق دیگر به دلیل عدم دسترسی به ناوگان متنوع ، کارآمد و سازگار با ماشین آلاتی که عموماً با شرکت های بزرگتر مرتبط هستند ، دیگر از سوی مشتریان رد نمی شوند.

پیدایش اجاره تجهیزات ساخت و ساز آنلاین

تأثیر فناوری مدرن را می توان در سراسر بخش بازار اجاره احساس کرد. ایمنی برجسته ترین مزیت آن است. این روزها اپراتورها می توانند اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت ماشین آلات کسب کرده، و کار خود را با سهولت نسبی انجام دهند. اما توجه به این نکته مهم است که فناوری تجهیزات را نیز گران می کند. این شاید بزرگترین عامل در روند رو به رشد اجاره آنلاین تجهیزات ساخت و ساز باشد. اجاره به جای سرمایه گذاری هنگفت ، به اپراتورها امکان می دهد از فن آوری جدید به صورت موقت استفاده کنند. در زیر مهمترین عوامل موثر در افزایش اجاره آنلاین تجهیزات ساخت و ساز ذکر شده است.

یک صنعت منفک

صنعت تجهیزات سنگین بسیار پراکنده است. ۲۵٪ از بازار متعلق به پنج شرکت برتر است ، در حالی که ۵ شرکت برتر بعدی ۸٪ را در اختیار دارند. ۲/۳ باقیمانده توسط ۲۵۰۰ شرکت به اشتراک گذاشته شده است. تسلط آسان بر رقبای اصلی به عنوان سدی غیرقابل عبور برای تکامل در استراتژی ها و روش های صنعتی است.

شفافیت و مدیریت متمرکز

در حالی که فناوری همچنان در تمام صنایع بزرگ در سراسر جهان نفوذ کرده است ، می توان گفت نقش مهمی را ایفا میکند .

چرخ دنده – تازه واردی به بازار اجاره تجهیزات سنگین

در حالی که در سالهای  گذشته چند ورودی جدید در بازار اجاره تجهیزات سنگین به وجود آمده  اما تعداد کمی از آنها به عنوان چرخ دنده بسیار تأثیرگذار بوده اند. این تجهیزات ساختمانی مورد استفاده فروشندگان قطعات ، سازنده تجهیزات اصلی و پیمانکاران است.

سخن نهایی

اجاره آنلاین تجهیزات ساخت و ساز هنوز یک طرح نو پاست که برای تحقق کامل یک مسیر طولانی را پیش رو دارد . با این وجود در درون خود ترکیبی از عواملی مانند افزایش تقاضا برای اجاره تجهیزات ، پتانسیل بسیار زیاد سودآوری و تأثیر فناوری مدرن ، رشد و جذابیت کارآفرینان را به دنبال دارد.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح راه اندازی سامانه آنلاین اجاره ماشین آلات و تجهیزات سنگین

ظرفیت خدمات سالیانه : ۲۴۰۰۰  ساعت
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت دفتر استیجاری  : ۶۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۶۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)