طرح راه اندازی هایپر مارکت گوشت (میت مارکت)

در گذشته امکان خرید کلیه محصولات پروتئینی از مراکز متمرکز و مختص به این محصولات، امکانپذیر نبود. در واقع جهت خرید هرکدام از انواع محصولات پروتئینی نظیر گوشت، مرغ، قارچ و… نیاز به مراجعه به مراکز خرید پراکنده و متعددی بود.و این جرقه‌ای بود برای ایجاد فروشگاه‌هایی متمرکز برای ارائه محصولات پروتئینی به مشتریان متقاضی این محصولات. بگونه‌ای که امروزه در اکثر نقاط شهر شاهد فعالیت تعداد زیادی از فروشگاه‌های بزرگ و کوچک پروتئینی هستیم.همانطور که از نام این فروشگاه‌ها پیداست، محصولات ارائه شده در آن ها شامل فراورده‌های پروتئینی نظیر گوشت سفید، گوشت قرمز بصورت بسته‌بندی‌های آماده در انواع چرخ کرده، دل و جگر و کلیه محصولات مرتبط با این دسته می‌باشد.

اقدامات اولیه در راه اندازی هایپر مارکت گوشت (میت مارکت)

اولین اقدام مورد نیاز جهت راه اندازی یک مغازه مواد و فرآورده‌های پروتئینی و گوشتی، تهیه یک طرح تجاری است که در آن میزان سرمایه مورد نیاز اولیه که شامل تجهیزات مورد نیاز، خرید یا اجاره مغازه، تعداد نیروی کاری مورد نظر و حقوق تقریبی آنها در طول ۶ ماه است. چرا که در ۶ ماه ابتدایی آغاز به کار معمولا سود حاصل از فروش به قدری نخواهد بود که بتوانید با آن حقوق نیروی کار خود را بپردازید.
قدم بعدی اقدام قانونی برای دریافت پروانه کسب فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی خواهد بود که با مراجعه به اتحادیه صنف و ثبت درخواست به همراه ارائه مدارک و معرفی ملک طی یک دوره که معمولا ۱۵ روز طول می‌کشد، امکان‌پذیر خواهد بود.

تبلیغات و بازاریابی هدف قبل از افتتاح

برای شروع تبلیغات باید بازار هدف خود را تعیین کنید. به عنوان مثال در صورتی که می‌خواهید یک فروشگاه عمده‌فروشی داشته باشید که تنها به مراکز فست فود و مغازه‌های کوچک پروتئینی محصولات خود را ارائه می‌دهید، قطعاً بازار هدف شما متفاوت از یک فروشگاه خرده‌فروشی خواهد بود. در این صورت شما می‌توانید از طریق چاپ دعوت‌نامه یا آگهی‌های افتتاح و ارائه آنها در بازارهای هدف مانند فست‌فودها و فروشگاه‌های کوچک پروتئینی و عموم مردم، فروشگاه خود را معرفی کنید.
علاوه بر این تبلیغات و بازاریابی از اصول اولیه، و از جمله اموری است که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر میزان فروش محصولات شما داشته باشد. همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های تبلیغاتی نظیر ارائه تخفیفات ویژه، افزایش تخفیف در ازای خرید بیشتر و یا حتی جایزه‌های ماهیانه مشتریان بیشتری را جذب فروشگاه خود کنید.

تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی فروشگاه مواد پروتئینی

برای تهیه تجهیزات مورد نظر بهتر است نگاهی به طرح تجاری خود بیندازید، چرا که وسعت و گستردگی فعالیت شما در این زمینه میزان تجهیزات مورد نیاز شما را تعیین می‌کند. به عنوان مثال در یک فروشگاه کوچک محلی نصب نمایشگرهای خرید هوشمند هزینه اضافی خواهد بود. اما تجهیزات کلی از قبیل انواع تجهیزات قطعه کردن گوشت، انواع یخچال های فروشگاهی، ترازو، ویترین‌ها، قفسه‌ها، کانتر و سیستم‌های حسابداری مورد نیاز هستند.همچنین تجهیزات دیگری چون نمایشگرهای هوشمند و نمایشگرهای پخش تبلیغ و تابلوهای تعیین‌کننده نوع محصولات هر قفسه، سبدهای خرید و غیره می‌توانند بر اساس نیاز شما به لیست خریدتان اضافه شوند.

مزایا و معایب راه اندازی هایپر مارکت گوشت (میت مارکت)

مزایا:
– با توجه به اینکه محصولات غذایی و مصرفی ارائه می‌کنند، همیشه مشتری خود را دارد
-شغل قصابی و فرشو گوشت ازجمله مشاغلی است که به روحیه خاصی نیاز دارد و برای همین هم بقول معروف، دست‌توی این شغل مانند سایر مشاغل چندان زیاد نیست
– هزینه‌های راه‌اندازی این شغل نسبتا پایین است و هرکسی می‌تواند نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنید.
معایب :
– گرانی دام و طیور، قدرت خرید مردم را کم کرده و خیلی زود سبب کسادی بازار گوشت قرمز می‌شود.
– فرصت کم فروشندگان محصولات گوشتی برای فروش محصول و درنتیجه سیاه شدن، کبودشدن و تعفن گوشت درون یخچال که مشتری را فراری می‌دهد و دست فروشنده را در پوست گردو می‌گذارد.
– تأمین گوشت از کشتارگاه‌ها روزانه و هر صبح انجام می‌شود و باید بر اساس نیاز روز گوشت سفارش داده شود. فروش پایین روزانه گوشت سبب می‌شود گوشت روی دست قصاب بماند و فروش بالا و بیشتر از خرید روزانه سبب می‌شود مشتری دست‌خالی از مغازه برود و گاهاً هیچ‌گاه دیگر برنمی‌گردد.
– کار با چاقو و ساتور و حضور در یک فضای سرد و مرطوب، می‌تواند برای افراد آسیب‌پذیر در درازمدت چالش‌های سلامتی ایجاد کند.

میزان درآمد هایپر مارکت گوشت

مکان و موقعیت محل مغازه، درفروش روزانه دخالت مستقیمی دارد و مکان‌های پرتردد شانس فروش بیشتر و درنتیجه درآمد ماهانه بیشتری دارند.میزان درآمد شغل گوشت‌فروشی بستگی به فروش روزانه قصابی دارد هرچه فروش بیشتری داشته باشد مسلماً درآمد بیشتری هم‌کسب می‌کندمهم‌ترین نکته در این شغل و درآمد این شغل نحوه فروش گوشت می‌باشد که چطوری همه‌ی لاشه محصول به فروش برسد،نحوه‌ی فروش گوشت نقش تعیین‌کننده در میزان درامد این شغل دارد که تلق و ترفندهای خاصی دارد که نیازمند کمی مهارت و اطلاعات می‌باشد.

نحوه اخذ جواز تاسیس و پروانه کسب هایپر مارکت گوشت (هایپر میت)

برای گرفتن جواز هایپر مارکت گوشت (هایپر میت) به اتحادیه صنف گوشت قرمز (تهیه و توزیع گوشت گاوی) شهر مورد نظر برید
۱.درخواست کتبی متقاضی پروانه کسب (جواز کسب)
۲.ثبت درخواست و ارائه رسید به متقاضی
۳.بازدید از محل واحد صنفی توسط کمیسیون بازرسی اتحادیه و ارائه گزارش
۴.بررسی درخواست متقاضی پروانه کسب (جواز کسب) در جلسه هیئت‌مدیره و ارائه پاسخ کتبی به وی

مرحله دوم صدور جواز کسب هایپر مارکت گوشت (هایپر میت) موارد زیر می باشد:
در این مرحله از صدور جواز کسب ارائۀ یکی از مدارک ذیل جهت تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی انجام می‌ شود که شامل:
۱.سند مالکیت که باید به نام متقاضی باشد.
۲.اجاره‌نامهٔ رسمی که باید به نام متقاضی باشد.
۳.اجاره‌نامهٔ عادی (با اخذ تعهد محضری) بنام متقاضی باشد.
۴.مبایعه نامه که به نام متقاضی باشد، لازم است.
۵.حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره لازم است.
۶.رسید پرداخت اجاره‌بهای معتبر لازم است.
ارائه یکی از مدارک ذیل جهت تعیین وضعیت نظام وظیفهٔ آقایان برای دریافت جواز کسب شغل قصاب شامل موارد زیر است:
۱.گواهی پایان خدمت آقایان
۲.گواهی معافیت دائم آقایان
۳.گواهی اشتغال به تحصیل لازم است.
۴.گواهی معتبر مبنی برداشتن معافیت پزشکی از حوزهٔ نظام‌وظیفه نیز لازم است.
۵.دفترچهٔ آماده‌به‌خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن لازم است

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح راه اندازی هایپر مارکت گوشت (میت مارکت)

ظرفیت خدمات سالیانه : ۴۵۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت مکان موردنیاز : ۲۰۰ مترمربع (رهن و اجاره)
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴ نفر
میزان سرمایه در گردش : ۴.۲ میلیارد تومان(بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۱۵۰ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)