طرح راه اندازی کارگاه تابلو سازی

تابلو سازی یکی از اصناف و حرفه های هنری به شمار می رود که تاثیر مستقیم و کارآمد آن در جهت بازار یابی، ارائه محصول، نوع خدمات و معرفی برنده های متفاوت بر کسی پوشیده نیست. در واقع تابلو سازی در دسته حرفه های تبلیغاتی قرار دارد که به صورت محیطی به معرفی خدمات و محصولات دیگر اصناف می پردازد.
معمولا حرفه های خدماتی برای ارائه محصولات خود نیازمند کارگاهی مجزا و متناسب با فعالیت خود همراه با ابزار یا دستگاه های لازم می باشند که حرفه تابلو سازی نیز یکی از این اصناف به شمار می رود.در هر نوع کسب و کار تعداد زیادی رقیب وجود دارد و هرکسی می خواهد خودش را برجسته تر و بالاتر نشان دهد و برای اینکار نیاز به تابلوی تبلیغاتی دارند و بخاطر داشته باشید با روش های تبلیغاتی غیر‌تابلو ، شما دیده نمی شوید و یکی از بهترین راه های تبلیغات ، تابلوها می باشند.

انواع تابلوهای ساخته شده در کارگاه های تابلو سازی

تابلوی چلنیوم : یکی از پر کاربرد ترین تابلوها به حساب می آید و زیبایی فوق العاده ای را دارد و می تواند مشتری های زیادی را برای شما جذب کند . تابلو چلنیوم انواع متفاوتی دارد : تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم لترمکس ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم دوبل ، تابلوی چلنیوم طلایی ، تابلو چلنیوم دوبل الماسی ، تابلو چلنیوم دوبل طلایی ، انواع های متفاوتی از تابلو چلنیوم می باشند .
تابلوی استیل : این نوع تابلوها از استیل درست می شوند و متریال آن هم از استیل است و در دو رنگ طلایی و نقره ای ساخته می شوند و با استفاده از فلز می توانید تابلو استیلی خود را زیبا کنید .
تابلوی ترمووود : یک از تابلوهای مدرن دیگر است و می توانیم از چوب ترمووود برای زیرسازی تابلوها استفاده کنیم کاربرد این نوع تابلوها ، برای تابلو رستوران و تابلو سفره خانه از این نوع تابلوها استفاده می کنند و همچنین برای حروف برجسته از نوع متریال آن می شود استفاده کرد .
تابلوی نئون : این تابلو به دو دسته تقسیم می شوند تابلو نئون پلاستیک و تابلوی نئون شیشه ای و هر دو آن ها دارای قدمت دیرینه ای را دارند و بسیار پر کاربرد هستند .
تابلوی وکیوم : این تابلوها بسیار زیبا هستند و به علت سه بعدی بودن حروف این تابلوها می توانند پر مشتری ترین تابلو ها به حساب بیایند .
تابلوی LED : این نوع تابلوها جزء تابلوهای امروزی به حساب می آیند و می تواند از دور چشم رهگذران را به خودش جلب کند این نوع تابلوها برای جذب مشتری بسیار مناسب هستند .
تابلوی راهنما : تابلوهایی که بر روی خیابان ها نصب می شوند و افراد را هدایت می کنند و بیشتر درراهنمایی و رانندگی استفاده می شوند .
تابلوی فلکسی : این تابلوها یکی از ابتدایی ترین تابلوها به حساب می آیند و به شکل نورخود را نمایش می دهد .
تابلوی لایت باکس : تابلویی زیباست که به دو صورت با نور و بی نور دیده می شود در شب نور می دهند و در روز خاموش می مانند .

در کارگاه تابلوسازی چه کار هایی انجام می شود ؟

کلیه تابلوهای تبلیفاتی مستلزم گذراندن مراحل طراحی ، ساخت و نصب هستند و همه این مراحل درمکانی مانند کارگاه تابلوسازی انجام می گیرد . تابلوسازی یکی از روش های تبلیغاتی است که ازسالیان دور تا به امروز موجود بوده و از آن استفاده می کنند و این روش برای معرفی محصول و نوع خدمات خود بهره می گیرند . در گذشته تابلوهای تبلیغاتی به روش های ساده ای ساخته می شدند اما امروزه به دلیل صنایع و تکنولوژی های پیشرفته باعث شد تا حروف برجسته های زیبایی همچون : حروف برجسته و وکیوم ، حروف برجسته استیل ، حروف برجسته چلنیوم ، حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته چوب ترمووود ، حروف برجسته نئون حروف برجسته فلزی را بسازند .
خدمات محصولات کارگاه تابلوسازی
امروزه برای تابلو سازی کارگاه های زیادی راه اندازی شده است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم .
ساخت انواع تابلوهای چلنیومی : سایت لایت ، الماسی ، لبه پانچ ، طلق دوبل ، ترکیبی و لبه رینگی .
تولید اقسام تابلوهای استیل : لبه پانچ ، ترکیبی ، میرور ، رینگی ، لایت شبکه و …. .
تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند : تابلو ترمووود تابلو پلکسی گلاس تابلو کامپوزیت و … .

محل مناسب برای کارگاه های تابلو سازی

محل کارگاه های تابلوسازی باید استاندارد و قانونی باشد و توجه داشته باشید که کارگرانی که درون آن کارگاه ها کارمی کنند حتما باید بیمه شوند .
محل کارگاه باید یک فضای ۱۰۰۰ متری باشد .
۵۰۰ مترازفضای کارگاه باید به سالن تابلو سازی اختصاص داده شود .
کارگاه تابلوسازی نیاز به یک انبار ۲۰۰ متری دارد .
کارگاه باید مجهز به اتاق رنگ باشد واتاق رنگ باید برای جلوگیری ازالرژی وآسم کارگران ، تهویه مناسبی را داشته باشد .
رختکن کارگران و پرسنل بهتر است در طبقه هم کف باشد .
قسمت های اداری بهتر است تا طبقه بالا قرار گیرد ( اتاق مدیریت ، اتاق وطراحی ، اتاق حسابداری ) .
یک کارگاه تابلوسازی باید یک سرویس بهداشتی استاندارد داشته باشد و حیاط واتاق یکی ازمهم ترین قسمت ها در تابلو سازی می توانند باشند .

تجهیزات مورد نیاز و مراحل کار تابلو سازی

محل کارگاه تابلوسازی یک مکان بزرگ و پر از تجهیزات است و همچنین مجهز به دستگاه های لیزری و CNC می باشد.پس از دریافت سفارش متخصصین اقدام به عمل می کنند و با استفاده از برنامه های اتوکد و کرل آن تابلویی که سفارش داده شده است را طراحی می کنند. قیمت تابلوها براساس مکانی که اشغال می کنند و حروف برجسته و کلی ابزارهای دیگراز نظیر لامپ های SMD ، محاسبه می شود و اگر قیمت تابلو مورد نظر مشتری باشد آن ها شروع به ساخت تابلو می کنند.توجه داشته باشید که تابلوسازی یک عمل مهندسی وتکنیکی می باشد وباید از متد های روزاستفاده کنند و خلاقیت به خرج دهند.

عوامل موثر برکیفیت کارگاه های تابلوسازی

کیفیت کار : کار ارائه شده باید با کیفیت بالایی برخوردار باشد .
استفاده از تکنولوژِی : کارگاه های تابلو سازی باید طبق استاندارهای جهانی و تکنولوژِی جدید کار کنند .
سرعت کار بالا : باید در ارائه کار خود به مشتری سرعت عمل به خرج دهند .
جلب رضایت مشتری : جلب رضایت مشتری یکی از مهم ترین ارکان در تمامی شغل ها است .با رعایت این موضوعات شما می توانید کارگاه های تابلو سازی خوب و پرمشتری را داشته باشید .

آموزش تابلو سازی

یکی دیگر از فعالیت های یک کارگاه تابلو سازی علاوه بر خدمات به مشتریان و ساخت تابلو های تبلیغاتی، آموزش تابلو سازی می باشد.مسلما افراد علاقه مند در بسیاری از حرفه ها در جهت تکامل دانش فنی و حرفه ای خود به دنبال راه کار های مفیدی هستند که حرفه تابلو سازی نیز از این امر مثتثنی نیست.
از آموزش های مفیدی که در کارگاه های تابلو سازی وجود دارد می توان به آموزش ساخت تابلو چلنیوم، آموزش نصب چلنیوم، آموزش ساخت میز کار چلنیوم، آموزش تابلو سازی کامپوزیت و دیگر موارد مربوط به تابلو سازی اشاره کرد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح راه اندازی کارگاه تابلو سازی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۴۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۶ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)