طرح مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی

احساس نیاز جامعه به امنیت، حفاظت، مراقبت های نظارتی و مدیریتی، بالا بودن هزینه های کنترل و حفاظت از طریق نیروی انسانی و پائین بودن ضریب اطمینان و کارایی آن، موجب استفاده روز افزون جوامع پیشرفته از تجهیزات جدید الکترونیکی و امنیتی و گرایش این رشته از صنعت به سمت فن آوری دیجیتالی گشته است .
سیستم های امنیتی و حفاظتی معمولا برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند بنابراین انتخاب یک سیستم امنیتی می تواند امری چالش برانگیز باشد.
برای استفاده از سیستم های امنیتی و حفاظتی، دو گزینه اصلی پیش رویتان است. شما می توانید خود یک سیستم امنیتی نصب کنید و یا فردی حرفه ای برای نصب آن استخدام کنید.

کاربرد سیستم های امنیتی و حفاظتی

یکی از حوادثی که می تواند امنیت یک مکان و یا اموالی را به خطر بیندازد، سرقت آنها می‌باشد. در چند دهه اخیر،کاربرد سیستم های امنیتی و حفاظتی به منظور کاهش جرم و جنایت و سرقت اموال در حال افزایش بوده است.
ضمن این که برخی سیستم های امنیتی در مراکز کسب و کار و خانه ها نسبتا یک امر اساسی محسوب می شوند، برخی از آنها با ترکیب های پیشرفته تر و بسیار حساس تر موجود می باشند، که تنها در چند سال گذشته در دسترس افراد قرار گرفته اند. در نتیجه، صاحبان ملک های تجاری و صاحب خانه ها در حال حاضر با انواع مختلفی از این سیستم های امنیتی و حفاظتی رو به رو هستند و انتخاب های متعددی برایشان موجود است که باید با توجه به نیازهای خود انتخاب مناسبی داشته باشند.
اکثر سیستم های امنیتی امروزه، صرف نظر از نوع، اجزای استانداردی مانند واحد پردازش (که به عنوان هسته عمل می کند)، سنسور، صفحه کلید برای ورودی و کنترل، و دستگاه های هشدار دارا می باشند. از این رو، شما می توانید بسیاری از ویژگی های متمایز و دسته هایی که مربوط به نیازهای مسکونی یا دفاتر و مراکز تجاری خاص می باشند را پیدا کنید.

دسته بندی سیستم های امنیتی و حفاظتی

با توجه به نحوه استفاده، دسته بندی برای سیستم های امنیتی و حفاظتی وجود دارد که عبارتند از:

سیستم های هشداری نظارتی

برای ایجاد یک شبکه امنیتی جامع، سیستم های هشداری نظارتی یکی از برترین انتخاب ها هستند.
این نوع از سیستم های امنیتی برای منازل معمولا توسط یک شرکت امنیتی بصورت دائمی نظارت می شوند و در مواقع مشکوک افراد آموزش دیده به سرعت به محل اعزام می شوند.

سیستم های هشداری بی سیم

قابلیت اتصال به شبکه بدون سیم شما را قادر خواهد ساخت که به صورت لحظه ای محل مورد نظر خود را زیر نظر بگیرید. برای جلوگیری از نفوذ سارقین بالقوه، سیستم های امنیتی بدون سیم بسیار موثر و کارآمد خواهند بود.

سیستم های نظارت ویدیویی

یک سیستم نظارت ویدئویی کارآمد علاوه بر اینکه عامل بازدارنده ای برای سارقین است، شناسایی و دستگیری آنها را نیز راحت تر می کند.

سیستم های کنترل دسترسی

با این نوع از سیستم های امنیتی شما قادر خواهید بود که ورود به بخش های مشخصی از ملک خود را به افراد خاصی محدود کنید.

انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی

انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی متداول امروزی عبارت اند از:
دوربین های مداربسته مادون قرمز
سیستم های امنیتی آلتراسونیک
پرتوهای فوتوالکتریک
سیستم های امنیتی کابلی فشار سنسور
سیستم های امنیتی تشخیص میدان مغناطیسی منفعل

درب های اتوماتیک : یکی از اصلی‌ترین مزایای نصب درب‌های اتوماتیک برای ساختمان‌ها، ارتقاء امنیت محیط می‌باشد. درب‌های اتوماتیک علاوه بر تسهیل عبور و مرور و تردد، و افزایش سطح رفاه، از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند. البته استفاده از نیروهای متخصص در نصب درب‌های اتوماتیک جهت حفظ استانداردهای امنیتی آن، اهمیت بسیار زیادی دارد. نصاب‌های باتجربه و کارآزموده علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری درب‌ها به هنگام نصب آن، کارایی و ایمنی آن‌ها را نیز در بالاترین سطوح حفظ کرده و همچنین از مشکلات احتمالی که در آینده ممکن است بر اثر نصب نادرست درب های اتوماتیک ایجاد شود، جلوگیری می‌کنند. استفاده از دزدگیر و دوربین، در کنار نصب درب‌های اتوماتیک نیز می‌تواند سطح امنیت آن‌ها را افزایش دهد.
آیفون تصویری : استفاده از آیفون‌ تصویری در ساختمان‌ها سطح رفاه و امنیت ساکنان را توامان افزایش می‌دهد. دوربین و نمایشگر به کار رفته در آیفون‌های تصویری هویت افراد بیرون ساختمان را برای ساکنین آشکار ساخته و به این ترتیب جلوگیری از ورود افراد بیگانه و ترددهای غیرمجاز به داخل ساختمان تسهیل خواهد شد. همچنین یکی دیگر از کاربردهای آیفون تصویری استفاده از دوربین دوم می‌باشد. به این ترتیب که می‌توان یک دوربین در محل دیگری از ساختمان مانند راهرو یا پارکینگ نصب نمود تا امکان مشاهده و کنترل محل مورد نظر برای ساکنین ساختمان فراهم گردد.
دوربین مدار بسته : دوربین‌های مداربسته یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها جهت حفظ ایمنی ساختمان‌ها و محیط هستند. دوربین های امنیتی که در معرض دید نصب شده‌اند در جلوگیری از وقوع جرایم بسیار موثر هستند. دوربین مداربسته یک وسیله هوشمند و هوشیار است که به صورت تمام وقت و در تمام روزهای هفته از ساختمان و محیط مورد نظر شما محافظت می‌کند؛ کاری که از هیچ نگهبان یا نیروی امنیتی ساخته نخواهد بود. بنابراین دوربین‌های مداربسته سطح ایمنی کامل و بسیار قابل اعتمادی را برای محافظت از سرمایه‌ها و دارایی‌های افراد فراهم کرده و آگاهی عموم مردم از این موضوع روز به روز بیشتر می‌شود.
سیستم اعلام حریق : امروزه از سامانه یا سیستم‌های اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان‌ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود. استفاده از سیستم‌های اعلام حریق یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها جهت به حداقل رساندن خسارات و تلفات ناشی از آتش‌سوزی در ساختمان‌ها به حساب می‌آید. سامانه اعلام حریق به هنگام خطر بروز آتش سوزی به ساکنان و افراد حاضر در ساختمان اطلاع رسانی می‌کند. این سیستم‌ها جهت تشخیص خطر آتش‌سوزی، از اثرات محیطی آتش مانند دود، حرارت و شعله استفاده می‌کنند.
سیستم اعلام سرقت : طی سال‌های اخیر استفاده از سیستم‌های هشدار سرقت یا دزدگیر اماکن در بین اغلب مالکین به امری معمول تبدیل شده است. با توجه به آمار بالای سرقت از منازل و واحدهای تجاری احتیاج به نصب سامانه اعلام سرقت یا دزدگیر در اماکن بیش از پیش احساس می‌شود. وجود سیستم اعلام سرقت در ساختمان‌ها باعث آسایش خاطر ساکنین و افزایش امنیت محل در زمان حضور یا غیبت ساکنین آن خواهد شد. به منظور افزایش کارایی سیستم اعلام سرقت و فراهم آوردن بالاترین سطوح امنیت برای مکان مورد نظر خود بهتر است از کارشناسان مجرب در این زمینه کمک گرفته و سخت‌افزارهایی را انتخاب و نصب کنید که نیازهای امنیتی محیط مورد نظر شما را به بهترین نحو مورد پوشش قرار دهند.
سیستم خانه هوشمند : سیستم مدیریت ساختمان (BMS) که به آن سامانه خانه هوشمند نیز می‌گویند، سیستمی است که در یک ساختمان نصب شده و امکان کنترل و نظارت بر قسمت‌های مختلف آن ساختمان را برای کاربران خود فراهم می‌سازد. سیستم‌های مدیریت ساختمان علاوه بر نقش موثری که در زمینه افزایش رفاه و آسایش ساکنین ساختمان ایفا می‌کنند، موجبات ارتقاء سطح ایمنی ساختمان‌ها را نیز فراهم می‌سازند. سیستم‌های امنیتی در سامانه خانه هوشمند به شکل‌های مختلفی پیاده‌سازی می‌شوند، استفاده از دوربین‌های مدار بسته، سنسورهای آشکارساز حرکت یا سیستم اعلام حریق از جمله روش‌های حفاظتی است که در سامانه‌های خانه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرح محصولکد ایسیک
انواع قطعات اجزای کنترلی و حفاظتی سیستم های الکتریکی۳۱۲۰۴۱۲۴۴۷
دوربین مدار بسته۳۲۲۰۴۱۲۳۸۸
دستگاه ضبط دیجیتالی تصاویر (DVR، NVR و ..)۳۲۳۰۵۱۲۳۷۶
دستگاه هشدار دهنده (دزدگیر) معمولی۳۱۹۰۵۱۲۳۲۰
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
انواع قطعات اجزای کنترلی و حفاظتی سیستم های الکتریکی۸۵۳۸
دوربین مدار بسته۸۵۲۹
دستگاه ضبط دیجیتالی تصاویر (DVR، NVR و ..)*
دستگاه هشدار دهنده (دزدگیر) معمولی۸۵۳۱۱۰۰۰
روش تولید مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی

به طول کلی فرآیند تولید طرح توجیهی مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی (دوربین مدار بسته ، دستگاه ضبط DVR ، پاور سوئیچینگ ، چشم دزد گیر) شامل تهیه و سفارش گذاری تهیه اقلام خریدنی از کشور چین و نیز تولید برخی از قطعات پلاستیکی در داخل و همچنین تولید برد دستگاه و نهایتا مونتاژ دستگاه توسط اپرواتورهای ماهر با استفاده از میزهای مونتاژ و تجهیزات می باشد.

نکته

در هر صورت اینکه تا چه حد این سیستم های امنیتی که برای اداره ،خانه ها و یا مراکز تجاری خود انتخاب می کنید، پیشرفته باشد اهمیت چندانی ندارد بلکه مهم نصب حرفه ای آن و اطمینان از نحوه عملکرد آن می باشد.
شما ممکن است پیشرفته ترین سیستم امنیتی را تهیه کنید اما اگر نصب آن به صورت حرفه ای و توسط نیروی ماهر همان سی
راه‌های مختلفی جهت ارتقاء امنیت ساختمان‌ها وجود دارد. یکی از بهترین و پرکاربردترین روش‌ها، استفاده از ابزارها و سیستم‌های حفاظتی هوشمند در ساختمان‌ها می‌باشد.

با توجه به نیاز روزافزون به تامین امنیت استفاده از تکنولوژی، سیستم‌های امنیتی رو به افزایش است اما به دلیل نبود مرکزی مشخص برای استخراج و جمع‌آوری اطلاعات شاید نتوان آمار دقیقی ارائه داد. اما براساس شرایط کشور و تقاضاها سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار دوربین مدار بسته از کشورهای دیگر وارد ایران شده و صدها میلیون دلار ارز صرف واردات این تجهیزات الکترونیکی و دوربین‌های مدار بسته می‌شود.

قیمت دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین موضوعات در انتخاب یک شرکت مناسب برای خرید دوربین مداربسته است که با توجه به فراوانی این شرکت‌ها و همچنین وجود برندهای مختلف با کیفیت‌های متفاوت این انتخاب هر روز سخت‌تر می‌شود.

وضعیت واحدهای فعال مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی

نمودار واحد های فعال مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

وضعیت واردات و صادرات مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی

نمودار واردات و صادرات مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح مونتاژ سیستم های حفاظتی و الکترونیکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰ هزار عدد
نرخ برابری دلار : ۱۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)