فرمت طرح توجیهی بانک کشاورزی

بانک کشاورزی بانک دولتی ایرانی است که در سال ۱۳۱۲ تأسیس شد. این بانک، نخستین بانک تخصصی ایران و سومین بانک دولتی ایرانی است، در زمینه اعطای وام، خدمات بانکداری خرد و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کند و تمرکز اصلی آن بر خدمات مالی و بانکداری به صنایع کشاورزی است. بانک کشاورزی مالک شبکه‌ای از ۱۹۱۴ شعبه در سراسر ایران است. شعبه مرکزی این بانک در تهران قرار دارد. بانک کشاورزی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۸ اکتبر ۲۰۲۰ تحریم شد
بانک کشاورزی در ساختار کنونی‌اش پس از انقلاب با ترکیب دو بانک تعاون کشاورزی و توسعه کشاورزی و تعدادی موسسات اعتباری وابسته به وزارت کشاورزی به وجود آمد. هرچند پیشینه آن به سال ۱۳۱۲ خورشیدی بر می‌گردد و در بیش از هشت دهه عمر خود، هم نام بانک دستخوش تحولاتی شده و هم اساس‌نامه و مأموریت‌های آن نیز در راستای تأمین مالی بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن، تغییر یا تکمیل شده‌است. این بانک به منظور حفظ خوداتکایی از اوایل دهه ۷۰ خورشیدی با حضور مؤثر در مراکز پولی و مالی کشور و توسعه خدمات شعب شهری خود تلاش کرده‌است تا از منابع موجود در مراکز تجاری نیز به نفع توسعه بخش کشاورزی بهره جوید.
بانک کشاورزی در حال حاضر ۱۹۱۴ شعبه دارد که ۱۱۵۳ شعبه در مناطق روستایی و کشاورزی به ارائه خدمات تخصصی بخش کشاورزی پرداخته و تعداد ۷۶۱ شعبه نیز در شهرها در امر ارائه خدمات تجاری مشغول به فعالیت هستند و ۳۶ شعبه نیز به ارائه خدمات ارزی و بین‌المللی مشغول‌اند.

برای دانلود فرمت طرح توجیهی بانک کشاورزی اینجا کلیک کنید



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)