معرفی مشاغل خانگی بخش کشاورزی؛ قوانین، دستور العملها و فرصت های کسب و کار

امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و… اشاره نمود.
باید توجه داشت که در سالیان اخیر به دلیل تحولات عظیم در بخش فناوری اطلاعات در جهان و ایجاد مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه های IT نیز فراهم گردیده است. این مشاغل که روزانه در سراسر جهان تعداد آن ها رو به فزونی و تنوع می باشد این امکان را فراهم می آورد تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از رایانه و وسایل جانبی مورد نیاز، به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.
در این نوشتار یکی از راه‌های ایجاد اشتغال خانگی آموزش داده شده و ماشین‌آلات مربوط به این قبیل از مشاغل خانگی معرفی شده است. نویسنده ایجاد ایجاد اشتغال خانگی در بخش کشاورزی را با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، گامی مؤثر در کارآفرینی و ایجاد امنیت غذایی عنوان کرده و با توجه به افزایش جمعیت و نیز بحران اشتغال در جامعه، ایجاد چنین کارگاه‌هایی و حمایت دولت و تلاش بخش خصوصی در این زمینه را امری ضروری خوانده است.

کتاب معرفی مشاغل خانگی بخش کشاورزی؛ قوانین، دستور العملها و فرصت های کسب و کار را از اینجا دانلود نمائید:

 

۲/۵ - (۳ امتیاز)