اگر گوشه ذهن شما هم مشابه این سوالات وجود دارد این مقاله به شما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد

ایده های جدید کارآفرینی کدامند ؟

ایده های کسب و کار کوچک چیست؟

چطور می توانم ایده کسب و کارهای کوچک پرسود را پیدا کنم ؟

ایده کسب و کارهای جدید و پرسود چه هستند ؟

ایده یک کار ثروت ساز چیست؟

چه کاری می توانیم انجام دهیم که ما را به پول برساند و ریسک کمی داشته باشد؟

و خلاصه بسیاری از سوال ها اینکه ایده کسب و کار جدید را چطور پیدا کنم ؟

یافتن یک ایده ثروت ساز دغدغه بسیاری از ماست در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر صحبت می کنیم و می گوییم چه چیزی باعث می شود یک ایده ثروت ساز شود.

مهمترین نکته در مورد یک ایده ثروت ساز چیست ؟

مهمترین نکته در مورد ثروت ساز شدن ایده این است که یک ایده با اجرای درست آن ایده موفق می شود حالا گاهی این ایده یک ایده آنقدر ساده است که اصلا فکرش را هم نمی کنیم که بتواند ثروت ساز باشد اما فردی می آید و این ایده را ثروت ساز می کند.بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم اگر دقت کنیم در محله همه مت سوپر مارکت های متعددی وجود دارد که همه سوپر مارکت هستند اما یکی از آنها از بقیه شلوغ تر و پر فروش تر است! چرا؟ آیا مگر ایده همه این سوپر مارکت ها یکسان نیست ؟ همه می خواهند خدمات تامین نیاز های خانه را به محله ارائه دهند اما یکی از این سوپر مارکت ها از دیگران موفق تر است.دلیل این است که ایده می تواند اهمیتی نداشته باشد و مهم درست اجرا کردن یک ایده است. مثلا سوپر مارکت پرفروش تر محصولات را زیباتر در قفسه ها چیده است ، با اخلاق گرم تری با مشتریان رفتار می کند و فروشگاه مرتب تری دارد و همین موضوع های ساده باعث شده فروش بیشتری داشته باشد و پولساز تر باشد.پس بهتر است بیشتر به جای ایده به اجرای ایده ثروت ساز فکر کنیم.

بیایید با یک مثال دیگر صحبت کنیم شما به دنبال کلاس زبان مناسبی برای ثبت نام می گردید،در این بین موسسات بسیار زیادی وجود دارند چند موسسه را انتخاب می کنید و با آنها تماس میگیرد در تماس تلفنی موسسات ویژگی های دوره های آموزشی خود و اساتید خود را معرفی می کنند و شما تصمیم می گیرد کدام یک را انتخاب کنید وقتی به موسسه می روید می بینید بسیاری دیگر نیز به همان دلایل شما این موسسه زبان را انتخاب کرده اند و این موسسه توانسته است نسبت به دیگر رقیبان موفق تر و به عبارتی ثروت ساز تر باشد. خوب حالا دقیقا متوجه می شویم ثروت ساز بودن یک ایده خیلی به خود ایده ربطی ندارد مثلا ایده موسسه زبان یا ایده سوپر مارکت ایده های ثروت سازی و غیر معمولی به نظر نمی آیند اما می تواند برای کسی یک ایده ثروت ساز باشد و برای کسی نباشد.

چطور ایده ثروت ساز مخصوص خودمان را پیدا کنم ؟

پس همانطور که گفتیم ایده ثروت ساز به واسطه ایده اش ثروت ساز نشده است بلکه اجرا ایده مهم است،خیلی ها به اشتباه فکر می کنند ایده ثروت ساز باید یک ایده خاص باشد اما واقعیت این است که هر ایده یک اجرای خاص می خواهد تا  تبدیل به یک ایده ثروت ساز شود،ساده ترین ایده های با یک اجرا خاص ثروت ساز می شوند و خاص ترین ایده ها با یک اجرا بد شکست می خورند.

پس من هم اگر می خواهم یک ایده ثروت ساز پیدا کنم بهتر است به این موضوع توجه کنم که من چه ایده را می توانم خوب اجرا کنم؟ من چه ایده را می توانم بسیار بهتر از دیگران اجرا کنم ، این دقیقا همان ایده ای است که من را ثروت ساز می کند.برای اینکه بفهمیم چه ایده را می توانیم خوب اجرا کنیم باید لیستی از ایده هایی که فکر می کنیم می توانیم به خوبی اجرا کنیم تهیه کنیم.

۵ سوالی که میتواند ایده ثروت ساز را پیدا کند

برای اینکه بفهمیم دقیقا چگونه می توانیم ایده ثروت ساز خود را پیدا کنیم کافیست چند دقیقه زمان بگذاریم و به ۵ سوال زیر پاسخ دهیم، سعی کنیم برای هر سوال چند دقیقه زمان بگذاریم. مطمئن باشید این ۵ سوال می تواند درچه های جدیدی از یافتن یک ایده ثروت ساز را به روی شما باز کند.

۱-من در گذشته چه کار هایی را به خوبی انجام داده ام ؟

۲-من در گذشته به واسطه انجام چه کارهایی توسط اطرافیانم مورد تحسین واقع شده ام ؟

۳-تفریح من انجام دادن چه کاری است ؟

۴-انجام دادن چه کاری برای من ساده است ؟

۵-اگر جای صاحب چه کسب و کاری باشم می توانم کار او را بهتر انجام دهم ؟

( برای هر سوال می توانید چندین مورد بنویسید)

پس از فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات بالا می توانید به یک ایده ثروت ساز مخصوص خودمان بسیار نزدیک شویم همین الان ۱۵ دقیقه زمان بگذارید و با پاسخ دادن به سوالات فوق به یک ایده ثروت ساز مخصوص خودمان نزدیک می شویم.وقتی که به سوالات بالا پاسخ دهیم، ذهن ما فعال می شود و پس از مدتی ایده عالی ما پیدا خواهد شد.سعی کنید سوالات را در یک دفترچه و یا بخشی در گوشی همراه خود یادداشت کنید و سپس زیر این سوالات به مرور در روز های آینده ایده هایی را که به ذهنتان می رسد را اضافه کنید.خواهید دید بعد از مدتی دفترچه ای از ایده های مختلف دارید که هر یک می تواند یک ایده ثروت ساز باشد . حالا کافیست از بین اینها یک ایده را انتخاب و بسیار عالی اجرا کنیم.

سخن آخر

به احتمال زیاد ایده مناسب در ابتدای کار به ذهن شما نمی‌رسد. باید تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید، با سایرین صحبت کنید و بازار را بسنجید.

شاید حتی با تمام این تحقیقات، وارد کسب و کاری شوید که پی ببرید ارزش وقت نگذاشتن ندارد.

همه این اتفاقات جزئی از مسیر ایجاد کسب و کار هستند. یافتن ایده مناسب و تکامل آن یک فرایند زمانبر است که در طول مسیر مشخص می‌شود.

کلید اینجاست که پس از انتخاب ایده و تحقیقات، قبل از اینکه پول و منابع زیادی برای آن صرف کنید ابتدا آنرا در مقیاس کوچک تست کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)