اخذ اقامت استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

خذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به کشور استرالیا از طریق سرمایه گذاری و روش های مختلف سرمایه گذاری که سبب اخذ اقامت، تابعیت و حتی پاسپورت کشور استرالیا می شود، در این نوشتار مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. قوانین اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری چیست؟ کمترین مبلغ مورد نیاز برای اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟ آیا از طریق ثبت شرکت یا خرید ملک می توان اقامت و تابعیت استرالیا را کسب کرد؟ استرالیا از جمله کشورهایی است که همواره مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت و سرمایه گذاری است.

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و شرایط عمومی آن

استرالیا با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا کشوری توسعه یافته است که در نیمکره جنوبی واقع شده است و ششمین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود. زبان ملی این کشور انگلیسی است و پایتخت آن شهر کانبرا می باشد و از مجموعه کشورهای عام المنافع است. استرالیا با کشورهای دیگر فاقد مرز خاکی می باشد و دور آن را آب ها فرا گرفته اند. استرالیا از شرق با اقیانوس آرام، از جنوب با اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب با اقیانوس هند و از شمال با چند دریا و خلیج در ارتباط است. اقتصاد استرالیا متکی به بازرگانی و کشاورزی می باشد محصولات اصلی آن پنبه، غلات، گوشت و نیشکر است. واحد پول آن دلار استرالیا می باشد. دانشگاه های استرالیا یکی از با کیفیت ترین دانشگاه ها برای تحصیل دانشجویان بین الملل می باشد. درصد امید به زندگی در این کشور به دلیل رفاه بالای مردم بسیار بالا می باشد. این عوامل می تواند دلیلی بر انتخاب و اقدام این کشور برای اخذ اقامت و سرمایه گذاری در آن باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و قوانین آن

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری مورد توجه سرمایه گذاران خارجی از جمله چین و روسیه می باشد. اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری این فرصت را ایجاد می کند که شخص اقامت استرالیا را با داشتن شرایطی از جمله سن زیر ۴۵ سال، تسلط به زبان انگلیسی در حد مکالمه، سوابق مدیریتی و داشتن بیزینس پلن قوی دریافت نماید. باید توجه داشت که اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری نیازمند مبالغ بالای سرمایه گذاری و امتیاز بندی می باشد. سرمایه گذار خارجی با سرمایه گذاری در استرالیا در ابتدا اقامت ۴ ساله را دریافت کرده و سپس می تواند اقامت خود را تمدید نماید و با داشتن شرایطی می تواند برای اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نماید. پروسه اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بیش از یک سال زمان می برد و شرط آن حضور در استرالیا به مدت ۹ ماه می باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و استاندارد های سرمایه گذاری

یکی از نکات بسیار مهم برای اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و سایر کشورها توجه به نرخ مصادره اموال در کشور مورد نظر می باشد؛ زیرا سرمایه گذار خارجی ترس از آن دارد که اموال و سرمایه وی توسط دولت مصادره گردد. بنابراین یکی از نکات اساسی برای متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بررسی نرخ مصادره اموال و نحوه برخورد نظام قضایی کشور با سرمایه گذار خارجی می باشد. به طور کلی نرخ مصادره اموال بین عدد ۱ تا ۷ متغیر می باشد. میزان مصادره اموال در کشور استرالیا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در نمودار زیر نشان داده شده است که این مقدار برابر عدد ۱ می باشد که حاکی از شرایط مناسب سرمایه گذاری در این کشور است.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت برای سرمایه گذاری در استرالیا توجه به میزان فساد در این کشور می باشد و این موضوع نشان دهنده کنترل و نظارت کشور بر نهادهای مرتبط با سرمایه گذاری و سایر موارد می باشد. میزان این شاخص بین -۲.۵ و ۲.۵ متغیر می باشد. -۲.۵ نشان دهنده کنترل فساد ضعیف و ۲.۵ نشان دهنده کنترل فساد قوی می باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی تاثیر گذار

جهت اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در این کشور نیز بسیار مهم می باشد. مهمترین این شاخص ها مالیات بر درآمد و تولید ناخالص داخلی است که متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری باید به این شاخص ها توجه نمایند.

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در استرالیا

یکی از موارد بسیار مهم در خصوص اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مطالعه میزان مالیات بر درآمد در این کشور می باشد، که به خصوص برای طرح های سرمایه گذاری متقاضیان خارجی دارای اهمیت است. بر اساس نمودار زیر نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور استرالیا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ به طور ثابت ۳۰ درصد بوده است.

تولید ناخالص داخلی در استرالیا

یکی دیگر از شاخص های مهم اندازه گیری در اقتصاد کلان کشورها تولید ناخالص داخلی می باشد. این شاخه شامل درصد رشد مجموعه ارزش کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک دوره معین (عموما یکساله) در یک کشور می باشد. در نمودار زیر تولید ناخالص داخلی استرالیا برابر با ۱.۷ درصد می باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک یکی از محبوب ترین راه های سرمایه گذاری است و نیازمند دریافت و کسب مجوز می باشد. اگر زمینی را در استرالیا برای توسعه خریداری کنید موظف هستید که طی مدت زمان چهار سال ساخت آن را به پایان برسانید، همچنین می توانید برای بازسازی نیز املاک خریداری کنید. یکی از قوانین فروش خانه این است که در هنگام فروش باید مالیات ملک را در صورت اجاره و یا سود از ملک پرداخت کنید. در آخرین قوانین خرید ملک در استرالیا، خریداران غیرمولد فقط می توانند املاک نو را خرید کنند و مجاز به ساخت و ساز نمی باشند. حداقل مبلغ لازم برای خرید ملک در ملبورن استرالیا ۷۵۰،۰۰۰ دلار است. اگر فردی بدون مجوز FRID اقدام به خرید ملک کند باید جریمه ای معادل ۱۳۵،۰۰۰ دلار یا سه سال حبس و یا حتی هر دو جریمه را متحمل شود؛ اما اگر شخص حقوقی باشد و یا یک شرکت نقض قوانین کنند باید مبلغ ۶۷۵،۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کند. همچنین خارجی هایی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید را دارند برای درخواست خود باید طبق جدول زیر هزینه را پرداخت کنند.

قیمت خرید ملکهزینه قابل پرداخت
۱میلیون دلار یا کمتر۵،۰۰۰ دلار
۱میلیون دلار – ۱،۹۹۹،۰۰۰ دلار۱۰،۰۰۰ دلار
۱میلیون دلار – ۲،۹۹۹،۰۰۰ دلار۲۰،۰۰۰ دلار
۱میلیون دلار – ۳،۹۹۹،۰۰۰ دلار۳۰،۰۰۰ دلار
برای هر افزایش ۱میلیون دلار بیشتر۱۰،۰۰۰ دلار
ویزای سرمایه گذاری استرالیا از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت می باشد که برای این کار فرد باید مالک یک تجارت در استرالیا باشد و خود او نیز مدیریت آن را عهده دار باشد. برای ثبت شرکت در استرالیا متقاضی باید یک طرح تجاری قوی ارائه دهد که سبب ایجاد رقابت در استرالیا، ایجاد بازارهای بین المللی، تولید، اختراع، فرصت استخدام کارمند استرالیایی و به طور کلی دارای منافع اقتصادی برای کشور باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این روش از ۴۰۰ هزار دلار تا دو میلیون دلار می باشد. برای بیشتر سرمایه گذاری ها در استرالیا متقاضی نیازمند یک بیزینس پلن و مدرک زبان می باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

از دیگر روش های اخذ اقامت در استرالیا می توان به، سرمایه گذاری از طریق ویزای ساب کلاس ۱۸۸ کارآفرینی اشاره کرد. این ویزا ویژه افرادی می باشد که مهارت ایجاد کسب و کار را دارند و می توانند بیزینس جدیدی را آغاز کنند. این ویزا ۴ ساله می باشد که در صورت رعایت همه شرایط اقامتی توسط متقاضی تبدیل به اقامت دائم می شود. برای شروع فرد نیازمند یک تاییدیه از یکی از استان های استرالیا می باشد اگر فرد در طول مدت ۴ سال قادر به انجام تعهدات خود نباشد تمدید ویزای وی تنها به مدت دو سال امکان پذیر است. نکته قابل ذکر این است که سن متقاضی باید کمتر از ۵۵ سال باشد که البته در برخی از استان های استرالیا سن بالاتر از ۵۵ سال نیز مقبول است. این ویزا دارای امتیاز بندی است و فرد باید ۶۵ امتیاز را کسب کند. در این روش سن، سابقه کار مدیریتی، دانش زبان و سرمایه شخص حائز اهمیت می باشد.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت استرالیا خرید اوراق قرضه دولتی می باشد که این اوراق قرضه دولتی ۲ نوع می باشد.

اوراق قرضه خزانه داری معامله شده با مبادله (ETB) که شامل پرداخت های ثابت، پرداخت شده است.

اوراق بهادار فهرست شده خزانه داری مبادله شده (ETIBS)

هر اوراق معادل ۱۰۰ دلار ارزش دارد. اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه حداقل نیازمند ۵ میلیون دلار می باشد و باید به مدت چهار سال حفظ گردد. نکته قابل ذکر دیگر این است که در این روش فرد باید حتماً در ایالتی که معرفی کرده زندگی کند.

مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا

از جمله مزایای سرمایه گذاری در استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فرصت ایجاد و اجرای یک کسب و کار در استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا بعد از ۴ سال می تواند تمدید گردد.

بعد از گذشت ۴ سال فرد می تواند برای اقامت دائم استرالیا اقدام کند.

پس از یک سال اقامت دائم، یک سرمایه گذار می تواند برای شهروندی استرالیا اقدام کند.

گذرنامه استرالیا هشتمین در جهان می باشد که دسترسی به ۱۸۳ کشور را امکان پذیر می کند. از جمله این کشور ها می توان به کشورهای واقع شده در آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب اشاره کرد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری ۴ اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و معایب آن

در کنار مزایای ذکر شده باید به معایب مهم و تاثیرگذار در انتخاب و مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری نیز اشاره کرد.

زمان زیادی برای اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری نیاز است. (زمان مورد نیاز این پروسه معمولاً بیش از یک سال است.)

امور سرمایه گذاری ها در استرالیا نیازمند کسب امتیاز است و اگر فرد نتواند امتیاز لازم را کسب کند، نمی تواند برای آن اقدام کند.

حقوق و دستمزد بالا در استرالیا نشان دهنده کیفیت و رفاه زندگی است، اما برای اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری به دلیل نیازمندی به طرح تجاری و استخدام نیرو این امر هزینه ها را بالا می برد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در استرالیا

 

– بهترین راه سرمایه گذاری در استرالیا کدام است؟

از بهترین روش های سرمایه گذاری در استرالیا، ویزای ساب کلاس ۱۸۸ کارآفرینی است.

– آیا با خرید ملک در استرالیا می توان اقامت گرفت؟

خیر.

– آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در فرانچایز ها اقامت استرالیا را کسب کرد؟

خیر. برای سرمایه گذاری در فرانچایز ها ابتدا باید از روش های دیگر اقامت استرالیا را کسب کنید.

– آیا از طریق سرمایه گذاری می توان پاسپورت استرالیا را کسب کرد؟

به طور مستقیم نمی توان از طریق سرمایه گذاری، پاسپورت استرالیا را کسب کرد اما پس از گذشت چند سال زندگی در استرالیا می توان پاسپورت این کشور را درخواست کرد.

 

منبع مطالب مورد استفاده : موسسه حقوقی ملک پور 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)