شغل

اینفوگرافیک ۲۰ شغل در حال رشد در دهه آینده

چگونه بازار کار در دهه آینده تغییر می‌کند؟ چشم‌انداز اشتغال دائماً در حال تغییر است. درحالی‌که مشاغل کشاورزی نقش بزرگی در قرن نوزدهم داشتند، بخش بزرگی از مشاغل ایالات‌متحده امروزه در بخش مدیریت، فروش یا حمل‌ونقل است. بنابراین، جویندگان کار چگونه می‌توانند مشاغل آینده را که سریع‌ترین رشد رادارند شناسایی کنند؟(اینفوگرافیک ۲۰ شغل در حال رشد در دهه آینده)
اداره آمار کار ایالات‌متحده (BLS) پیش‌بینی می‌کند که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ ۱۱.۹ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد که نرخ رشد کلی ۷.۷ درصد است. بااین‌حال، نرخ رشد برخی مشاغل بسیار فراتر از این سطح است. در این گرافیک، ما از داده‌های BLS برای نشان دادن سریع‌ترین شغل‌ها و مشاغلی که سریع‌ترین روند رو به کاهش رادارند، استفاده می‌کنیم و هرکدام چقدر پرداخت می‌کنند.

اینفوگرافیک
۲۰ شغل برتر که سریع‌ترین رشد رادارند.

ما از مجموعه داده‌ای استفاده کردیم که مشاغل با بهبود دوره‌ای بالاتر از حد متوسط از همه‌گیری COVID-19 را حذف می‌کند. به‌عنوان‌مثال، مشاغلی مانند پروژکتور فیلم، بلیت گیر و آشپز رستوران حذف شدند. پس از ایجاد این استثنائات، فهرست به‌دست‌آمده نشان‌دهنده رشد ساختاری بلندمدت است.
در اینجا سریع‌ترین مشاغل در حال رشد از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ به همراه تعداد مشاغل ایجادشده و میانگین دستمزد برای این موقعیت آورده شده است.

تکنسین‌های خدمات توربین بادی سریع‌ترین نرخ رشد را دارند و نصب کنندگان فتوولتائیک خورشیدی (پانل‌های خورشیدی) جایگاه سوم را در اختیاردارند. رشد سریع ناشی از تقاضا برای انرژی‌های تجدید پذیر است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که این مشاغل نسبتاً کوچک هستند، این دو نقش درمجموع حدود ۱۱۰۰۰ شغل جدید را تشکیل می‌دهند.(اینفوگرافیک ۲۰ شغل در حال رشد در دهه آینده)
۹ مورد از ۲۰ شغل برتر که سریع‌ترین رشد رادارند، در بخش مراقبت‌های بهداشتی یا حوزه‌های مرتبط هستند، زیرا جمعیت بچه‌ها به‌مرور بالا می‌رود و شرایط مزمن در حال افزایش است. دستیاران بهداشت در خانه و مراقبت شخصی، که در کارهای معمول مراقبت‌های بهداشتی مانند حمام کردن و تغذیه کمک می‌کنند، در دهه آینده بیش از یک‌میلیون شغل جدید ایجاد خواهند کرد. این تقریباً ۱۰ درصد از کل مشاغل جدید ایجادشده بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ خواهد بود. متأسفانه، این کارگران کمترین دستمزد را در لیست دارند.
همچنین انتظار می‌رود مشاغل مرتبط با کامپیوتر و ریاضی رشد بالایی داشته باشند. BLS انتظار دارد تقاضای زیادی برای امنیت فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار داشته باشد، تا حدی به دلیل افزایش افرادی که از خانه کار می‌کنند.

۲۰ شغل برتر در حال زوال

تغییرات ساختاری در اقتصاد باعث می‌شود برخی مشاغل به‌سرعت کاهش یابد. در اینجا ۲۰ شغل برتر وجود دارد که انتظار می‌رود اشتغال در آن‌ها با بیشترین سرعت در دهه آینده کاهش یابد.

شغل

هشت مورد از ۲۰ شغلی که در حال کاهش هستند در بخش اداری و پشتیبانی اداری هستند. با توجه به اینکه این دسته در حال حاضر تقریباً ۱۳ درصد از مشاغل در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد که بزرگ‌ترین در بین هر گروه عمده است، این می‌تواند باعث نگرانی باشد. مشاغل مرتبط با تولید کالا و خدمات و همچنین مشاغل فروش نیز با کاهش روبرو هستند.
در همه موارد، اتوماسیون احتمالاً بزرگ‌ترین مقصر است. به‌عنوان‌مثال، نرم‌افزاری که به‌طور خودکار صدا را به متن تبدیل می‌کند، نیاز به تایپیست را کاهش می‌دهد.
درحالی‌که مشاغلی که سریع‌ترین کاهش رادارند معمولاً در محدوده حقوق پایین‌تر قرار می‌گیرند، یک‌چیز پرت وجود دارد. اپراتورهای رآکتورهای انرژی هسته‌ای که بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند، با نرخ تند ۳۳- درصد کاهش اشتغال خواهند داشت. هیچ نیروگاه هسته‌ای جدیدی از دهه ۱۹۹۰ افتتاح نشده است و انرژی هسته‌ای با رقابت شدید منابع انرژی تجدید پذیر روبرو است.(اینفوگرافیک ۲۰ شغل در حال رشد در دهه آینده)

هشدار: تحصیلات لازم است.

با تغییر ترکیب اشتغال، برخی از مشاغل را حذف و برخی دیگر را ایجاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، درحالی‌که مشاغل تولیدی رو به کاهش است، فرصت‌های جدیدی برای “برنامه نویسان ابزار کنترل عددی کامپیوتری” وجود دارد. این کارگران برنامه‌هایی را برای کنترل تجهیزات خودکاری که مواد را پردازش می‌کنند، توسعه می‌دهند.
بااین‌حال، درحالی‌که بسیاری از مشاغلی که سریع‌ترین رشد رادارند، دستمزد بالاتری دارند، معمولاً به تحصیلات پیشرفته نیز نیاز دارند.
هفده شغل از ۲۰ شغل برتر که سریع‌ترین رشد رادارند، میانگین حقوق بالاتر از ۴۱۹۵۰ دلار دارند که درمجموع میانگین حقوق همه مشاغل است. اکثر آن‌ها به تحصیلات پس از دبیرستان نیز نیاز دارند. این فرصت‌ها جایگزین مشاغلی هستند که فقط به دیپلم دبیرستان نیاز دارند.(اینفوگرافیک ۲۰ شغل در حال رشد در دهه آینده)
با افزایش هزینه‌های شهریه نسبت به تورم، این می‌تواند چالش‌هایی را برای کارگران آواره یا جوانانی که وارد نیروی کار می‌شوند ایجاد کند.


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۶ امتیاز)