ماینینگ بیت کوین سودآورتر است یا ترید؟

هرچه تعداد المان‌های تاثیرگذار بر سودهی یک سرمایه گذاری کاهش پیدا می‌کند آن سرمایه گذاری امن‌تر خواهد بود و مدیریت ریسک کمتری می‌طلبد. و اساسا بخاطر تفاوت در اصل داستان ماینینگ و صنعت شمرده شدن آن، نسبت به بازار مالی بودن ترید و میزان وابستگی‌هایش به پارامترهای مختلف می‌توان گفت سرمایه گذاری در صنعت ماینینگ کم ریسک و پر بازده‌تر است.(ماینینگ بیت کوین سودآورتر است یا ترید؟)

وابستگی‌های بازار ماینینگ و ترید با هم متفاوت است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم؛

بازار ترید (خرید و فروش ارز دیجیتال) فایننشیال و درواقع یک بازار مالی است و میزان به سود رسیدن در این بازار بسته به عواملی همچون نرخ ارز، اخبار تاثیرگذار، نرخ تورم و… متغیر خواهد بود.
لازم است بگوییم بازار کریپتو کارنسی به علت نو ظهور بودن، بازار پرنوسانی است و همه سودی که در این بازار ایجاد می‌شود، به دلیل ارزش ذاتی آن کوین است و نوسانات این بازار با وارد و خارج شدن سرمایه‌های مختلف و با تصمیم‌گیری تریدهای سرمایه‌گذار بالا و پایین می‌شود. به این صورت که ممکن است یک دفعه با سودی بالا ترید کنیم و مخالف این شرایط هم ممکن است پیش بیاید که در دوره‌ای بیت‌کوین نرخی ثابت و نزولی داشته باشد؛ اما این وابستگی‎‌ها در بازار ماینینگ به حداقل می‌رسد.
برای پاسخ به این سوال که صنعت ماینینگ سودآورتر است یا بازار ترید، می‌بایست تفاوت‌های اساسی هر دو سرمایه‌گذاری را مرور کنیم؛
ماینینگ یک صنعت محسوب می‌شود و به همین دلیل وابستگی‌هایش کاهش پیدا می‌کند و این‌ها باهم رابطه مستقیم دارد؛ یعنی اگر قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا کند در قبالش سختی شبکه کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه دارنده ماینر می‌تواند بیت کوین بیشتری ماین کند و توازن سودی که از صنعت ماینینگ نصیب ماینر می‌شود همیشه حفظ می‌شود؛ که در بازار ترید اصلا این طور نیست.
به طور مثال در ایران با وجود سه پیش‌بینی مختلف حول محور توافق برجام سه اتفاق متفاوت نیز رخ خواهد داد که با هم بررسی می‌کنیم؛
گفته می‌شود اگر توافق برجام به صورت موقت باقی بماند، میانگین نرخ دلار به همین شکل و روی اعداد ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان ثابت خواهد ماند و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در صورت توافق برجام، نرخ دلار بین ۱۵ تا ۲۰هزار تومان خواهد بود و در این صورت یک چهارم نرخ مرجع‌مان را از دست می‌دهیم؛ به این شکل که با دلار ۲۸ هزار تومانی بیت‌کوین خریده‌ایم و یک بخشی از سودمان را از دست داده‌ایم.
حالا اگر توافق نشود و برجام منحل شود در این صورت پیش بینی نرخ دلار روی اعداد ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان خواهد بود. یعنی اسکیل پذیری سرمایه گذاری‌مان را کاملا از دست می‌دهیم چون با نرخی که به دست آورده‌ایم نمی‌توانیم با آن همان مقدار بیت کوین به دست بیاوریم. پس تا این جا متوجه شدیم که این المان‌ها در بازار ترید مهم است در صورتی که در صنعت ماینینگ تاثیرگذار نیست.(ماینینگ بیت کوین سودآورتر است یا ترید؟)

مثالی ساده راجع به تفاوت این دو سرمایه گذاری که حاکی از آن است سودهی صنعت ماینینگ بیش از بازار ترید است؛

ماینینگ؛ تولید محصول / ترید؛ خرید محصول از بازار
حالا ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در بازارهای دیگر سود خرید و فروش بیش از تولید محصول است.
بله درست است اما بازار با بازار متفاوت است؛ یک وقت است تولیدی که از آن حرف می‌زنیم با بازی با یک سری المان‌هایی مثل واردات و تورم به سود می‌رسد، واردات به این معنی که از تولید کننده محصول را می‌خریم و بعد محصول را با نرخ تورم کشورمان به فروش می‌رسانیم. اما اگر تولید داخل را در نظر بگیرم باید هولد کنیم… وقتی ماینر داریم و استخراج می‌کنیم، در واقع هم زمان در حال هولد و دپو کردن هستیم و در نتیجه سرمایه ما در حال افزایش است.

ماینینگ بیت کوین سودآورتر است یا ترید

نیاز به دانش مالی در صنعت ماینینگ و بازار ترید

دانش مالی برای ترید کردن و دست یابی به سود بسیار مهم است و لازم است تحلیل تکنیکال بازار را بدانیم و قطعا به دست آوردن علم در این حوزه نیازمند زمان و استمرار در یادگیری است. به این معنی که در بازار تولیدی و صنعتی به ازای دانش فنی و در بازار صنعتی به ازای دانش مالی پول به دست میاوریم. به این شکل که برای سرمایه‌گذاری در صنعت ماینینگ نیاز است سخت افزار و زیر ساخت مورد نیاز تولید (استخراج بیت کوین) را مهیا کنیم؛ اما در بازار مالی اصلا این طور نیست و سود دهی بر اساس تبلیغات، شرایط بازار و نرخ تورم متغیر است. پس برای این که وارد یک بازار مالی شویم و به سود دهی برسیم نیاز داریم در مورد همه پارامترهایی که در این موضوع دخیل است دانش داشته باشیم.(ماینینگ بیت کوین سودآورتر است یا ترید؟)

ویژگی‌های بازار ترید

– بازار ترید قابل تحلیل است اما با درصد پایین
– تبلیغاتی بودن بازار ترید
شیبا یک شت کوین بود و هیچ کس روی آن حساب نمی‌کرد و پشتوانه‌ای نداشت؛ اما چه اتفاقی برای این کوین افتاد؟ ایلان ماسک توییت کرد که می‌خواهد شیبا بخرد و به همین دلیل ارزش این کوین بالا رفت… پس در ترید پارامترهای موثر ممکن است قابل پیش بینی نباشند.

زمان سودهی

اگر تریدر خوبی باشیم و بتوانیم درست نوسان گیری کنیم زمان رسیدن به سود کاهش پیدا می‌کند.

نیازمند نیروی انسانی ماهر

تربیت نیروی انسانی متخصص بازار ترید نیازمند زمانی طولانی است. اما نکته این جا است که معدود افرادی هستند که اشراف کامل به بازار ترید داشته باشند و به همین دلیل برای سرمایه گذاری در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال مشاوران سرمایه‌گذاری در این حوزه مسئولیت ترید کردن با سرمایه افراد دیگر را بر عهده می‌گیرند؛ اما واقعیت این است اعتماد کردن ریسک بالایی می‌پذیرد چون با دانش فردی پیش خواهد رفت و میزان سود بر همین مبنا و گه گاه به نفع تریدر (تحلیل کننده) خواهد بود نه صاحب سرمایه.

توانایی کنترل احساسات و تصمیمات هیجانی

وسواس در کنترل بازار و ترس مداومِ از دست دادن فرصت و سرمایه
اطلاع از اخبار تاثیرگذار بازار رمز ارز

ویژگی‌های صنعت ماینینگ

– بازار مانینگ قابل تحلیل هست با درصد بالا
– داشتن سرمایه کافی برای خرید دستگاه قابل قبول
همان طور که در ترید، داشتن دانش مالی حائظ اهمیت است؛ داشتن سرمایه نیز در صنعت ماینینگ مورد اهمیت و ضروری است
– عدم نیاز به نیروی انسانی
– ریسک کم
– داشتن فضای مناسب برای استفاده از ماینر
– عدم نیاز به دانش مالی
– تامین برق قانونی
– پیدا کردن فارم قانونی

نیاز به نیروی متخصص و حرفه‌ای

نیروی ماهر برای نگهداری از دستگاه ماینر که آن را به بیشترین میزان بهره وری خودش برساند لازم و ضروری است چون اگر مانیتورنیگ مشخص و منظمی روی دستگاه نباشد قطعا میزانی که باید بیت کوین برداشت کنیم را نخواهیم کرد.

خلا قانونی

این صنعت در تمام دنیا با خلا قانونی مواجه است. اما جنبه مثبتش این خواهد بود که در سراسر دنیا بازارهایی که محدود می‌ماند سود دهی بیشتری دارد…و اگر در خلا بتوان راهی قانونی پیدا کرد می‌توان به سود دهی قانونی و قابل توجهی دست یافت.
*چه در بازار ترید و چه در صنعت ماینینگ به دلیل خلا قانونی نمی توان از بیت کوین در ایران استفاده کرد و حتما باید آن را صادر و یا به ارزی هم چون تتر تبدیل کرد و چون اجازه خرید و فروش بیت کوین در کشور وجود ندارد باید آن را به دلار تبدیل کرد و خب بابت این تبدیل باید به اکسچنجر کارمزد داده شود.
– معاف از مالیات بودن
– درآمد دلاری اما معاف از مالیات!
به دست آوردن همزمان دو ارز بین المللی و قابل ترید
– جهش تکنولوژی
رشد تکنولوژی همیشه بعد از انقلاب صنعتی فرانسه خیلی سرعت داشته و به طور مثال اگر بخواهیم راجع به میانگین ترا هشِ ماینینگ‌های ترند در دو سال قبل بگوییم، میانگین ۲۰ و ۳۰ را داشته‌اند،اما هم‌اکنون دستگاهی مثل اس ۱۹ ۱۱۰ ترا هش است. اما این را هم می‌توان گفت رشد در اویل این صنعت و هر صنعتی سریع بوده و بعد هر چه جلوتر می‌رویم روند رشد کندتر می‌شود و البته که این خیلی به کاربر ارتباطی پیدا نمی‌کند و او سود قابل توجهی کسب خواهد کرد.
– برق مصرفی بالا
– بحران چیپست
این بحران ممکن است میزان تولید دستگاه ماینر را در چند سال آینده کاهش دهد.

منبع: سایت اقتصاد آنلاین

۵/۵ - (۱ امتیاز)