تاسیس دفتر کاریابی بین المللی

تاسیس دفتر کاریابی بین المللی

خروج از کشور به قصد اقامت ، تحصیل یا کار فرایندی زمانبر ، پر هزینه و مخاطره آمیز است. اگر چه بسیاری از افراد ناهمواریهای مختلفی چون شرایط بد آب و هوایی ، فرهنگ های نامتعارف، غربت ، تبعیض،اجبار به تن دادن به انجام کارهای کثیف، خطرناک و دشوار ، عدم بهره مندی از حمایتهای تامین اجتماعی و … را به امید آینده ای بهتر تحمل می کنند با این تصور که تحمل شرایط نامساعد در کوتاه مدت آنان را به وضعیت ایده ال و یا شرایط به نسبت بهتر از زندگی فعلی شان برساند.پیشرفت و نوآوری در زمینه حمل و نقل و ارتباطات نیز امکان جابجایی افراد را تسهیل نموده است .دولتها اما با مدیریت اشتغال خارج از کشور علاوه بر جلوگیری از پیامدهای خروج غیرقانونی تلاش می کنند از منافع حاصل از آن بهره کافی و وافی ببرند.کاهش فقر و بیکاری ، افزایش درآمد ارزی ، بهبود حساب جاری تراز پرداختها، انتقال فن و تکنولوژی و کسب مهارت و تخصص در برخی رشته ها از جمله دستاوردهای صنعت تبادل نیروی انسانی در جهان امروز محسوب می گردد.

سطح کیفی خدمات ارایه شده موسسات کاریابی غیردولتی بین المللی

مطمئن ترین و قانونی ترین راه برای اشتغال بکار در خارج از کشور اقدام از طریق موسسات کاریابی می باشد چه اعزام به خارج بطور مستقیم از طریق این موسسات صورت گیرد و چه در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری میان ایران و کشورهای هدف انجام پذیرد.
بر اساس اظهارات مدیران کاریابیهای خارجی در حال حاضر در ۱۵ رشته زیر بازار کار وجود دارد :
پزشکی ، پیراپزشکی ، پرستاری ، دستیاران و دندانپزشکی ، تکنسین داروخانه، مددکاران اجتماعی، شیمی ، آمار ، مکانیک ، برق ، عمران ، ریاضی،کامپیوتر، جوشکاری ، مکانیک،ماشین ابزار ، مونتاژ مدار برق ، ماشین آلات سنگین ، اپراتور ماشین صنعتی ،جوشکاری ، نصب دستگاههای حرارتی ، بنایی ، کلید سازی ، قصابی ، آشپزی

جویندگان کار متقاضی اعزام به خارج از کشور هنگام مراجعه به موسسات کاریابی می باید هفت هزار تومان بابت ثبت نام و مشاوره شغلی به این موسسات پرداخت نمایند و در صورت بکارگماری یکماه حداقل حقوق دریافتی آنان در کشور مقصد متعلق به کاریابی بابت حق الزحمه بکارگماری می باشد.

جویندگان کار علاوه بر اینکه باید شش ماه تا یکسال منتظر اعلام نتیجه از سوی کشور مقصد باشند هزینه هایی را نیز قبل از عزیمت ، هنگام عزیمت ، بعد از عزیمت باید متقبل شوند که با توجه به کشور مقصد متفاوت است به عنوان نمونه هزینه های اعزام برای دو کشور کانادا و دانمارک به قرار زیر است :
-هزینه بررسی مدارک و وکیل برای کانادا حدود ۱۵ میلیون تومان
-هزینه بررسی مدارک و وکیل برای دانمارک حدود ۱۲ میلیون تومان
-داشتن نمره آیلتس حداقل ۵/۴ ( هزینه موفقیت در این آزمون برای کسانی که سطح آشنایی آنان با زبان انگلیسی در حد آموخته های دانشگاه و دبیرستان باشد بطور متوسط حدود ۲ میلیون تومان است )
-هزینه گذراندن دوره آموزشی در رشته های اعلام نیاز شده جهت کسب مدرک معتبر
-هزینه گذراندن دوره های آموزشی توجیهی آشنایی با قوانین ،مقررات و فرهنگ و … کشور مقصد
به هزینه های فوق باید هزینه بلیط ، اسکان ، بیمه ، هزینه های جاری (خوراک ، پوشاک ، حمل و نقل ، تلفن ، هزینه های درمانی و … ) را نیز اضافه نمود که در کشورهای مختلف متفاوت است و جویندگان کاری که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند باید پیش بینی دقیقی از هزینه ها داشته باشند.

اهمیت تاسیس دفتر کاریابی بین المللی

افراد بدون داشتن شغل مناسب و در خور شان و توانایی‌ها و استعدادهای خود نمی‌توانند به جایگاه اجتماعی مناسب دست یابند. برای موفقیت در حوزه اشتغال الزاماتی وجود دارد که قابل کتمان نیست و برای موفقیت باید حداقل سه فاکتور اساسی حاصل شود:
افراد باید از توانایی‌ها و مهارت‌های خود و سطح این توانایی‌ها در سرزمین جدید آگاه باشند و اگر در این زمینه ضعفی هست به جبران آن بکوشند؛
افراد باید بازار هدف خود را شناسایی کنند و با شناخت مناسب از بازار کار هدف، اقدام کنند؛
افراد باید بدانند که چگونه توانایی‌های خود را به این بازار ارایه کنند.در واقع، باید ارزیابی درستی از خود داشته باشند، با روش‌های صحیح کاریابی آشنا باشند و بتوانند ابزارهای مناسبی برای معرفی خود فراهم بیاورند. فردی که نمی‌داند چگونه باید رزمه بنویسد، نمی‌تواند در گرفتن یک موقعیت شغلی در خور موفق باشد هر چند فرد بسیار توانمند و باسوادی باشد.
با توجه به این مسایل به عنوان یک شرکت مهاجرتی خارجی در ایران با محدودیت‌هایی برای ارایه مشاوره‌های مربوط به حوزه اشتغال و نیز آگاهی‌بخشی در این زمینه مواجه هستیم. چاره کار در این است که که مطابق قانون مجوزهای لازم را دریافت کنیم و موسسه‌ای با این ماموریت تاسیس کنیم.
این موسسه یک موسسه ایرانی است که ماموریتش در ابتدای امر، ارایه اطلاعات در مورد بازار اشتغال، مشاوره شغلی، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه اشتغال و نهایتا اعزام نیروی کار از ایران به کاناداست. این موسسه تنها در ایران فعال خواهد بود اما درصددیم با شرکت‌های کاریابی معتبر کانادایی نیز قراردادهایی امضا کنیم تا سطح خدمات را گسترش دهیم. همچنین برنامه‌هایی برای گسترش آموزش‌ها و آزمون‌های حرفه‌ای داریم که بعد از نهایی شدن به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

فرایند اعزام نیروی کار

 
مدارک مورد نیاز جهت بررسی اولیه درخواست تاسیس کاریابی بین المللی

ارائه درخواست متقاضی به استان و ارسال نظر صریح استان به وزارت متبوع مبنی بر موافقت با صدورمجوز
تصویر برابر اصل شده مدارک تحصیلی، دوره های طی شده و کارت پایان خدمت (ویژه آقایان)
تصویر برابر اصل شده تمام صفحات شناسنامه و تصویر دو طرف کارت ملی
تصویر صفحه مشخصات گذرنامه و در صورت داشتن سفر خارج از کشور، تصویر صفحات دارای برچسب ویزا و یا ممهور به مجوز ورود به کشور خارجی
دو قطعه عکس ۴*۳ جدید
رزومه تحصیلی و شغلی متقاضی
فرم تایپ شده پرسشنامه تکمیل شده توسط متقاضی
ارائه برنامه کاری و طرح توجیهی در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور، در این برنامه باید حداقل به موارد ذیل اشاره گردد:

تعیین کشور هدف جهت اعزام
نحوه و مراحل اعزام
چگونگی اخذ فرصتهای شغلی
نوع ویزای دریافتی و انواع ویزاهای صادر شده در کشور مقصد
معرفی نماینده در کشور هدف (در صورت داشتن)
معرفی قوانین جذب مهاجر نیروی کار برای کشورهای نیرو پذیر هدف
نحوه عقد قرارداد با کارفرمای خارجی
در صورت حقوقی بودن درخواست، تصاویر اساسنامه و روزنامه رسمی و معرفی نامه مدیر فنی از طرف
شرکت و یا موسسه متقاضی و ارسال مدارک فوق برای مدیر عامل و مدیر فنی معرفی شده
آدرس دقیق پستی، شماره تلفن، نمابر و ایمیل

فرآیند صدور مجوز کاریابی خارجی

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار  تاسیس دفتر کاریابی بین المللی

ظرفیت خدمات سالیانه : ۳۵۰ نفر
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت مکان موردنیاز : ۱۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۱۲۰ درصد

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

۵/۵ - (۳ امتیاز)