تولید کنسانتره فلورین

فلورین نام تجاری کانی معدنی فلوئوریت است که سه گرید متالورژیکی (با خلوص حداقل ۸۰ درصد)، سرامیکی (با خلوص ۸۰ تا ۹۶ درصد) و اسیدی (با خلوص حداقل ۹۷ درصد) دارد. گرید اسیدی فلورین در تولید اسید فلوئوریک استفاده میشود که دارای بیشترین ارزش افزوده است و به عنوان ماده اصلی برای تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنایع پزشکی، بیهوشی، مواد نچسب و … به کار میرود.
فلورین یک کانی مهم اقتصادی است و اغلب همراه با کانی های با اهمیتی مانند اسفالریت، باریت، گالن و … می باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کنسانتره فلورین

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کنسانتره فلورین ۱۴۲۱۴۱۲۳۳۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کنسانتره فلورین

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه فلورین (ﻓﻠﺌﻮرﺳﭙﺎر ) با خلوص مساوی و بزرگتر از ۹۷ درصد ۲۵۲۹۲۱۰۰
کد تعرفه فلورین (ﻓﻠﺌﻮرﺳﭙﺎر ) با خلوص مساوی و کمتر از ۹۷ درصد ۲۵۲۹۲۲۰۰

بیشترین حجم تولید فلورین

بیشترین حجم تولید فلورین به معدن کمرمهدی در خراسان جنوبی اختصاص دارد. در سال ۱۳۹۶ تولید این معدن ۲۵ هزار تن و معادل ۶۸ درصد کل تولید کشور بوده است. با توجه به نیاز بالی فلورین در صنایع مختلف و همچنین امکان صادرات آن، فرآوری فلورین از معدن کوه سفید فریمان میتواند ضمن پاسخ به نیاز بازار داخل، به کشورهای خریدار نیز صادر شود.

تقاضای بازار (مشتریان)

تقاضای فلورین بیش ازهر چیز به نوع کاربرد آن بستگی دارد. این محصول در صنایع متنوعی مانند صنایع شیمیایی، صنعت سرامیک و شیشه، صنعت سیمان و نیز صنایع های-تک همچون صنعت اپتیک و صنعت الکترونیک به کار میرود. با این حال بالغ بر ۹۵ %از مصرف آن به صنایع تولید الکترود، آلومینیوم و فوالد اختصاص یافته است. با توجه به روند رو به رشد صنعت فوالد در استان خراسان رضوی و همچنین تمرکز واحدهای تولید کاشی و سرامیک در استان، فلورین با تقاضای زیادی در استان مواجه است. مضاف بر این تقاضای زیادی برای صادرات این محصول وجوددارد. کشورهای ترکیه و هند مهمترین خریداران فلورین کشور هستند.

پیش بینی رشد آتی بازار

فرآوردههای حاصل از فلورین به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنایع متعددی کاربرد دارند. به عنوان مثال نخستین محصول در زنجیره پایین دست فلورین، اسید فلوئوریک است که خود ماده اولیه اصلی در طیف گستردهای از عوامل غیرآلی مانند فلوئورید سدیم، فلوئورید لیتیم،هگزافلوئورید سولفور و … است که در صنایع الکترونیک، تولید آلیاژ، صنایع چوب، تولید علفکش، خمیردندان ودهانشویه کاربرددارند. بنابراین با توسعه بخش صنعت تقاضابرای فلورین بهطور فزایندهای روبه افزایش خواهد گذاشت.

عرضه بازار (رقبا)

بر اساس اطالعات مرکز آمار ایران، تا پایان سال ۱۳۹۶ در مجموع ۱۸ معدن فلورین در کشور فعال هستند که در استانهای خراسان جنوبی، مازندران، خراسان رضوی، سمنان و مرکزی قرار دارند.

اهمیت تولید این محصول

با توجه به گستردگی کاربردهای فلورین و نیز زنجیره ارزش طولانی این ماده معدنی، فرآوری آن یکی از الزامات توسعه صنعتی در کشور است. به ویژه آنکه استان خراسان یکی از معدود استانهای برخوردار از منابع معدنی غنی فلورین در کشور به شمار میرود. باید افزود فلورین پنجمین عنصر استراتژیک جهان است و با توجه به کاربرد آن در صنایع تولید ریزپردازندهها و نیز صنایع هستهای، توسعه زنجیره آن برای کشورها اهمیت زیادی دارد.

مشوق ها یا حمایت های دولتی

بند ۲ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه شورای معادن استان موظف است در چهارچوب قوانین و مصوبات شورای عالی معادن ضمن نظارت بر استخراج مادهمعدنی شناساییشده و هرگونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره برداری با رعایت مالحظات زیست محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی، اقدامات الزم را نسبت به تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پایین دستی انجام دهد.

وضعیت واحد های فعال تولید کنسانتره فلورین

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کنسانتره فلورین در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید کنسانتره فلورین

نمودار واردات و صادرات فلورین در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید کنسانتره فلورین

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز :۲۰۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل :۳۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۴۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۳ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)