طرح تولید چاقو، قاشق و چنگال

محصولات مورد مطالعه کاربرد فراوانی در منازل، رستورانها، ادارات و غیره دارند از اینرو میتوان گفت که تولید و مصرف آنها در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد. لیکن در کشورهای صنعتی تولید و مصرف آن از حجم بالایی به نسبت سایر کشورهای جهان برخوردار میباشد.قاشق، چنگال و چاقو وسایلی هستند که در منازل و مکانهایی مانند بیمارستان، کارخانجات، هتل ها و … کاربرد دارند.

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصولات

با توجه به اینکه در همه وعدههای غذایی از قاشق، چنگال چاقو استفاده می شـود، بنـابراین نمـیتـوان بـرای آنهـا کالای جایگزین در نظر گرفت.

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

با توجه به نوع کاربرد محصولات این طرح عدم نیاز به تکنولوژی بالا جهت تولید میتوان گفـت کـه ایـن محصـولات دارای اهمیت استر ژیک نمی باشند.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده چاقو، قاشق و چنگال

محصولات مورد مطالعه کاربرد فراوانی در منازل، رستورانها، ادارات غیره دار از اینرو میتوان گفت که تولید مصرف آنها در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد. لیکن در کشورهای صنعتی تولید مصرف آن از حجم بالایی
به نسبت سایر کشورهای جهان برخوردار میباشد. عمده قاشق چنگال های موجود در بازار محصولات کشورهایی چون آلمان، فرانسه، ترکیه، ژاپن چین است که در این میان کشور چین سهم عمده ای از بازار کشورمان را به خود اختصاص داده است.
در میان انواع قاشق چنگال، محصولات کشور آلمان (BMF )از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده جایگاه اول در این خصوص را در سطح جهان داراست .محصولات کشور ژاپن از نظر کیفیت جایگاه دوم را کسب کرده است محصولات چینی دارای کیفیت پایینی میباشند.

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید چاقو، قاشق و چنگال

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع قاشق و چنگال          ۲۸۹۳۵۱۲۳۸۶

انواع کارد وچاقو                ۲۸۹۳۵۱۲۳۸۶

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید چاقو، قاشق و چنگال

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کارد وچاقو                          ۸۲۱۵

انواع قاشق و چنگال                    ۸۲۱۵

فرآیند تولید چاقو، قاشق چنگال به روش پرسکاری به شرح زیر میباشد.

ابتدا ورقها است را توسط دستگاه وت به بعاد مورد نیاز برش داده . سپس با توجه به جانمایی هر کدام از محصولات اقدام به دوربر قاشق، چنگال چاقو نمایی . پس از دوربر قاشق وچنگال ابتدا بر رو دسته عمل ات حکاک (سنگ زن ) صورت رد. غهها چنگال در قالب مجزا برش شود. پس از نورد سر قاشق عمل ات کشش قسمت کاسه قاشق انجام شود .سپس در قالبها خم محصولات خمکار شوند. محصولات تولیدی دارا پل سه بوده که با توسط دستگاه سنگ پل سه شوند. غهها چاقو پس از دوربر عمل ات حرارت با توسط دستگاه سنگ خصوص شوند ( سنگ زن غه ها چاقو ) سپس توسط دستگاه پول ( پرداخت ) محصولات تول براق شوند. چاقو پس از تیز شدن وپولیش کاری باید درون قالبها پلاست قرار داده شده تا دسته چاقو روی تیغه تزریق شود .

وضعیت واحد های فعال تولید چاقو، قاشق و چنگال

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید چاقو، قاشق و چنگال در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات چاقو، قاشق و چنگال

نمودار واردات و صادرات چاقو، قاشق و چنگال در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیشنهاد محل اجرای تولید چاقو، قاشق و چنگال

با توجه به بازارهای فروش این محصولات بازار تامین مواد اولیه، ماشینآلات مورد نیاز استانهای نیازمند به تاسیس این واحدها، استانهای آذربایجان شرقی خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی فارس گلستان گیلان جهت اجرای این طرح پیشنهاد میگردند.

بررسی بازار

باید به این نکته توجه لازم را مبذول داشت که واحدهای تولید این کالا در کشور بایستی انعطاف لازم جهت تولید انواع چاقو، قاشق چنگال را داشته باشند تا با توجه به حضور صاحبان بزرگ این صنعت در کشور بتوانند امکان حیات جذب بازار را داشته باشند سپس در جهت سرمایه گذاری در این بخش اقدام نماید.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید چاقو، قاشق و چنگال

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰ هزار عدد قاشق در سال
ظرفیت تولید سالیانه : ۲۵۰ هزار عدد چنگال در سال
ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ هزار عدد چاقو در سال
نرخ برابری دلار : ۱۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۳.۵/۵ - (۶ امتیاز)