طرح تولید ابر و اسفنج

طرح تولید ابر و اسفنج

شرح مختصر از فرآیند طرح تولید ابر و اسفنج

کلیه دستگا ههای خط تولید نصب و راه اندازی و مواد اولیه پس از ترکیبات لازم به مخزن ریخته شده و براساس زمانبندی سیستم اتوماتیک محصول تولید می‌گردد و پس از تولید، محصول باید در معرض گرما و یا نور آفتاب قرار گیرد تا آماده برش شود.
مواد اولیه تولید ابر و اسفنج نرم پلی‌اورتان شامل سه ماده اصلی به شرح زیر می‌باشد:
۱) پـلی یـول (POLYOL)
۲) ایزوسیانات (TDI)
۳) آب
آب باعث انبساط و افزایش حجم ابر و اسفنج می‌گردد. در طی مراحل تولید، مواد اولیه کاملاً تغییر یافته و ترکیبات حاصله به دمای متغیر بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد که مناسب‌ترین دما برای آن است منتقل و عناصر آلوده و مضر مانند CFC و کلرید متیلن کاملاً خارج می‌گردند.
دو ماده اصلی یعنی پلی یول (POLYOL) و ایزوسیانات (TDI) برای تولید این نوع از محصولات را از تولید کنندگان معتبر و مشهور جهان تهیه و تأمین می‌نماید و در نهایت در اختیار تولیدکنندگان داخل قرار می‌دهد. اسفنج پلی اورتان که به اسفنج یورتان معروف است بر پایهٔ آب تشکیل می‌شود و در حال حاضر یکی از پرکاربردترین اسفنج‌ها در تولید مبل بشمار می‌رود.
هنگام خرید اسفنج به دو نکته مهم باید توجه کنید که عبارتند از:
به وزن اسفنج در هنگام خرید توجه کنید، یعنی اگر دو اسفنج با ابعاد مساوی را برای انتخاب به شما ارائه می‌کنند آن اسفنجی کیفیت بهتری دارد که سنگین‌تر است. نکته دیگر در هنگام خرید اسفنج، دقت در میزان فشردگی و سفتی اسفنج است. مشخص است که هرچه اسفنجی سفت‌تر باشد عمر و دوام بیشتری خواهد داشت، به ویژه اسفنجی که برای کف مبل انتخاب می‌گردد.
فوم سرد:
فوم سرد نوعی فوم است که در دمای پائین تولید می‌شود و به همین دلیل دارای مجراهایی است که باعث خاصیت ارتجاعی این فوم می‌شوند. راه تشخیص فوم سرد این است که اگر با دست بر آن فشار وارد کنیم، سریع به حالت اولیه بر می‌گردد و به نسبت فوم گرم نیز دارای دوام و عمر مفید بیشتری است. فوم سرد به طور متوسط ۴ سال عمر مفید دارد و برای اثبات این مدعا همین کافیست که بدانیم در صندلی خودروها از فوم سرد استفاده می‌شود.
فوم گرم:
فوم گرم در واقع نوعی اسفنج است که در دمای بالا تولید می‌شود و راه تشخیص فوم گرم در هنگام خرید این است که با دست فوم را فشار دهیم، اگر قوم با تأخیر به حالت اولیه برگشت فوم گرم است. طول عمر و دوام فوم گرم به نسبت فوم سرد کمتر است. یکی از روش‌های دیگر در تشخیص فوم سرد از فوم گرم اینست که بدانیم شرکت‌های تولید کننده فوم سرد معمولاً تاریخ تولید فوم سرد را در کنار آن حک می‌کنند. اخیراً نوعی فوم جدید وارد بازار تولید شده که دارای ویژگی‌های مفید فوم سرد و گرم می‌باشد. از آنجائیکه این فوم که فوم ویژه نامیده می‌شود فاکتورهای خوب هر دو فوم را در خود دارد، مورد استقبال قرار گرفته هرچند فعلاً به صورت محدود و سفارشی در مبلهای سلطنتی و استیل بکار می‌رود.

ظرفیت تولید سالانه

ظرفیت اسمی ۱۲۰۰ تن و ظرفیت عملی ۱۱۰۰ تن در سال

میزان سرمایه مورد نیاز جهت تولید ابر و اسفنج

بودجه: بیش از ۷۰ میلیارد تومان
نام محصول: ابر و اسفنج
ظرفیت تولید: ۱۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار: ۱۲۰۰۰۰ ریال
زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: ۷ سال
قیمت ماشین آلات تولید ابر و اسفنج: ۳۰۰۰۰ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی: ۳۰%
سرمایه ثابت: ۷۲۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش:۳۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه کل: ۷۵۰۰۰ میلیون ریال

۲.۹/۵ - (۸ امتیاز)