طرح تولید انواع باسبار

باسبار قطعه ای بسیار کارآمد در نیروگاه ها و یا پست های برق است که می تواند کابل هایی که در یک سطح ولتاژ هستند را به ترانسفورمرها و ژنراتورها متصل نماید.
در هر نیروگاه یا پست، ژنراتورها، ترانسفورمرها، سیم‌ها و کابل‌های با سطح ولتاژ برابر و هم فاز، بوسیله یک رسانا به نام باسبار- BUSBAR – به یک دیگر متصل می‌گردند.
در باسبار، انرژی ژنراتور یا ترانسفورمر‌ها بهم پیوسته و به بخش‌های بعدی انتقال می‌یابد، به عبارت دیگر باسبار ابزار جمع آوری، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی است که سابقه استفاده از آن به سابقه پیدایش نیروگاه بر می‌گردد و از همان بدو ظهور تقریباً شکل امروزی خود را حفظ کرده و تنها در فن آوری تولید و جنس آن تغییرات و پیشرفت هایی حاصل شده است.
به دلایل متعدد از جمله: تشعشعات حرارتی و تبادل حرارتی بهتر آلومینیوم نسبت به مس، ایجاد خاکستر کمتر در موقع جرقه زدن و سوختن آلومینیوم، واکنش بیشتر مس با گوگرد موجود در هوای آزاد و تشکیل پوسته اکسید مس که هدایت الکتریکی را کاهش می‌دهد. آلومینیوم از مس کاربرد بیشتری پیدا می‌کند.
این رسانا می تواند انرژی حاصل از این دستگاه ها را به دیگر قسمت ها منتقل نماید.
شاید بتوان گفت باسبار رسانایی است که نیروی الکتریکی را جمع آوری کرده و منتقل می نماید.

باسبار را می توان در شکل های مختلفی مشاهده نمود.

_ یک نوع از آن که تخت می باشد برای ولتاژهای کم استفاده می شود و به آن شینه نیز گفته می شود.
_ نوع دیگر آن رشته ای است که نوعی هادی به شمار می آید و از چند رشته تشکیل شده است.
_ و نهایتا نوع لوله ای باسبار که عمدتا در نیروگاه های تولید انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد که به طور معمول از جنس های آلومینیوم و مس آن را می سازند.
در این شرایط نوع مسی آن با گوگردی که در هوا موجود است اکسید شده و انتقال الکتریکی را به شدت پایین می آورد.
پر مصرف ترین آلیاژ برای ساخت باسبارهای لوله ای، آلیاژ ۶۱۰۱ ( مطابق با نام گزاری اتحادیه بین المللی آلومینیوم – Aluminum association ) با انجام عملیات حرارتی T6 است. این عملیات حرارتی هنگامی بکار برده می شود که استحکام مکانیکی زیاد و هدایت الکتریکی مناسبی مورد نظر باشد و مفهوم آن این است که ابتدا بر روی محصول عملیات حرارتی انحلال و سپس پیر سازی مصنوعی(Artificial aging) صورت گرفته است. آلیاژ ۶۱۰۱ از مقاومت به خوردگی بالایی برخوردار است و قابلیت جوشکاری و لحیم کاری مناسبی دارد. قابلیت ماشین کاری این آلیاژ متوسط است.

کاربرد باسبار در سیستم های خورشیدی

همان گونه که اشاره شد در پست های برق و نیروگاه ها تجهیزات زیادی وجود دارد که دارای ولتاژهای برابری هستند اما برای اتصال به یکدیگر نیاز به قطعه یا رسانایی به نام باسبار دارند که بتواند تمامی انرژی های این تجهیزات را با یکدیگر ترکیب نموده و به قسمت های دیگر انتقال دهد.
با پیشرفت فناوری در صنعت، باسبارها نیز دستخوش تغییرات زیادی شده و در انواع متفاوتی با کارآیی گوناگونی به بازار عرضه شده اند که هر یک می تواند در قسمت هایی از صنعت به کار بیاید یکی از این موارد می تواند سیستم های خورشیدی باشد که
باسبار استفاده شده در این بخش از نوع رشته ای می باشد.
به عنوان مثال می توان برای یک سلول سیلیکونی با یک کریستال در سیستم خورشیدی، از سه باسبار عمودی استفاده نمود.
همچنین در کنار باسبار ها خطوط زیادی به نام فینگرها روی سلول های خورشیدی واقع شده اند که با کمک تکنولوژی screen printing چاپ روی سلول خورشیدی انجام می شود.

مزایای سیستم باسبار در تابلو برق

مزیت باسبار چیست ؟ یکی از مزیت های باسبار در تابلو برق این است که می توان حجم تابلو را بسیار کم کرده و آن را فشرده سازی کرد و با این کار می توان قطعات و تجهیزات بیشتری را در آن کار گذاشت.
از طرفی نصب باسبار در تابلوی برق ساده بوده و در اندک زمانی می توان آن را اجرا نمود.همچنین اضافه نمودن قطعه و یا برداشتن آن نیز به سهولت امکان پذیر می شود.
از دیگر مزیت ها می توان به حذف سیم کشی قدرت اشاره نمود که باعث حذف میزان زیادی از سیم ها شده و در نتیجه هزینه کمتری خواهد داشت از سوی دیگر میزان گرمایی که زمان انتقال جریان از سیم ها حاصل می شود نیز بسیار کمتر خواهد بود.
همچنین تعمیرات در این شرایط ساده تر بوده و زمان کمتری برای نصب و مونتاژ نیاز می شود.
یکی از مواردی که در این کار مرسوم است سوراخ کردن باسبار است تا بتوان از آن انشعاب گرفت این امر باعث می شود جریان باسبار کاهش یافته وسطح مقطع آن در نقطه ای که سوراخ شده است کمتر شود
در خصوص باسبارهای اصلی عمدتا اندازه را کمی بیشتر منظور می کنند که می توان به جای آن از گیره های فنری و پیچی استفاده نمود.
در این روش نیازی به سوراخ کاری نداریم و اتصالات لوازم از طریق گیره فنری و پیچی صورت می گیرد.
این روش یکی از روش های مقرون به صرفه و بسیار کاربردی است.
هنگامی که قرار است تعداد زیادی کلید و کنتاکتور را در تابلو برقی قرار دهیم و از باسبار در این شرایط استفاده می کنیم می توانیم به خوبی تعداد قطعات را پایین آورده ودر همان حجم بهترین کارآیی را در تابلو برق شاهد باشیم.

طرح تولید انواع باسبار
کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع باسبار

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نام محصولکد ایسیک
باسبار تا ۱۰۰۰ ولت _busbar up to 1000 v۳۱۲۰۵۱۲۴۹۸
باسبار بیشتر از ۱۰۰۰ ولت_busbar more than 1000 v۳۱۲۰۵۱۲۴۵۹
انواع باسبار_busbar۳۱۲۰۴۱۲۴۵۰
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع باسبار

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرحکد تعرفه گمرکی
اجزا و قطعاتی که معلوم باشند منحصرا یا اساسا با دستگاه های ۳۵ ۸۵_۳۶ ۸۵ یا ۳۷ ۸۵بکار میروند_pars suitable for use solely or princpally with the apparatus of heading85 35_85 36_85 37۸۵۳۸
سایر۸۵۳۸۹۰۹۰
وضعیت واحد های فعال طرح تولید انواع باسبار

در نمودارهای زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید انواع باسبا اماده مصرف در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید انواع باسبار

جدول واحد های فعال طرح تولید انواع باسبار

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید انواع باسبا اماده مصرف در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

طرح تولید انواع باسبارخلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع باسبار

ظرفیت تولید سالیانه :۲۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۳.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)