طرح تولید انواع خانه های پیش ساخته ی چوبی

یکی از بزرگترین و جذاب ترین رویاهای اکثر مردم در تمام کشورهای دنیا و همچنین ایران، زندگی در یک فضای چوبی و حتی رویایی تر از آن، زندگی کردن در یک خانه تمام چوب است. همانطور که می دانید این نوع معماری و طراحی خانه ها در اروپا و آمریکا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و جالب تر اینکه همواره درصد بالایی از خانه های مدرن و شیک در این کشورها از چوب ساخته می شود. استفاده فراوان از چوب به عنوان اصلی ترین متریال در ساخت خانه در این کشورها به دلیل مزایای فوق العاده آن است که در ادامه به آن می پردازیم. این ویژگی ها آنقدر جذاب هستند که نه تنها مردم این کشورها را به خانه های چوبی علاقمند کرده است بلکه بقیه مردم در سراسر جهان و از جمله ایران را به خود جلب کرده است.

سازه خانه های پیش ساخته چوبی

خانه های پیش ساخته چوبی در کارخانه می توانند در درجات مختلفی از پیش ساختگی تولید شوند. هر چه عملیات ساخت بیشتری در کارخانه انجام شود دقت و کیفیت کار بیشتر می شود.
در اینجا به چند نوع مختلف از پیش ساختگی می پردازیم:

روش پیش برش در خانه پیش ساخته چوبی
این روش ابتدایی ترین روش در پیش ساختگی است. در این روش به جای بریدن الوار در سایت ساختمان نجار الوار های از پیش بریده شده را با قیمت مناسب خریداری می کند و تنها کاری که نیاز است انجام دهد اتصال دادن این الوار ها به یکدیگر است.
این روش دقت و کیفیت پیش ساختگی در کارخانه را ندارد و کیفیت کار به تبحر نجار و کارگران ساختمانی وابسته است.

روش قاب چوبی در خانه های پیش ساخته چوبی
در این روش الوار های بریده شده به صورت قاب های ساختمانی در کارخانه به یکدیگر متصل شده و به محل ساختمان حمل می شوند تا با کنار یکدیگر قرار گرفتن قاب ها اسکلت کلی ساختمان شکل بگیرد. البته این روش به نسبت روش پیش برش هزینه بیشتری دارد و همچنین برای حمل قاب های چوبی از کارخانه به سایت به اتومبیل های بزرگ تر نیاز است. همچنین برای برپا کردن این قاب ها به یک جرثقیل کوچک در محل ساخت نیاز است. اما از مزیت این روش می توان گفت که چون الوار ها در کارخانه بریده شده اند و توسط ابزارهای دقیق سرهم بندی شده اند کیفیت آن نسبت به روش قبلی بهتر است و همچنین چون قاب ها از پیش در کارخانه سرهم شده نیاز نیست که نجار هفته های زیادی را برای سرهم بندی قاب ها صرف کند بنابراین با این روش در زمان صرفه جویی خواهید داشت.

روش پانلی در خانه پیش ساخته چوبی
این روش به صرفه ترین و دقیق ترین روش است. چراکه علاوه بر قاب ها فضای میان قاب نیز ساخته شده و به صورت پانل درآمده است. در این پانل ها در ها و پنجره ها، حتی سیم کشی ها در کارخانه جایگذاری شده است.
در این روش شما چندین هفته از برنامه ساخت جلو می افتید چراکه تا ۸۰ درصد اجزا و جزییات ساختمان تکمیل شده است. ممکن است برای شما سوال مطرح شود که هزینه حمل پانل ها از کارخانه تا محل ساخت گران می شود! اما باید به شما بگوییم که شما همان هزینه را در روش پیش برش باید برای کارگران بپردازید و همچنین زمان بیشتری را نیز در روش پیش برش هدر بدهید. همچنین اگر شما طرح معماری خاص و عجیب و غریبی برای خانه خود انتخاب کردید در روش پانل های آماده دقیقا می توانید طرح خود را پیاده کنید.

روش مدولار در خانه های پیش ساخته چوبی
روش مدولار به این صورت است که قسمت های مختلف خانه به صورت جعبه هایی کامل آماده وارد زمین ساختمان می شوند و به کمک جرثقیل روی هم قرار می گیرند. این روش برای به حداقل رساندن زمان ساخت است. گرچه در این روش نیز همه چیز تمام شده نیست، بلکه باید تاسیسات برق و لوله شکی های آب و فاضلاب در محل سایت انجام شوند. از معایب این روش می توان به محدود شدن گزینه های معماری اشاره کرد. این گزینه مناسب ساخت و ساز در حجم های بزرگ مانند آپارتمان است.

فونداسیون خانه های پیش ساخته چوبی

برای خانه های پیش ساخته چوبی دو روش وجود دارد:
دال بتنی
المان های دال چوبی یا فلزی (به صورت پیش ساخته در کارخانه)
اگر روش دال بتنی را انتخاب می کنید باید ترکیبات بتن بسیار دقیق و اجرای آن با ظرافت باشد. اگر نمی توانید با چنین کیفیتی دال بتنی را اجرا کنید بنابراین از کارخانه بخواهید المان های دال چوبی یا فلزی را برای شما فراهم کند البته در نظر داشته باشید که در این روش ارتفاع ساختمان ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر افزایش پیدا می کند.

آب و هوای مناسب برای خانه های پیش ساخته چوبی

حالا مهم ترین سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند این است که آیا این خانه ها مناسب هوای معتدل و مرطوب مناطق شمالی حاشیه دریای خزر یا آب و هوای استان های سردسیری مانند کردستان است؟ بله! در واقع چوبی که برای این خانه ها استفاده می شود عمدتا کاج روسی اشباع شده است که مناسب فضای باز است و با توجه به منطقه ای که قرار است خانه چوبی شما در آنجا قرار بگیرد شرکت مورد نظر تمهیداتی نظیر انتخاب انواع پوشش رنگ مخصوص و مطابق با آن شرایط آب و هوایی مورد نظر در نظر می گیرد.

زلزله و آتش سوزی

در مبحث زلزله شاخص ترین اصل، سبک بودن ساختمان است هرچه یک ساختمان سبک تر باشد می تواند با ارتعاشات زلزله خود را تطبیق دهد، از این رو ساختمانی با اسکلت چوبی به طبع از ساختمان با اسکلت بتنی یا فلزی سبک تر است و در صورت اتصالات صحبح و اصولی واکنش بهتری در برابر زلزله نشان خواهد داد.
و اما آتش سوزی؛ معمولا شرکت های ساخت خانه های پیش ساخته از چوب هایی استفاده می کنند که توسط مواد مخصوص به شدت کند سوز شده اند و علاوه بر آن پس از رنگ آمیزی از پوشش ضد حریق که بصورت یک لایه شفاف بدون رنگ می باشد روی چوب استفاده می کنند که باعث می شود این خانه ها کاملا ضد حریق شوند.

مزایای خانه پیش ساخته

سبک سازی و مقاومت بالا در مقابل زلزله
سرعت در ساخت و بازگشت سریع سرمایه
عایق بندی و کاهش چشمگیر مصرف انرژی
عمر طولانی سازه
کاهش پرت مصالح ساختمانی
صنعتی سازی و افزایش کنترل کیفیت در کارخانه
استفاده از نیروی کار حرفه ای
کاهش آلودگی محیط زیست
افزایش ایمنی کار
زیبایی و سازگاری با شرایط مختلف آب و هوا
کاهش اثرات منفی الکترومغناطیس بر انسان
همچنین خانه های پیش ساخته چوبی نیاز به اخذ مجوز از شهرداری ندارند بنابراین سرعت کار افزایش می یابد و دردسر ساخت کاهش پیدا می کند. درباره عمر مفید این خانه ها نیز باید گفت که در حدود ۵۰ سال است.

معایب خانه چوبی پیش ساخته

خانه های پیش ساخته، دارای طرح های آماده ای هستند، که باید از میان آنها انتخاب کنید. پس از سفارش قطعات در کارخانه از هم جداسازی و معمولاً در قطعات قابل حمل ساخته می شوند و در محل مجدد نصب می شوند، سیم کشی و لوله کشی در این نوع خانه ها، برای خانه های تک جداره، بصورت روکار انجام می شود، از دیگر معایب ویلای چوبی از پیش ساخته، محدودیت شما در انتخاب طرح و فضای بیرونی است. تعداد اتاق خواب ها، فضاسازی داخل ویلا، جکوزی، فضاسازی حیاط ویلا مانند استخر و… همه از یک طرح از پیش آماده پیروی کرده و شما را محدود می کند.

آیا می شود دیوار های داخلی ویلای پیش ساخته را مانند خانه کچ کاری کرده و سپس رنگ یا کاغذ دیواری نمود؟
کچ کاری به روش سنتی آن که شامل یک اندود کچ و خاک ضخیم و یک لایه اندود سفید کاری باشد خیر اما می توان از پنل های کچی یا همان کناف استفاده کرده و سپس روی آن را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری نمود. البته استفاده از پنل های گچی می بایست پس از انتقال ویلای پیش ساخته و نصب در محل باشد چرا که پنل های کچی به هیچ وجه انعطاف پذیر نبوده و در اثر جابجایی کلی سازه ممکن است از محل پیچ های خود خارج شوند.از این رو این خدمات بصورت سفارشی و پس از حمل در محل انجام می گردد.
برای نصب تابلو و هر نوع وسیله دیواری ، می شود دیوارهای آن را برای پیچ و رولپلاک سوراخ کرد؟
بله ، اما نه هرجایی را . اینگونه می شود گفت که اسکلت ویلای پیش ساخته تشکیل شده از یک مش با پروفیل های آهنی که بصورت عمودی و افقی در فاصله های نزدیکی از یکدیگر قرار دارند و تقریبا در تمامی نواحی بدنه و سقف و حتی پارتیشن های داخلی بصورت یک نواخت حضور دارند. اگر می خواهید وسیله ای را بر روی دیوار ها یا حتی یک آویز را به سقف پیچ کنید ، بهتر است پیچ و بار وسیله مورد نظر دقیقا بر روی پروفیل های آهنی قرار گیرد و از آنجایی که این پروفیل ها با فاصله کمی در همه جای سازه حضور دارند ، پس می توان در همه جا از آنها استفاده نمود.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع خانه های پیش ساخته ی چوبی

کد آیسیک انواع خانه پیش ساخته و تجهیزات ساختمانی چوبی ۲۰۲۲۳۱۲۳۱۸
کد آیسیک انواع خانه پیش ساخته چوبی ۲۰۲۲۴۱۲۳۲۳
کد آیسیک خانه چوبی پیش ساخته متحرک ۲۰۲۲۵۱۲۳۲۴
کد آیسیک خانه چوبی پیش ساخته ثابت۲۰۲۲۵۱۲۳۲۵

کد تعرفه گمرکی انواع خانه پیش ساخته و تجهیزات ساختمانی چوبی : ۹۴۰۶
کد تعرفه انواع خانه پیش ساخته چوبی : ۹۴۰۶۹۴۰۰
تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت واردات و صادرات انواع خانه های پیش ساخته ی چوبی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات خانه های پیش ساخته ی چوبی در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید انواع خانه های پیش ساخته ی چوبی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده خانه های پیش ساخته ی چوبی در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع خانه های پیش ساخته ی چوبی

ظرفیت تولید سالیانه :۱۵۰۰۰۰ مترمربع
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۸۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۰ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۰ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)