طرح تولید انواع دستگاه بخور تنفسی

همانطور که از نام این دستگاه پیدا است، کار اصلی دستگاه بخور مرطوب ساختن فضای اطراف است. دستگاه بخور می‌تواند میزان خشکی هوا را کاملا برطرف سازد و با رطوبت رسانی لازم عملکرد تنفس افراد را بهبود بخشد. از دستگاه بخور می‌توان در هر فضایی مانند خانه یا محل کار استفاده کرد. در این مقاله فواید دستگاه بخور و انواع و کاربرد آن را بررسی خواهیم کرد.همانطور که می‌دانید در برخی شهرها شرایط آب و هوایی در طول سال ممکن است به قدری خشک و آلوده باشد که تنفس را برای انسان، حتی در محیط بسته خانه، سخت می‌کند. علاوه بر این هوای خشک بر روی سلامت پوست نیز تاثیر منفی می‌گذارد. به همین خاطر استفاده از دستگاه بخور در خانه توصیه می‌شود زیرا دستگاه بخور می‌تواند میزان رطوبت لازم برای مرطوب ساختن فضای خانه ایجاد کند.
یکی از بهترین فواید دستگاه بخور، کارایی آن چه در فصل تابستان و چه زمستان است. در فصل‌های گرمی مانند تابستان متاسفانه در برخی از خانه‌ها از انواع دستگاه تهویه استفاده می‌شود. دستگاه تهویه با در جریان انداختن هوای خشک در محیط رطوبت را از بین می‌برد در نتیجه برای جبران این کمبود رطوبت می‌توان از دستگاه بخور استفاده کرد. علاوه بر این در فصل زمستان، زمانی که هوا بسیار سرد و خشک می‌شود ریه‌های فرد ملتهب می‌شود و امکان تنفس راحت سخت می‌شود و حتی ممکن است پوست بدن در اثر سرمای زیاد پوسته پوسته شود و لب‌ها ترک بخورد از طرفی هر وسیله گرمایشی داخل ساختمان هوا را خشک کرده و میزان رطوبت را کاهش می‌دهد به همین خاطر وجود یک دستگاه بخور در فصل‌های سردی مانند زمستان نیز لازم است.

معرفی انواع دستگاه بخور تنفسی

۱- دستگاه بخارساز: یکی از انواع دستگاه بخور که توسط نیرو الکتریسته بخار تولید می‌کند، دستگاه بخارساز است. این دستگاه بخار سرد تولید می‌کند اما توجه داشته باشید هیچ گاه به صورت طولانی مدت پوست خود را در معرض دستگاه بخارساز قرار ندهید زیرا ممکن است در خطر سوختگی پوست قرار بگیرید. همچنین بهتر است این دستگاه در معرض کودکان قرار نگیرد.
۲- دستگاه بخور ماورای صوت: این دستگاه برای تولید بخار به جای نیرو الکتریسته از ارتعاش استفاده می‌کند.
۳- دستگاه تبخیر کننده: این دستگاه برای مرطوب ساختن فضا، هوا را به درون آبی که در محفظه قرار دارد و در حال تبخیر است می‌دمد و به این صورت تمام فضا مرطوب می‌شود.
۴- دستگاه بخور پروانه‌ای: یکی از بهترین انواع دستگاه بخور که هیچ خطری برای کودکان ندارد مدل پروانه‌ای است که برای تبخیر آب هیچگونه حرارتی تولید نمی‌کند بلکه با استفاده از چرخش دیسک‌هایی که درون آن قرار دارد آب را تبخیر می‌کند.
۵- دستگاه بخور مرکزی: این دستگاه برای فضاهای بزرگی مانند اداره می‌تواند مناسب باشد زیرا می‌توان دستگاه را به یک سیستم تهویه هوا مرکزی متصل کرده تا کل فضا مرطوب شود
۶- دستگاه بخور سرد اولتراسونیک : صفحه بسیار ظریفی دارد که جنس آن از فلز یا سرامیک است. پس از اتصال دستگاه به برق، جریان الکتریکی، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که این میدان نیز به‌نوبه خود و از طریق اِعمال نیرو، موجب ارتعاش صفحه سرامیکی می‌شود. ارتعاش این صفحه سرامیکی، ارتعاش ذرات آب و متعاقباً تولید نوسان در آن‌ها را در پی دارد و طی یک فرایند تبدیلی، این انرژی جنبشی به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. در نهایت گرمای ایجادشده، قطرات ریز آب را تبخیر کرده و دستگاه آن‌ها را با فشار مناسب در محیط منتشر می‌کند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع دستگاه بخور تنفسی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
انواع دستگاه بخور تنفسی۳۳۱۱۴۱۲۴۱۳
بخور تنفسی اولتراسوند۳۳۱۱۵۱۲۴۱۴
بخور تنفسی کمپرسوری۳۳۱۱۵۱۲۴۱۵
بخور تنفسی گرمایی۳۳۱۱۵۱۲۴۱۶
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع دستگاه بخور تنفسی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
انواع دستگاه بخور تنفسی۹۰۱۹۲۰۰۰
بخور تنفسی اولتراسوند۹۰۱۹۲۰۰۰
بخور تنفسی کمپرسوری۹۰۱۹۲۰۰۰
بخور تنفسی گرمایی۹۰۱۹۲۰۰۰
اجزا تشکیل دهنده انواع دستگاه بخور سرد اولتراسونیک

۱. مخزن آب: مخزن آب بخورهای اولتراسونیک دارای سنسورهایی هستند که چنانچه سطح آب موجود در مخزن از میزان مشخصی کمتر شود، آن را به شما اطلاع می‌دهند. توجه داشته باشید که علی‌رغم اینکه این دستگاه ، در مقایسه با انواع دیگر، رسوب به‌مراتب کمتری تولید می‌کند، بااین‌حال باز هم باید مخزن آب آن را به‌طور مرتب بررسی و در صورت نیاز تمیز کنید که خوشبختانه اصلاً کار سختی نیست!
۲. مبدل: دستگاهی که باعث ایجاد ارتعاش در قطرات آب می‌شود و در نهایت آن‌ها را به بخار تبدیل می‌کند. شاید بتوان مُبدل را اصلی‌ترین بخش یک دستگاه بخور اولتراسونیک دانست.
۳. پنل کنترل: این قسمت همان‌طور که از نامش پیداست، امکان تغییر برخی تنظیمات در عملکرد دستگاه را مقدور می‌سازد. با استفاده از این پنل می‌توانید مواردی مثل تعداد دفعات پمپاژ بخار آب، زمان خاموشی خودکار دستگاه و … را تنظیم کنید.
۴. مولّد اولتراسونیک: این قسمت انرژی موردنیاز مبدل را تأمین می‌کند. درواقع بدون وجود مولد، مُبدل هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. این مولد، فناوری پیشرفته‌ای دارد که دستگاه بخور اولتراسونیک را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع دستگاه بخور تنفسی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع دستگاه بخور تنفسی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع دستگاه بخور تنفسی

نمودار واردات و صادرات انواع دستگاه بخور تنفسی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع دستگاه بخور تنفسی

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰ هزار دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)