طرح تولید انواع پشتی و بالشتک طبی

پشتی طبی یکی از تجهیزاتی است که از دیرباز توسط کارمندان و کارکنان مورد استفاده قرار گرفته است، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به شیوه‌های جدید طراحی، مدل‌های جدیدی از آن‌ها ساخته شده است که علاوه بر راحتی، از لحاظ سلامت نیز تأثیر به سزایی بر فرد دارند. طراحی پشتی طبی با توجه به شرکت سازنده و تجهیزات آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد؛ اما نکته‌ای که در همه آنها مشترک است و درواقع نقش اصلی آنها را نشان می‌دهد، پر کردن فضای گودی کمر و جلوگیری از خم شدن کمر است. این کاربرد در سلامت کارکنان و کارمندان بسیار مهم است.
استفاده از پشتی طبی فقط به صندلی‌های معمولی و یا ادارات محدود نمی‌شود و امروزه در بسیاری ازخودروها حتی با وجود طراحی‌های پیشرفته صندلی نیز از آنها استفاده می‌شود. این پشتی‌ها به دلیل دارا بودن شکل خاص و منحصربه‌فرد به خوبی فضای گودی کمر را پوشش داده و جریان خون را در این منطقه برقرار می‌سازند. در ضمن به دلیل ممانعت از خم شدن کمر و ایجاد فشار به حفره‌های شکمی به عملکرد معده در هضم غذا و روده در جذب غذا کمک می‌کنند که از لحاظ پزشکی نیز استفاده از پشتی طبی برای فرد منفعت دارد.
بالش طبی و پزشکی به منظور از بین بردن اختلال خواب ایجاد شده‌است. همچنین این بالش سایر مشکلات نظیر دردهای کمر، خروپف، آرتروز و دردهای سر و گردن را از بین می‌برد. استفاده از بالش پزشکی سبب بهبود روند خواب می شود.

پشتی طبی چگونه عمل می‌کنند؟

برای درک نحوه عملکرد پشتی طبی باید از لحاظ بیولوژیکی و فیزیکی به بررسی ستون فقرات انسان و انحنای آنها بپردازیم. اگر در کتاب‌های پزشکی یا در سایت‌های اینترنتی معتبر دیده باشید، ستون فقرات انسان در حالت طبیعی دارای سه انحنا است که انتهای این ستون فقرات به صورت محدب و به سمت داخل قرار دارد. حال اگر این انحنا در اثر عوامل مختلف دچار تغییر شود، طبیعتاً از حالت معمول خارج شده و به آنها فشار وارد می‌شود. کسانی که بر روی صندلی به سمت جلو خم می‌شوند شرایطی ایجاد می‌کنند که مهره‌ها به رگ‌های خونی فشار آورده و مانع از حرکت مناسب گلبول‌های خون می‌شود.
حال اگر به استفاده از پشتی طبی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که این پشتی به خوبی انحنای گودی کمر را پوشش می‌دهند و مانع از خم شدن بیش از حد کمر و فشار بر روی رگ‌های خونی می‌شود؛ بنابراین اولین فایده‌ای که این پشتی به شخص می‌تواند برساند این است که جریان خون در سرخرگ و سیاهرگ به شکل طبیعی انجام گرفته و اکسیژن‌رسانی به اندام‌های مختلف بدن به شکل مناسب انجام می‌شود. از طرفی دیگر تکرار حرکت خم شدن بیش از حد به سمت جلو شرایط را به وجود می‌آورد که به‌مرورزمان مهره‌ها شکل اولیه خود را از دست داده و فرد حالت گوژپشت داشته باشد.

فواید استفاده از پشتی طبی

خون‌رسانی مناسب به اندام‌های بدن
همان‌طور که عنوان شد در اثر خم شدن به جلو مهره‌های کمر به رگ‌های خونی فشار وارد آورده و مانع از حرکت مناسب گلبول‌های خون درون آن‌ها می‌شود. گلبول‌های قرمز خون برای حمل اکسیژن و رساندن آن به اندام‌های تحتانی بسیار مهم هستند و اگر در حرکت آنها اختلال به وجود آید خون‌رسانی به شکل مناسبی انجام نشده و فرد دچار مشکل می‌شود. این در حالی است که پشتی طبی به دلیل ممانعت از خم شدن بیش از حد مهره‌های کمر، شرایط خون‌رسانی مناسب را فراهم آورده و فرد بدون هیچ مشکلی می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

جلوگیری از خستگی مفرط در کار

اصلی‌ترین عامل در خستگی کار عدم رسیدن اکسیژن کافی به ماهیچه‌ها و به مغز است. این در حالی است که رساندن اکسیژن به عنوان وظیفه سرخرگ‌ها شناخته می‌شود و سیاهرگ‌ها نیز وظیفه بازگرداندن خون به قلب را بر عهده دارند. در هر کدام از این مراحل مشکلی رخ دهد و این چرخه به شکل مناسبی انجام نگیرد، فرد به سرعت دچار خستگی شده و نمی‌تواند کارهای خود را به خوبی انجام دهد. استفاده از پشتی طبی به خون‌رسانی به اندام‌های فوقانی و تحتانی کمک می‌کند و مانند خستگی مفرط در کار می‌شود. همچنین رسیدن خون کافی به مغز باعث تعادل روحی در فرد شده و فرد نیز از لحاظ روحی و جسمی در شرایط مناسبی قرار می‌گیرد.

جلوگیری از کمر درد ناهنجاری‌های فیزیکی

یکی از مشکلاتی که شرکت‌های سازنده را به تولید پشتی طبی تشویق می‌کرد، ایجاد کمردرد در کارکنان و کسانی که مدت زمان زیادی بر روی صندلی کار می‌کنند، بود. به همین دلیل شرکت‌ها تصمیم گرفتند که با استفاده از پشتی طبی مانع از ایجاد فشار بیش از حد به مهره‌های کمر شده و از خم شدن آنها جلوگیری کنند. ممانعت از خم شدن ستون فقرات عامل مهمی در کاهش کمردردهای مزمن است. فردی که با کمردرد دست و پنجه نرم می‌کنند در لحظات مختلف و در واکنش به درد مزمن مجبور خواهد بود که خود را به سمت جلو خم کرده و با این حربه از دردهای آزار دهنده فرار کنند.
این در حالی است که خم شدن به سمت جلو یک عامل بالقوه دیگر برای ایجاد درد و تغییر در شکل ستون فقرات به وجود می‌آورد. کسانی که در طول روز مجبور هستند زمان زیادی به صورت خمیده قرار گیرند و با دستگاه‌های مانند کامپیوتر یا سایر تجهیزات الکترونیکی کار کنند، در معرض فشار بالا قرار می‌گیرند و به‌مرورزمان، ایستادن در این حالت برای آنها به یک عادت تبدیل می‌شود. استفاده از پشتی طبی مانند خم شدن فرد در فواصل زمانی مختلف شده و فرد با استفاده از آن در یک حالت بدنی استاندارد قرار می‌گیرد؛ بنابراین بازگرداندن کمر به حالت اولیه کمک می‌کنند که فرد در معرض ناهنجاری‌های قرار نگرفته و خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به اندام‌ها نیز به شکل مناسبی انجام گیرد.

بهبود فرآیند هضم غذا و عملکرد دستگاه گوارشی

شاید این مزیت پشتی طبی برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد و حتی امکان درک آن را نیز نداشته باشند، اما باید توجه داشت که از خم شدن ستون فقرات به معنی کاهش فشار بر روی حفره‌های شکمی و دستگاه گوارش است؛ بنابراین این اندام‌ها با کمترین فشار ممکن مواجه شده و به راحتی فعالیت‌های مورد انتظار خود را انجام می‌دهند. این موضوع نشان می‌دهد که پشتی طبی به عملکرد دستگاه گوارش و فرآیند هضم غذا نیز کمک می‌کند.
پشتی طبی می‌توانند به شکل‌های مختلفی دیگری نیز به فرد کمک کند و زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از این مزایای به صورت جسمی بوده و برخی دیگر به صورت روحی هستند.

بالش پشتی صندلی

یکی دیگر از نمونه‌های تولید شده از بالش‌های طبی، مخصوص پشتی صندلی است. این بالش‌ها با داشتن خاصیت ارتوپدی توانسته‌اند درمانی مناسب برای دردهای ستون فقرات باشند. در این نوع از بالش‌های صندلی از فوم حافظه استفاده شده است.
ذغال بامبو را به فوم مورد نظر تزریق می‌کنند. این عمل سبب می‌شود تا راحتی بیشتری را در زمان تکیه دادن به آن احساس کنید. همچنین این ماده فشارهای وارد شده بر استخوان لگن و دیسک‌های کمر را از بین می‌برد.

بالش طبی زانو

استفاده از بالش پزشکی برای افرادی که عادت به خواب در سمت پهلو دارند پیشنهاد می‌شود. چگونگی حالت خوابیدن تاثیر مستقیمی در ایجاد درد در زانوها دارد. جهت جلوگیری از ایجاد دردهای مزمن در این نواحی پیشنهاد می شود، از بالش طبی مخصوص زانو استفاده کنید. وزن سبک این بالش‌ها، امکان جابه‌جایی آنها را در هنگام خواب راحت تر می‌کند. همچنین ابعاد رایج بالش طبی‌ ۲۵ در ۱۳ در ۲۰ سانتی متر است.

مزیت‌های استفاده از بالش پزشکی زانو

این نوع از بالش‌های طبی برای حفاظت از ران‌ها، باسن، زانوها و کمر طراحی شده‌‌اند. با طراحی بی‌نظیر و ارگونومیکی که در بالش پزشکی وجود دارد، خواب راحتی را تجربه خواهید کرد. افرادی که زمان زیادی را در رختخواب به سر می‌برند، استفاده از بالش‌های طبی برای آنان ضروری است.
یکی دیگر از مزیت‌های مهم این نوع از بالش‌ها افزایش گردش خون در پاها است. طی این جریان دیگر دچار مشکلات بی‌حسی پاهای خود در هنگام خواب نمی‌شوید. در ساخت این نوع از بالش‌ها از فوم‌های مموری استفاده شده است. این فوم ها دارای کیسه‌های بسیار نرم هستند. همچنین قابلیت جابه‌جایی فوم نیز در بالش طبی وجود دارد.
زیر نشیمنی طبی بسیار طرفدار پیدا کرده است مخصوصا جانبازان و معلولین عزیز کشورمان برای استفاده بر روی تخت ، زمین ، صندلی و ویلچر خود از این محصول استفاده می نمایند . همچنین کسانی که زیاد روی صندلی می نشینند مانند کارمندان و مدیران علاوه بر پشتی طبی از زیرنشیمنی های طبی نیز استفاده می کنند چرا که دارای مزیت هایی از قبیل ضد تعریق بودن ، داشتن احساس خوب و دوری از حس خستگی و همچنین پیشگیری از درد هایی که بر اثر نشستن غلط به وجود می آید .

تشک و پتو های برقی گرمازا

نوعی تشک طبی است که توسط اتصال به برق شهری و با دارا بودن کنترل می توانیم در پنج دمای مختلف از کم تا زیاد آن را گرم کنیم خواب نرم و آرامی را تجربه کنیم . بخاری های برقی و حتی سیستم های گرمایشی دیگر مانند شومینه و شوفاژ از لحاظ هزینه بسیار بالاتر از این تشک ها در می آید ، جدا از اینکه انرژی نیز هدر می رود . یکی از خیرین برتر کشور بدون اینکه نام خود را فاش کند برای زلزله زدگان تعداد زیادی از این نوع تشک و پتوی برقی به صورت عمده خریداری نمود و در این هوای سرد برای عزیزان هموطنمان ارسال نمود که ما هم تخفیف بسیار ویژه ای برایشان در نظر گرفتیم .

صندلی های راحت نشین مسطح

جدیدا بسیار در پارک ها و هیئت ها دیده می شود چرا که برای تکیه دادن در این محل ها به دلیل عدم وجود صندلی و ایجاد خستگی و حتی درد های موضعی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . شما با داشتن صندلی مسطح می توانید بر روی زمین ، روی چمن و حتی خاک به سادگی بنشینید و تکیه دهید . حتی بسیاری از صحرا نوردان و کویر نوردان برای گشت و گذار در کویر که اصطلاحا کویرنوردی نام گذاری شده است ، از این محصول استقبال کرده اند .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع پشتی و بالشتک طبی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک انواع پشتی و بالشتک طبی : ۱۷۲۱۴۱۲۳۸۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع پشتی و بالشتک طبی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی انواع پشتی و بالشتک طبی یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد

وضعیت واحد های فعال تولید انواع پشتی و بالشتک طبی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع پشتی و بالشتک طبی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع پشتی و بالشتک طبی

با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی انواع پشتی و بالشتک طبی یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع پشتی و بالشتک طبی

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)