طرح فرآوری زیتون ،شامل پودر و آرد زیتون

کنجاله زیتون محصول جانبی تهیه روغن زیتون است .کنجاله زیتون محصولی است سرشار از انرژی و یک کمک موثر برای خوش خوراک شدن جیره دام و طیور .علاوه بر این ، روغن باقیمانده در کنجاله زیتون ، روغنی بسیار با کیفیت است که سرشار از امگا۳ ، آنتی اکسیدان های ضروری و ویتامین های محلول در چربی است .کنجاله زیتون بهترین جایگزین کمکی ذرت در جیره بوده و با توجه به خوش خوراک بودن کنجاله غدای بسیار لذت بخشی برای دام و طیور است .کنجاله زیتون یک جایگزین مناسب برای بخشی از ذرت جیره می باشد که انرژی ۴۰۰۰ کیلو کالری

مزایای کنجاله زیتون خشک

۱.سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های محلول در چربی مثل E ، K ، A
۲.بسته بندی ضد رطوبت
۳.منبع غنی فیبر جیره
۴.کاملا پودر و خشک شده و آماده مصرف

تفاوت کنجاله زیتون و تفاله زیتون چیست ؟

کنجاله زیتون کالایی با رطوبت پایین ، پودر شده و با ماندگاری بالا می باشد و به دلیل میزان بالاتر ماده خشک ، انرژی ، پروتیین و مواد مغذی بیشتری نسبت به تفاله زیتون دارد .همچنین بر خلاف تفاله زیتون که بیش از ۴۵ روز نمی توان آن را نگه داشت ، کنجاله زیتون بیشتر از یک سال ماندگاری دارد و جابجایی و نگهداری آن بسیار آسان تر است .

مقدار مصرف کنجاله زیتون در خوراک روزانه دام های مختلف به شرح زیر می باشد

شترمرغ ۳۵ تا ۴۵ درصد
دام های بزرگ ۲۵ تا ۳۰ درصد
دام های کوچک ۲۰ تا ۲۵ درصد
طیور تخم گذار ۸ تا ۱۰ درصد
طیور گوشتی تا ۸ درصد
به تناسب ارزش های کنجاله زیتون خشک می تواند جایگزین مناسبی برای ذرت ، جو و یونجه در خوراک دام و جایگزین ذرت در خوراک طیور است همچنین در خوراک گوسفند هم ۲۸ درصد جایگزین جو می گردد.

خرید کنجاله زیتون مرغوب برای خوراک دام و طیور

مزایای خرید کنجاله زیتون مرغوب برای خوراک دام و طیور را در چند مورد می توان بیان نمود که شاید مهم ترین آن کاهش هزینه ها و جایگزینی نهاده ها در جیره باشد.خرید کنجاله زیتون برای دام و طیور دارای مزایایی است که در سال های اخیر از طریق آزمایشات گوناگون و تجارب حاصل از استفاده این محصول به اثبات رسیده است.

آنالیز کنجاله زیتون

پروتئین ۸.۵۸%
چربی ۳.۵۸%
خاکستر ۴.۶%
کنجاله زیتون از نظر آنالیز توانسته است نمره قابل قبولی کسب کند، بجز موارد مطرح شده این محصول دارای فیبر بالایی است که در کنار نهاده ها می تواند برای دستگاه گوارش دام و طیور بسیار مفید واقع گردد.کنجاله زیتون جایگزین مناسبی برای بخشی از جو و ذرت در جیره غذایی دام و طیور می باشد.

درصد جایگزینی کنجاله زیتون در خوراک دام و طیور

شترمرغ ۳۵-۴۵ درصد
دام های بزرگ ۲۵-۳۰ درصد
دام های کوچک ۲۰-۲۵ درصد
طیور تخم گذار ۸-۱۰ درصد
طیور گوشتی ۸ درصد
این مسئله جایگزینی می تواند تاثیر بالایی در صرفه جویی دامداری ها در هزینه هایشان داشته باشد.

پودر هسته زیتون

پودر هسته زیتون یا تفاله زیتون تشکیل شده از هسته و تفاله دور ریز کارخانه های روغن کشی زیتون می باشد که توسط آسیاب کن کاملا آسیاب و پودر می شود.سپس جهت پایین آوردن رطوبت آن را حرارت داده و به رطوبت استاندارد یعنی زیر ۸% می رسانند.
گاها پودر زیتون با رطوبت ۱۳-۱۶% تولید می شود که این پودر هم مناسب برای خوراک می باشد.ولی به خاطر رطوبت بالایی که دارد باید ظرف مدت ۵ ماه استفاده شود.زیرا پودر زیتون با رطوبت بالا دارای ماندگاری کمی می باشد چون این رطوبت بالا باعث بر آلودگی و کپک زدگی آن می شود.

پودر هسته زیتون مناسب خوراک
پودر هسته زیتون خوراک مرغ

از پودر زیتون در جیره طیور گوشتی ۷-۱۰% و طیور تخم گذار ۱۰-۱۲% می توانید استفاده کنید.پودر زیتون به دلیل وجود فیبری که دارد گوارش غذا را در دستگاه گوارش طیور بسیار آسان می کند.گاوداری ها و مرغداری ها می توانند برای خرید کنجاله زیتون خوراک دام و طیور با بخش فروش مجموعه تماس بگیریند.

چند درصد از کنجاله زیتون در غذای گاو استفاده کنیم

از پودر زیتون در غذای گاو گوشتی بزرگ ۲۸-۳۰% و گاو گوشتی کوچک ۲۳-۲۵% می توانید استفاده کنید.هسته آسیابی زیتون و ترکیب آن با آب گرم برای خوراک دام مفید می باشد زیرا عملیات هضم غذا را بسیار آسان می کند.بهترین گزینه برای خوراک گوسفندان کنجاله زیتون می باشد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت فرآوری زیتون ،شامل پودر و آرد زیتون

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک کنجاله زیتون : ۱۵۱۴۵۱۲۴۲۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت فرآوری زیتون ،شامل پودر و آرد زیتون

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی کنجاله زیتون: ۲۳۰۶۹۰۹۰

فرآیند تولید

کنجاله زیتون حاصل جنبی فرآیند تولید روغن زیتون می باشد.به این معنی که زیتون پس از برداشت به کارخانه های روغن کشی زیتون برده می شود و طی عملیات روغن از گوشته و هسته زیتون جدا می شود.تفاله باقی مانده از هسته و گوشته طی فرآیند خشک کردن , آسیاب کردن به کنجاله تبدیل می شود که مناسب و مفید برای تغذیه دام و طیور بوده.تفاله زیتون به رنگ قهوه ای تیره و شامل هسته های خرد شده زیتون و پوست زیتون و مقداری روغن می باشد.
استفاده از تفاله زیتون در خوراک دام و طیور به دلیل داشتن اسید های چرب اشباع نشده عملکرد هضم راحت تر و بهتر می کند.تفاله زیتون انرژی و فیبر ارزان قیمت را برای خوراک حیوان فراهم می کند و از این رو از آن برای بهبود کیفیت چربی در محصولات حیوانی استفاده می شود.مزه کنجاله تلخ می باشد و برای استفاده می توانید با ۱۰% ملاس در جیره ترکیب کنید.

وضعیت واحد های فعال فرآوری زیتون ،شامل کنجاله زیتون

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فرآوری زیتون ،کنجاله ریتون در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فرآوری زیتون ،شامل کنجاله ریتون

نمودار واردات و صادرات فرآوری زیتون ،شامل کنجاله ریتون در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

قیمت کنجاله در بازار

قیمت کنجاله در بازار با توجه به بالا و پایین رفتن اکثر نهاده ها قیمت گذاری می شود.و همچنین میزان درصد گوشته , هسته و رطوبت هم در قیمت تاثیر گذار می باشد.کنجاله غنی شده به کنجاله ای گفته می شود که با ملاس یا پروتئین ترکیب شده باشد.این مکمل ها(پروتئین , ملاس) باعث خوش خوراکی و همچنین بالا رفتن پروتئین آن می شود.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح فرآوری زیتون ،شامل پودر و آرد زیتون

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)