طرح تولید اکسید آهن

اکسید آهن ماده معدنی است که از نظر رنگی متفاوت است ، از سیاه یا نقره ای-خاکستری گرفته تا قهوه ای ، قرمز مایل به قهوه ای یا قرمز. ما معدن اصلی اکسید آهن خود را به عنوان سنگ معدن اصلی آهن تشکیل می دهیم.اکسید آهن وقتی در خارج از صنعت فولاد و ریخته گری استفاده می شود ، یک کلمه متداول برای محصولات هماتیت یا مگنتیت است.
اکسید آهن ترکیبی شیمیایی است که از آهن و اکسیژن تشکیل شده‌است. روی‌هم‌رفته حدود ۱۶ نوع اکسید آهن و اکسی‌هیدروکسید وجود دارد.[۱] این اکسید در بسیاری از فرایندهای طبیعیِ بیولوژیکی و ژئولوژیکی نقش مهمی را ایفا می‌کند و توسط انسان به صورت گسترده‌ای به عنوان سنگ آهن، رنگدانه، کاتالیزور در ترمیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع اکسید آهن
اکسید آهن قهوه ای

اکسید آهن قهوه ای یک جامد معدنی به شکل پودر، بدون بود، غیر سمی و غیر قابل اشتعال است. این ترکیب در آب، نامحلول است و در صورتی که وارد شبکه فاضلاب و پساب شود، موجب رسوب گرفتگی در لوله ها و مجراها می گردد. این ماده معدنی، PH محلول را در مقادیر حدود ۶ تا ۸ تنظیم می کند. این ماده معدنی به عنوان یک رنگدانه پر کاربرد در صنایعی نظیر تولید بتن و سیمان، محصولات آرایشی و بهداشتی، رنگ و پوشش های صنعتی مصرف می شود. اگر چه این جامد، سمی نیست اما توصیه می شود غبارات آن را استنشاق نکنید.

اکسید آهن سبز

اکسید آهن که به رنگ سبز وجود دارد در حقیقت، شکل اکسایش عدد ۲ برای اتم آهن می باشد. این ماده معدنی می تواند اسیدیته محلول را در حدود ۶ تنظیم کند. این اکسید سبز رنگ قادر است رطوبت محیط را جذب کند بنابراین توصیه می شود بسته های حاوی این رنگدانه معدنی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. از این پودر سبز رنگ در تولید انواع کامپوزیت ها، صنایع لاستیک و پلاستیک، ساخت بتن و سیمان، محصولات آرایشی و تولید رنگ های صنعتی استفاده می شود.

اکسید آهن آبی

اکسید آهن آبی رنگ، یکی دیگر از انواع اکسیدهای آهن معدنی است که با نام آبی پروس نیز شناخته می شود. این ترکیب، رنگدانه ای بسیار پر کاربرد در تولید محصولات آرایشی، رنگ و پوشش و سنتز ترکیبات آلی می باشد. این فرم از رنگدانه آهن در آزمایشگاه های تحقیقاتی برای سنتز بسیاری از ترکیبات مشتق معدنی و آلی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکسید آهن اخرا

اکسید آهن اخرا، یک نوع از اکسید معدنی آهن است که به شکل پودر جامد قهوه ای تیره و قرمز یافت می شود. این نوع از ترکیب اکسید فلزی آهن، کاربرد فراوانی در صنایع فلزی و استخراج و خالص سازی فلزات از سنگ معدن دارد. محلول حاوی این نمک معدنی می تواند PH را در مقادیر حدود ۴ تا ۸ تنظیم کند. صنایع لاستیک و پلاستیک و رنگدانه های محصولات آرایشی، از دیگر موارد مصرف این ترکیب به شمار می روند.

اکسید آهن زرد

اکسید آهن زرد رنگ، نوعی از پیگمنت معدنی است که اتم آهن در آن به شکل اکسایش ۳ می باشد. این ماده معمولاً به شکل جامد زرد مایل به سبز بسیار روشن موجود است. PH محلول حاوی این ترکیب معدنی در حدود ۳ تا ۷، متغیر بوده و اغلب به صورت دانه بندی به فروش می رسد. مهم ترین موارد مصرف این نوع ماده معدنی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است.

اکسید آهن مشکی

پیگمنت های اکسید آهن، همه جزو ترکیبات غیر سمی هستند. اکسید آهن مشکی، نوعی از رنگدانه معدنی است که در صنایع فلزی، فولاد و سازه های فلزی کاربرد دارد. این رنگدانه، نقش ممانعت کننده های خوردگی را ایفا می کند. از نظر ساختار مولکولی، این ماده با سایر ترکیبات اکسید آهن، تفاوت جزئی دارد؛ فرم مولکولی رایج این ماده معدنی به شکل اکسید آهن ۳ ظرفیتی یا اکسید دو ظرفیتی همراه با کمی ناخالصی می باشد.

خصوصیات اکسید آهن

مخلوطی از اکسیدهای آهن تشکیل دهنده، برای تولید رنگدانه ها تهیه شده است. اینها ممکن است حاوی ناخالصیهای اکسید منگنز ، خاک رس و سیلیس باشد. اکسیدهای آهن یکی از رنگدانه های منشأ طبیعی با دی اکسید تیتانیوم است. آنها بسیار ارزشمند هستند زیرا دارای خواص غیر سمی ، بی اثر ، مات و ضد آب هستند.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی

خصوصیات فیزیکی این اکسیدها از ترکیب شیمیایی با ارزش تر است. مناسب بودن مواد برای استفاده از رنگدانه بستگی به سنگ زنی ، یکنواختی رنگ و استحکام رنگ دارد. علاوه بر این خواص ، خلوص شیمیایی برای کاربرد آن در صنایع دارویی و آرایشی نیز بسیار مهم است. کلسیناسیون پیریت و سایدریت اکسیدهای آهن را فراهم می کند که مشخصات این برنامه ها را برآورده می کند. از دیگر فرایندهای سودآور برای تولید تجاری رنگدانه ها می توان به تجزیه ترکیبات آهن با روش حرارتی ، رسوب اکسیداتیو نمکهای آهن و فرآیند کاهش دهنده ترکیبات آلی اشاره کرد.

هماتیت و مگنتیت

رنگدانه های مصنوعی به دلیل نزدیکی به محل استفاده و مطابقت با مشخصات مورد نیاز ، رنگدانه های طبیعی را نادیده می گیرند. استفاده از مگنتیت در جداسازی متوسط ​​متراکم مبتنی بر خصوصیات بدنی آن است: وزن مخصوص و آهنربایی. بنابراین ، مگنتیت قابل بازیابی و استفاده مجدد است. مگنتیت جداسازی مواد معدنی با چگالی بالا و شستشوی زغال سنگ را فراهم می کند. سنگ معدن باند شامل نوارهای نازک از هماتیت و مگنتیت است که به طور متناوب با نوارهای کوئیز کوارتز ، سیلیکات یاس و آهن با نوارهای گاه به گاه از سایدیت. در گونه های دگرگونی بیشتر ، هورنبلند ، الیوین و گارنت وجود دارد. گوگرد و فسفر کم است. غلظت با بو دادن به منظور کاهش هماتیت به مگنتیت ، خرد کردن و جداسازی مغناطیسی و به دنبال آن پخت و پز و بریکت انجام می شود

کاربرد اکسید آهن در صنایع مختلف

اکسیدهای آهن عنصر اصلی محصولات در صنعت داروسازی ، صنعت رنگ ، صنعت پلاستیک ، صنعت جوهر و صنایع آرایشی است. اکسیدهای حاوی میکا خاصیت ضد خوردگی را فراهم می کنند.
نانو ذرات سیلیکا نیز در این خصوص میتواند به شما کمک کند که متوانید درباره آن در متن نانو درات سیلیکا بیشتر بخوانید.
رنگدانه های طبیعی که واجد شرایط این کاربردها هستند از نظر بروز محدود هستند. بنابراین ، اکسیدهای آهن مصنوعی حاصل از ترکیبات آهن از یکنواختی ، خلوص رنگ ، قوام و استحکام بهتری برخوردارند.

باکتری و اکسید آهن

اکسیدهای آهن به صورت ترکیب دو ظرفیتی ، ترکیب سه ظرفیتی و ترکیبی از هر دو رخ می دهند. اثر متقابل و تبدیل این مؤلفه ها از یک فرم به شکل دیگر در اصل توسط گونه های باکتریایی کنترل می شود. این باکتریها از آهن استفاده می کنند و اکسیدهای آهن سه ظرفیتی را در طول متابولیسم به شکل دو ظرفیتی کاهش می دهند.

 

در چه صنایعی از اکسید آهن استفاده می ‌کنند؟

اهمیت و کاربرد های اکسید آهن باعث شده تا شاهد افزایش تولید و فروش آن باشیم و همین مسئله سبب شده تا صنایع مختلفی از اکسید آهن برای فرآیندهای خود استفاده کنند. در حال حاضر انواع مختلفی از اکسید آهن در دنیا وجود دارد که هر یک ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فردی دارند. وجود همین تنوع و گسترده باعث شده تا از اکسید آهن در صنایع:
رنگ سازی
کاشی کاری
جوهر چاپ
پلاستیک پلیمر
شیشه های رنگی
آرایشی بهداشتی
پزشکی
بیولوژی
و…
استفاده شود. فروش اکسید آهن امروز در حجم های بسیار زیادی انجام می پذیرد زیرا صنایع از این ترکیب به عنوان یکی از مواد اصلی خود استفاده می ‌کنند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید اکسید آهن

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک اکسید آهن ۲۴۱۱۵۱۲۵۰۷

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید اکسید آهن

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی اکسید آهن ۲۸۲۱۱۰۰۰ میباشد.

بازار جهانی اکسید آهن
کل تولید جهانی رنگدانه های اکسید آهن (طبیعی: ۱۳ درصد و مصنوعی: ۸۷ درصد) در سال ۲۰۰۶ تقریباً ۱.۴ میلیون تن بود. چین با تولید ۴۹ درصد از کل تولید جهان در سال ۲۰۰۶، تولیدکننده اصلی این مواد در دنیا به حساب می آید. در سال ۲۰۰۷، کل تولید ایالات متحده آمریکا ۵۰،۰۰۰ تن محاسبه شده و ارزش آن در حدود ۵۰ میلیون دلار بود.
وضعیت واحد های فعال تولید اکسید آهن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید اکسید آهن در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات اکسید آهن

نمودار واردات و صادرات اکسید آهن در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)