طرح تولید بخاری گازی (1)

طرح تولید بخاری گازی

بخاری گازی وسیله‌ای برای گرم کردن داخل ساختمان یا بیرون از آن می‌باشد که با گاز طبیعی یا گاز مایع کار می‌کند. اولین بخاری گازی بر طبق اصول کلی ساخت چراغ بونزن که در یک سال قبل از اختراع بخاری گازی به وجود آمده بود ساخته شد. بخاری گازی اولین بار توسط یک شرکت انگلیسی به نام «پیتیت و اسمیت» در سال ۱۸۵۶ ساخته شد. شعله بخاری هوا را به‌طور موضعی گرم می‌کند و سپس به وسیله قانون انتقال گرما در هوا، کل هوای اتاق گرم می‌شود. هم‌اکنون از بخاری گازی در کشورهای غربی برای گرم کردن محیط‌های خارج از ساختمان همچون گلخانه و پاسیو استفاده می‌شود.

تاریخچه بخاری گازی

در آغاز سال ۱۸۸۱ میلادی در ساختمان مشعل شعله بخاری از پنبه نسوز استفاده می‌گردید که این طرح یک مهندس انگلیسی به نام «سیگسموند لیونی» بود. اما بعدها خاک نسوز جای پنبه نسوز را گرفت٬زیرا استفاده از آن در قالب ریزی راحت‌تر بود. در بخاری‌های گازسوز امروزی نیز هنوز از همین شیوه استفاده می‌گردد اگرچه از مواد نسوز دیگری نیز استفاده می‌شود. بخاری‌های گازی امروزی بیشتر به این خاطر به وجود آمدند تا وسیله‌ای گرما ساز باشند و جای وسایلی مثل چراغ بونزن را بگیرند بلکه کارایی شان بیشتر باشد. چراغ بونزن از طریق انتقال گرما هوا را گرم نمی‌کند اما با این همه در میان مردم بیشتر ترجیح داده می‌شود. مخصوصاً که این وسیله برای گرم کردن محیط‌های بیرون از ساختمان بسیار مفید می‌باشد و به بخاری گازی برای گرم کردن فضاهایی که به علت بزرگی استفاده از بخاری گازی غیر اقتصادی است ترجیح دارد.

قیمت تولید داخلی و جهانی بخاری گازی

جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسـی قـرار داد. بازارهـای تعیـین کننده قیمت درکشورشامل ارگانهای ذیل میباشد ‐ نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکننـدگان)، سـازمان بـورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و… ‐ بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی کـه در سـبد کـالای مصـرفی خـانواده قـرار دارد و یـا جـزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین میشـود و سـایر کالاهـا ماننـد کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

طرح تولید بخاری گازی (2)

قیمت های جهانی بخاری گازی

قیمت های جهانی این محصول متنوع میباشد زیرا با در نظر گرفتن بهای متفاوت انرژی و نیروی انسـانی نمـی توان قیمت مشخصی در اینجا ارائه داد اما درسال گذشته به علت افزایش بهای جهانی آهـن افـزایش ٧ تـا ١٢ درصدی در بازار بخاری مشاهده شده است. البته تمامی نیاز کشور در این زمینه از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می شود و کشور در این زمینه وابستگی خارجی ندارد.

کاربرد بخاری گازی

از جمله وسایل گرمایشی بخاری گازی، نفتی، برقی و شومینه را می توان ذکر کرد که با توجه به دسترسـی بـه سیستم گاز شهری و اتلاف انرژی کمتر در بیشتر مناطق کشور از بخاری گازی برای گرم کردن محیط استفاده می شود.
فرآیند تولید بخاری گازی

مقایسه روش تولید بخاری گازی در کشورمان با دیگر کشورهای جهان

آنچه که در فرآیند تولید دارای اهمیت است و حتی می توان اذعان نمود که ایـن عوامـل کیفیـت محصـولات تولید شده را تشکیل داده و در کشورهای صنعتی از درجه بالاتری برخوردار می باشد موارد ذیل هستند.
‐ کیفیت و دقت عمل قالبهای مورد استفاده
‐ کیفیت مواد اولیه مصرفی و آلیاژ سازی ها
‐ توان فنی و مهندسی در طراحی و اجرای دقیق فرآیند
‐ زیبایی و تنوع ظاهری محصولات خارجی نسبت به داخلی

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا

در دنیای امروز نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی برای مطلوب کردن دمای محیط پیرامون بـر کسـی پوشـیده نیسـت امـا در سالهای اخیر با توجه به گران شدن سوخت و انرژی و همچنین کمبود آن و از همه مهمتر روابط سیاسـی بـین کشورها در دستیابی به منابع انرژی، استفاده درست و بهینه از انرژی و چگونگی تامین آن از موضو عـات مهـم است که در این میان استفاده از وسایل گرمایشی که حداقل انـرژی را مصـرف کـرده و نتیجـه مطلـوب را هـم داشته باشد مورد توجه همگان قرار گرفته است.

طرح تولید بخاری گازی (3)

کشورهای عمده تولید کننده بخاری گازی

در سالهای اخیر صادرات انواع بخاری گاز سوز به کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، عـراق و اردن افـزایش چشمگیری داشته است وکشورهایی مانند پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آلمان و انگلـیس نیـز بازار مصرف محصولات داخلی را شامل می شوند. از دیگرکشورهای تولید کننده این محصول نیز مـی تـوان بـه ترکیه، کانادا، ایتالیا و امارات متحده عربی اشاره کرد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بخاری گازی

۱. بخاری صنعتی گازی : ۲۹۱۴۶۱۲۳۵۰
۲. انواع بخاری گازی خانگی : ۲۹۳۰۵۱۲۳۸۷
۳. انواع بخاری گازی فن دار خانگی : ۲۹۳۰۵۱۲۴۳۱

فرآیند تولید بخاری گازی

طرح تولید بخاری گازی (6)

بررسی بازار بخاری گازی

لازم بذکر است که با توجه به محصولات موجود در بازار و شرکت های بزرگ و قدرتمند تولید کننـده در دنیـا، تولید کننده محترم باید در نظر داشته باشد که در ابتدا توان رقابت با تولید کننده های بزرگ خارجی و داخلی کـه جـزو تـامین کننـده هـای اصـلی ایـن محصـول در کشـور مـی باشـند بپـردازد بهمـین خـاطر پیشـنهاد می گردد که در گام نخست جهت جذب بازاری برای عرضه محصول خود به مونتـاز محصـولات تولیـدی یـک شرکت معتبر و شناخته شده بپردازد.

وضعیت واردات و صادرات بخاری گازی

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات بخاری گازی در کشور به تفکیک سال آمده است .

طرح تولید بخاری گازی (7)

وضعیت واحد های فعال تولید بخاری گازی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده بخاری گازی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید بخاری گازی (5)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)