طرح تولید تیغ اره دیسکی

ﺗﻴﻐﻪ ﺍﺭﻩ ﺍﺑﺰﺍﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﺩﮔﺮﻱ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﭘﻴﺸﻪﻫﺎ ﻭ ﺭﺷﺘﻪﻫﺎﻱ ﻓﻨﻲ ﻭ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺟﻬﺖ ﺑﺮﺵ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻓﻠﺰ ﻭ ﭼﻮﺏ ﻭ ﻏﻴﺮﻩ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺗﻴﻎ ﺍﺭﻩ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻲ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺗﺨﺖ، ﮐﻤﺎﻧﻲ، ﻟﻨﮓ، ﭼﺎﻗﻮﺋﻲ، ﺧﺸﮑﻪﺑﺮ، ﺩﺳﺘﻲ، ﺩﻳﺴﮑﻲ، ﺩﻭﺭﮐﻨﺪ، ﻓﻮﻻﺩﺑﺮ، ﺍﻟﻤﺎﺳﻪ، سنگبری ﻭ ﻏﻴﺮﻩ. ﺩﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺍﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﺑﺮﻗﻲ ﺍﺯ ﺗﻴﻎ ﺍﺭﻩ ﻣﺪﻭﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﺩﻧﺪﺍﻧﻪﻫﺎﻱ ﺗﻴﻎ ﺍﺭﻩ ﮔﺎﻩ ﻧﺎﻣﺘﻘﺎﺭﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺵ ﺑﻪﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻳﮏ ﺳﻮ ﺍﻣﮑﺎﻧﭙﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ. ﻭﺳﻴﻠﻪﺍﻱ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻴﺰ ﮐﺮﺩﻥ ﻟﺒﻪ ﺗﻴﻎ ﺍﺭﻩ ﺑﮑﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﺳﻮﻫﺎﻥ ﺍﺭﻩﺗﻴﺰﮐﻨﻲ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ. ﺗﻴﻎ ﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺟﻨﺲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺭﻑ ﺩﺳﺘﻲ ﻭ ﻳﺎ ﻣﺎﺷﻴﻨﻲ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.

ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺗﻴﻎ ﺍﺭﻩﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻓﻮﻻﺩ ﻛﻢ ﺁﻟﻴﺎﮊ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮﺩ

١‐ ﺗﻤﺎﻡ ﺳﺨﺖ, ﺧﻢﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﭘﺸﺖ ﻓﻨﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺭﻩ ﺩﺳﺘﻲ ٢ ﺗﻤﺎﻡ ﺳﺨﺖ, ﺧﻢﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﭘﺸﺖ ﻓﻨﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻛﻢ ٣ ﺗﻤﺎﻡ ﺳﺨﺖ, ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺯﻳﺎﺩ

ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺗﻴﻎ ﺍﺭﻩﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻓﻮﻻﺩ ﺗﻨﺪ ﺑﺮ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮﺩ :

۱-تمامﺳﺨﺖ, ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺭﻩ ﺩﺳﺘﻲ ۲- ﺗﻤﺎﻡ ﺳﺨﺖ, ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻛﻢ ۳-ﺗﻤﺎﻡ ﺳﺨﺖ, ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺯﻳﺎﺩ

تیغ اره دیسکی

تیغ اره ها سگمنت های متفاوتی دارند که با علائم دو حرفی مشخص میشوند. ATBیاBA مخصوص برش چوب است؛ زاویه ۱۵ درجه و به صورت چپ و راست دارد و سنتی ترین مدل سگمنت است. TPیاTCG مخصوص برش ام دی اف طراحی شده و یکی در میان ذوزنقه ای شکل و با زاویه ۴۵ درجه هستند. CP یا خط زن برای مشخص کردن مسیر برش و جلوگیری از لب پر شدن صفحات ملامینه و یا ام دی اف و روی دستگاههای برش بزرگ نجاری معروف به دورکن ها قابل نصب هستند کاربرد دارن.د
یکی از پرفروش‌ترین انواع تیغ اره در صنعت چوب، تیغ اره دیسکی نام دارد که با توجه به نوع و تعداد دندانه‌ها برای برش چوب یا ام دی اف به کار می‌رود. از دیگر نکات مهم و قابل‌ذکر درباره تیغ اره دیسکی می‌توان به کاربرد آن برای دستگاه‌های مختلف از قبیل فارسی بر، دورکن، پانل بر، اره میزی و … اشاره کرد که در انتخاب تیغ اره تأثیر مهمی دارد.
تیغ اره دیسکی از لحاظ قطر، قطر شفت، تعداد دندانه، ضخامت و سرعت در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود که این موارد نیز در انتخاب برای برش چوب، ام دی اف، نئوپان و… مهم می‌باشند.

تیغ اره دیسکی به چند مدل مختلف ازلحاظ کاربرد تقسیم می‌شود که شامل

تیغ اره ام دی اف بر
تیغ اره ام دی اف بر همان‌طور که از نام آن مشخص است جهت برش صفحات ام دی اف و دارای روکش ملامینه استفاده می‌شود و دندانه‌های آن به‌صورت صاف کونیک طراحی‌شده‌اند. لازم به ذکر است که تیغ اره الماسه ام دی اف بر دارای دندانه‌های مقاوم تنگستن کار باید می‌باشد و با توجه به کاربرد در زاویه‌های یورش و ضخامت‌های مختلف تولید می‌گردد. از دیگر نکات در مورد تیغ اره MDF بر می‌توان به تعداد دندانه‌های بیشتر آن نسبت به مدل چوب بر اشاره کرد.
تیغ اره چوب بر
تیغ اره چوب بر یک نمونه دیگر از انواع تیغ اره دیسکی محسوب می‌شود که جهت برش صفحات چوبی و نئوپان خام به کار می‌رود. دندانه‌های تیغ اره چوب بر به‌صورت چپ و راست طراحی‌شده‌اند و باید به این نکته دقت کنید که برای برش چوب نرم و دارای بافت متخلخل از تیغ اره‌هایی با تعداد دندانه کمتر نسبت به نوع ام دی اف بر استفاده می‌شود.
تیغ اره خط زن
تیغ اره خط زن از لحاظ سایز و ابعاد در اندازه‌های کوچک‌تری نسبت به تیغ اره‌های اصلی تولید می‌شود. تیغ اره خط زن قبل از تیغ اره اصلی و با چرخش در جهت مخالف آن نصب می‌شود و با ایجاد خط برش کم‌عمق کیفیت برش اصلی را ارتقا می‌دهد. تیغ اره خط زن به‌صورت یک‌تکه و دوتکه تولید می‌شود.

 

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید تیغاره دیسکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

تیغه اره مدور(گردبر)                                      ۸۹۳۵۱۲۳۵۴ ۸۲۰۲۳۱۰۰ ۸۲۰۲۳۹۰۰
تیغه اره زنجیره ای                                        ۲۸۹۳۵۱۲۳۵۵ ۸۲۰۲۴۰۰۰
تیغه اره نواری                                              ۲۸۹۳۵۱۲۴۴۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید تیغ اره دیسکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

تیغه اره مدور(گردبر)                                      ۸۲۰۲۳۱۰۰ ۸۲۰۲۳۹۰۰
تیغه اره زنجیره ای                                        ۸۲۰۲۴۰۰۰

فرایند تولید تیغ اره دیسکی

برش ورق
پرسکاری
سنگ زنی
خم کاری
عملیات حرارتی
بسته بندی

وضعیت واحد های فعال تولید تیغ اره دیسکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید تیغ اره دیسکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات تیغ اره دیسکی

نمودار واردات و صادرات تیغ اره دیسکی به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

محل پیشنهادی اجرای طرح تولید تیغ اره دیسکی

استانهای تهران، اصفهان، تبریز، مرکزی، سمنان

کشورهای تولید کننده ای محصول

درحال حاضر بزرگتر تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصول در سطح جهان کشور چین میباشد. از لحاظ مصرف با توجه به کاربرد منحصر به فرد این محصولات در برش انواع چوب،فلز، پلاستیک غیره کشوری را نمی توان یافت که متقاضی استفاده از آن نباشد.
بازار تیغ اره
با توجه به اینکه نمونه های وارداتی این محصول بسیار با کیفیت مـی باشـد.لذا با تولید محصولات با کیفیت و جایگزین نمودن آنها بـا محـصولات مـشابه خـارجی،بازار بسیار مناسبی در کشور برای این محصول وجود دارد همانگونه که بیشتر اشاره گردیـد می توان گفت که این محصول از توجیه پذیری بالای برخوردار می باشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید تیغ اره دیسکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۴ تن در سال
نرخ برابری دلار : ۱۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ هزار مترمربع
زیربنای کل : ۶۵۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵۰۰  میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)