طرح تولید دستکش پنبه ای

در دستکش های نخی با توجه به کاربرد آن می توان از نخهای پنبهای، مخلوط پنبه و پلی استر و… استفاده نمود. در مورد دستکشهای پشمی نیز امروزه با توجه به جایگزین شدن نخ های اکریلیک در صنعت نخهای پشمی، مورد استفاده قرار می گیرد. چرم مورد استفاده در دسـتکش هـای چرمی بسته به نوع کاربرد از انواع متفاوتی مانند چرم گاو، گاومیش، گوساله و… میباشد و عمدتاً چـرم هـای دستکش از انواع نرم و نازک بوده و به رنگهای سفید و الوان تولید می شود. مواد پلاستیکی مورد اسـتفاد در دستکشهای پلاستیکی طبق استاندارد قالبهای طبی میباشد.

دستکش پوشاک نخی، ابریشمی، پشمی، چرمی یا پلاستیکی می باشد که با آن دست را به منظـور گـرم نگه داشتن و یا محافظ کردن بپوشانند.
دستکشها را میتوان به دو صورت کلی زیر طبقه بندی نمود:
طبقه بندی انواع دستکش از لحاظ نوع کاربرد
طبقه بندی انواع دستکش از لحاظ مواد اولیه مصرفی

دستکشها به صورت کلی از لحاظ کاربرد شامل سه دسته زیر می باشد:

– دستکشها با کاربرد عمومی که عبارتند از دستکش های تولید شده با رنگ های مختلـف د ر مـدلهای مردانه، زنانه و بچه گانه
– دستکش ایمنی مورد استفاده توسط صنعتگران
– دستکش ورزشی مثل دستکش اسکی، دروازه بانی، بوکس و اتومبیلرانی

موارد مصرف وکاربرد دستکش پنبه ای

محصول تولیدی این واحد دستکش های پنبه ای یا مخلوط پنبه با پلی استر میباشد که به عنوان پوشش کف دست و محافظ ان در برابر سرما و در برخی موارد به عنوان تزئین به کار می رود. دستکشهـای ایمنـی عمدتاً در حرفه های مختلف صنعت مانند آهنگری، جوشکاری، بخاری، ریخته گری، تراشکاری و سایر مشاغل جهت محافظت در برابر حرارت، سوختگی و تماس با سطوح لبه دار و تیز که به دست صدمه وارد می نمایـد،
مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موارد، دستکش های مخصوص ورزشی مثل دستکش بوکس، دروازه بانی، موتورسواری و اسکی را نیز بایستی اضافه نمود . لازم بـه ذکـر اسـت در مـورد دستکـشهای صـنعتی و ورزشی جنس آستری آنها از پنبه یا مخلوط پنبه و پلی استر می باشـد و جـنس رویـه بـستگی بـه کـاربرد دستکش دارد.

 

 

کالاهی جایگزین دستکش پنبه ای

یکی از مهمترین محصول جایگزین دستکش پنبه ای که ب ر روی ماشینهای تخت باف تولید مـی شـود ، دستکشهای نخی می باشد که در واحدهای کوچک تولید می گردد . در این واحدها ماده اولیه پارچه هـای حلقوی پودی با ب افت ساده می باشد که پس از برش مطابق الگو و مرحله دوخت وارد بازار می شود که به دلیل کاهش قیمت تمام شده در حال حاضر این نوع دستکـشها بـا توجـه بـه تقاضـای بیـشتر جـایگزین دستکشهای پنبه ای(کشباف) شده اند.
به عنوان محصول جانشین دیگر ، می توان انواع دستکشهای چرمی معمولی، ایمنی و ورزشی را نام برد که مستقیماً به عنوان کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند .
همچنین در حال حاضر جهت کاهش هزینه تمام شده دستکش پنبه ای از نخ مخلوط پنبه با پلی اسـتر، مخلوط پنبه با ویسکوز نیز استفاده می شود .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دستکش پنبه ای

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

دستکش چرمی                                                                          ۱۸۱۰۴۱۲۳۸۶
انواع دستکش ورزشی                                                                 ۳۶۹۳۴۱۲۳۴۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دستکش پنبه ای

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
دستکش چرمی                                                                              ۴۲۰۳۲۹۰۰
دستکش؛ دستکش یا انگشتی و نیم دستکش، کشباف یا قلاب‌باف                  ۶۱۱۶

فرآیند تولید دستکش پنبه ای

بوبین نخ
دوک برگردان
بافندگی تخت باف
گرفتن سر نخ اضافی
میز دوزندگی
شستشو وتثبیت
بسته بندی

وضعیت واحد های فعال تولید دستکش پنبه ای

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید دستکش پنبه ای در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

 

وضعیت واردات و صادرات دستکش پنبه ای

نمودار واردات و صادرات دستکش پنبه ای در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

اهمیت استراتژیکی کالا

مزیتهای نسبی در صنعت نساجی موجب گردیده است که این صنعت به عنوان نقطـه مثبتـی در تـامین نیاز داخلی به منسوجات و دستیابی به بازارهای صادراتی و ارزآوری مناسب تلقی شود و بـه دلیـل مقاومـت بازار کشورهای صنعتی برای اقتصاد ایران ، صنعت نساجی و صنایع وابسته به آن یکی از فرصت هـای بـزرگ جهانی در الحاق به این سازمان محسوب میشود.لازمه ورود تولیدات نساجی به بازارهای جهانی را تولید با ، کیفیت بالا قیمت پایین و استفاده از فن آوری هـای پربـازده مـی باشـد .
لـذا بـا توجـه بـه وجـود بهتـرین ماشین آلات تولید دستکش و مقایسه کیفیت تول یدات آن با محصولات کشورهای دیگر ، و با توجه به سـابقه طولانی تولید این محصول در ایـران و وجـود متخصـصین و کـارگران مجـرب در ایـن زمینـه، تولیـد انـواع دستکشهای معمولی، صنعتی و ورزشی با توجه به تنوع مد و نیاز روزافزون به ایـن کـالا، مـی توانـد هـم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای جهانی، ایران را به یکی از عمده ترین تولیدکنندگان ایـن نـوع دسـتکش تبدیل کند .

تجزیه وتحلیل محصول

با این که صنایع نساجی جزو ارزآورترین صنایع است و کارشناسان بـا تلفیـق هنـر و صـنعت مـی تواننـد محصولاتی تولید کنند که برای کشور درآمدزا باشند ولی با این حال دولت هیچ تسهیلاتی برای آن در نظـر نگرفته است. از سوی دیگر هزینه های صنعت نساجی بسیار بالاس ت و عوارض و مالیات، تعرفـه بیمـه، زیـاد بودن بهره بانک از مشکلاتی است که صنعت نساجی دارد . در حـالی کـه لازمـه ورود تولیـدات نـساجی بـه بازارهای جهانی تولید با کیفیت بالا، قیمت پایین و استفاده از فن آوریهای پربازده می باشد نرخ محصولات نساجی را بازار تعیین می کن د که ایـن یکـی از مهمتـرین مـشک پـیش روی محـصولات نساجی است و هیچ مرجعی برای نرخ گذاری و تنظیم بازار محصولات نساجی وجود نداشته است .
بررسی نتایج میزان مصرف دستکش پنبه ای در سالهای اخیر افزایش تقاضای این محصول را نـشان مـی دهد. مهمترین مشکلی که تولید کنندگان دست کش پنبه ای با آن مواجه هستند نقدینگی بازار می باشد .

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید دستکش پنبه ای

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰ هزار جفت در سال
نرخ برابری دلار : ۱۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ هزار مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۹ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶۸۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۲۲ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)