طرح-تولید-خامه-1

طرح تولید خامه

خامه و کره مهمترین محصولات فاز چرب شیر هستند. فاز چرب شیر از لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده قیمت شیر است. فاز چرب شیر علاوه بر تأمین اسیدهای چرب
ضروری و ویتامین های محلول در چربی، نقش مهمی در ویژگی های بافتی و کارکردی انواع محصولات شیری دارد. خامه نوعی امولسیون روغن در آب است که توسط سپراتور و به واسطه اعمال نیروی گریز از مرکز از شیر جدا م یشود. در صنعت انواع مختلفی از خامه با اهداف مختلف تولید م یشود. از آن جمله می توان به خامه صبحانه، خامه قنادی و خامه مورد استفاده برای کره سازی اشاره کرد. کره امولسیون آب در روغنی است که در صنعت از زدن خامه در چرن حاصل م یشود. کره علاوه بر مصرف مستقیم، کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع شیرینی و شکلات دارد.

تفاوت بین خامه و سرشیر

اجزای تشکیل دهنده شیر دارای چگالی متفاوتی هستند. گویچه های چربی، چگالی کمتری از سایر اجزای شیر دارند. به این ترتیب این جزء تمایل به جدا شدن از فاز سرمی شیر و رونشین شدن دارد. در این صورت اگر شیر برای مدتی ساکن بماند فاز چرب آن جدا می شود و روی آن قرار م یگیرد که به آن سرشیر گفته می شود. این روش تولید سرشیر هنوز هم به صورت سنتی انجام می شود؛ اما حرکت ذرات بر اثر نیروی ثقل خیلی کند است. بنابراین تولید سرشیر فرایندی زمان بر است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خامه

۱. کد آیسیک نام کالا خامه ترش یا تخمیری پاستوریزه: ۱۵۲۰۴۱۲۶۲۵
۲. کد آیسیک نام کالا خامه مخصوص قهوه: ۱۵۲۰۴۱۲۶۲۶
۳. کد آیسیک نام کالا خامه کم چرب پاستوریزه: ۱۵۲۰۶۱۲۶۰۲
۴. کد آیسیک نام کالا خامه نیم چرب ( سبک) پاستوریزه : ۱۵۲۰۶۱۲۶۰۳
۵. کد آیسیک نام کالا خامه پرچرب پاستوریزه: ۱۵۲۰۶۱۲۶۰۵

فرآیند تولید خامه

طرح-فرآیند-تولید-خامه-1111

بازار محصولات لبنی در ایران

در برنامه توسعه پنجم، پیش‌بینی شد که سرانه مصرف لبنیات به ١۵۶ کیلو در سال برسد که البته این هدف، نه تنها محقق نشد، بلکه کاهش هم داشت. امروز از مجموع حدود ١۵٠٠ کارخانه تولید‌کننده محصولات لبنی، برخی از کارخانه‌ها تعطیل شده و برخی هم پایین تر از ظرفیت اسمی کار می‌کنند. ما با کاهش جدی مصرف لبنیات در کشور مواجهیم و سرانه سالانه مصرف، در بهترین حالت، ۶٠ لیتر است. تحلیل‌های سال گذشته‌ی صنعت لبنی کشور نشان از آن دارد که شیر مثل همیشه بیشترین میزان سهم بازار را میان محصولات این حوزه به خود اختصاص داده است. ۳۶ درصد از مصرف سرانه لبنیات، مختص به شیر است. طبق بررسی‌های قبلی پنیر، ماست، دوغ و خامه به ترتیب مقام‌های بعدی را از آن خود کرده اند. شناسایی سهم بازار و شناسایی مهمترین رقبا و مهمترین محصولات به پیشبرد فروش کمک شایانی می کند.

وضعیت واحد های فعال تولید خامه

در نمودار زیر :

طرح-تولید-خامه-12

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)