طرح تولید خمیر کاغذ از لینتر پنبه

استفاده از سلولز و محصولات سلولزی در تولید ترکیبات زیستی در مقیاس نانو به علت مقاومت زیاد، وزن کم و زیست تخریب پذیری مورد مطالعه فراوانی قرار گرفته است.
نانوساختارها از طریق روشهای بالا به پایین یا پایین به بالا به دست می آیند.
روش بالا به پایین انحلال جزئی، به عنوان یک روش ساده و سریع،جهت تولید نانوسلولز مورد استفاده قرار گرفت. با کنترل شرایط انحلال نظیر زمان و حلال، ارتباط و اتصال جانبی نانوفیبریلهای مجاور را که از طریق پیوندهای هیدروژنی تأمین میشود، قطع و به طور جزیی زنجیرهای بیرونی نانوفیبریل را حل مینماید. با توقف واکنش انحلال جزئی و خروج حلال نانوفیبریلهایی که به طور جزیی انحلال پیدا کردند به همدیگر جوش خورده و فیلمی تشکیل میگردد که چون کاملاً از نانوفیبریلهای سلولزی و سلولز آموری تشکیل شده است به آن نانوکاغذ اطلاق میگردد .

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خمیر کاغذ از لینتر پنبه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک خمیر کاغذ از لینتر پنبه : ۲۱۰۱۴۱۲۳۰۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خمیر کاغذ از لینتر پنبه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی خمیر کاغذ از لینتر پنبه : ۴۷۰۶۱۰۰۰

مواد و روشها تولید خمیر کاغذ از لینتر پنبه

خالص سازی الیاف لینتر پنبه طی سه مرحله پنوماتیکی، شستشو با آب داغ و پخت شیمیایی با هیدروکسید سدیم انجام می شود. از خمیر کاغذ حاصل مطابق با استاندارد TAPPI کاغذهای دستساز ساخته می شود. انحلال جزئی کاغذهای محتوی آلفا سلولز زیاد، در حلال دی متیل استامیدی/ ۹ درصد لیتیم کلرید (LiCl/DMAC (انجام شد و از ژل حاصل با پرس و خشک کردن، فیلم سلولزی شفاف بهدست آمد. بهمنظور ارزیابی خواص ریخت شناسی، ساختار بلورین، خواص مکانیکی و حرارتی بهترتیب از میکروسکوپ الکترونی روبشی گسیل میدان، پراشپرتو ایکس، آزمونگر خواص مکانیکی و تحلیلگر وزنسنجی گرمایی استفاده شد.

وضعیت واحد های فعال تولید خمیر کاغذ از لینتر پنبه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید خمیر کاغذ از لینتر پنبه در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات خمیر کاغذ از لینتر پنبه

نمودار واردات و صادرات خمیر کاغذ از لینتر پنبه در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

نتیجه گیری

انحلال جزئی سلولز با حلال استامیدی روشی مستقیم و آسان برای تهیه نانو فیلم سلولزی از لینتر پنبه است. در فرآیند انحلال جزئی سلولز، مناطق بلورین به سبب مقاومت در برابر حل شدن حفظ و مناطق بیشکل حل میشوند که بازآرایی مجدد مناطق بیشکل به بخشی از سلولز II تغییر مییابد. با کنترل شرایط انحلال و خروج بموقع حلال، باز آرایی جدید در ساختار الیاف کاغذ به وجود آمد که سبب افزایش چشمگیری در مقاومت کششی در محصول میشود. بالا بودن درجه پلیمرشدن لینتر پنبه، زمان انحلال تا رسیدن به شفافیت بصری را افزایش میدهد که در پی آن ساختار سلولز و برخی مناطق بلورین آسیب میبیند و سبب کاهش پایداری حرارتی میشود.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید خمیر کاغذ از لینتر پنبه

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰ هزار تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۸۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۳۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۶۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)