طرح تولید خوراک سگ و گربه

تغذیه علمی است که دانش بیوشیمی و فیزیولوژی را تواما و با مفهومی مشترک در ارتباط با یک ارگانیزم و تامین غذای آن بیان میکند. تغذیه شامل جریانی است که در آن سلولهای بدن موجود زنده با بخشی از محیط شیمیایی خارج که برای تامین مواد مورد نیاز جهت انجام مطلوب واکنش های متابولیکی و شیمیایی برای رشد، نگهداری، کار و تولید ضروری است در ارتباط می باشد. غذا به ماده ای اطلاق می شود که حیوان بتواند پس از خوردن، آن را هضم و جذب کرده و به مصرف برساند. به آن قسمت از ماده غذایی که به مصرف واقعی حیوان می رسد، ماده ی مغذی گفته می شود. استفاده از خوراک آماده برای تغذیه حیوانات به واسطه ایجاد امکان مصرف ضایعات صنعتی و پسماند های کشاورزی در جهت کسب ارزش افزوده و همچنین سهولت حمل و نقل، در سالهای اخیر رو به فزونی نهاده است. ضمن اینکه تغذیه حیوانات با این نوع خوراک می تواند از بروز امراضی که به دلیل وجود الودگی های مختلف در غذای حیوان پدید می اید جلوگیری نماید. برای ایجاد شرایط بهره بردار ی اقتصادی از حیوان باید مجموعه ای از مواد که در یک نوع ماده غذایی به تنهایی گرد هم نمی آیند با هم مخلوط و آسیاب نمود. این ترکیب کنسانتره ای را تشکیل می دهد که متشکل از مجموعه ای از مواد غذایی است که قادر است همه عناصر و مواد ضروری بدن حیوان را در حد نیاز آن برطرف کند. مواد موجود در کنسانتره عبارتند از انواع پروتئین ها که از موادی چون گوشت و کنجاله تامین می شود، چربی ها، مواد معدنی و انواع ویتامینها. در پی افزایش نقش تغذیه در اقتصاد حیوانپروری، از اواسط قرن اخیر تاکنون، شناسایی ارزش مواد غذایی و مواد خوراکی و تعیین احتیاجات غذایی حیوانات توجه متخصصین، بخصوص علوم حیوانی را به خود معطوف داشته و تحقیقات بیشماری در این مدت انجام گرفته است. اصولاً باید توجه داشت که استفاده از یک نوع ماده غذایی به تنهایی نمی تواند تمام احتیاجات حیوان را برطرف کند، چون از طرفی حجم شکمبه ودستگاه گوارش حیوان محدود است و از طرف دیگر به چرخه تولید باز گرداند. بدن حیوان به مجموعه ای از مواد غذایی احتیاج دارد. این مجموعه مواد غذایی را جیره غذایی می نامند که باید برحسب احتیاجات نگهداری واحتیاجات تولید حیوان ونوع مواد غذایی وبا توجه به جنبه های مالی آن تهیه و تنظیم گردد. باید توجه داشت که برخی از مواد غذایی برای دسته ای از حیوانها می تواند غذایی کامل باشد، درصورتی که برای گروهی دیگر این طورنیست.

طرح تولید خوراک سگ و گربه (2)

ضوابط بهداشتی تولید خوراک سگ و گربه

مصرف مواد اولیه گوشتی باید در تولید خوراک سگ و گربه باید بر اساس مصوبه های سازمان دامپزشکی کشور و موسسه استاندارد باشد مواد اولیه گوشتی یا فرآورده های جنبی آنها بر حسب نوع دامی که از آن استحصال شده مشخص شود .برای مثال پودر گوشت گاو . پودر گوشت اسب یا ماکیان هر گونه رنگ خورکی طبیعی یا مصنوعی یا داروهای افزوده شده در ماده اولیه باید نام برده شود .تضمین عاری از هر گونه آلودگی مواد اولیه به سالموننلا .هاری حنون گاوی .تب برفکی.و آنفولانزای مری . آنالیز تضمین شده حداقل وحداکثر مواد مغذی رعایت گردد.

انواع خوراک سگ و گربه

این استاندارد شامل انواع خوراک سگ و گربه به اشکال خشک .نیمه مرطوب و مرطوب می باشد .که بوسیله کارخانجات مجاز در شرایط استاندارد فنی تغذیه ای و بهداشتی تولید و عرضه می شود. این خوراک ترکیبی از ماده خوراکی سالم حیوانی .گیاهی . معدنی .ویتامینه و افزودنی های مجاز است :
این خوراک معمولا دارای ۱۰ تا ۶۸ درصد رطوبت.۱۲ تا ۳۵ درصد پروئین و ۵ تا ۳ درصد چربی و ۱ تا ۱۰ درصد الیاف (فیبر) می باشد.

فرآیند تولید خوراک سگ و گربه

• واحد پخت با بخار(غنی سازی)
• خشک کن
• غبارگیری
• تزریق ملاس
• آسیاب

طرح تولید خوراک سگ و گربه (4)

• ترکیب اقلام خوراک حیوان با یکدیگر
• تزریق بخار و ملاس
• تولید پلت
• کرامبلر
• الک
• انبارش

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید خوراک سگ و گربه

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
خوراک آماده سگ و گربه۱۵۳۳۴۱۲۳۲۷
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خوراک سگ و گربه

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به جستجو های انجام شده در اطلاعات گمرکی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید خوراک آماده سگ و گربه یافت نشد لذا میزان واردات و صادرات آن نامشخص میباشد.

فرآیند تولید خوراک سگ و گربه

این خط تولید بسته به مواد اولیه ورودی دارای محصولات مختلف برای تغذیه سگ و گربه می باشد. پروسه تولید آن به این صورت می باشد که مواد اولیه اعم از پودر گوشت، آرد یا خرده انواع غلات و انواع پره میکس ها (Premix) وغیره داخل دستگاه مخلوط کن (Mixer) مخلوط گردیده و به فیدر اسکترودر و از آنجا به اکسترودر توسط کانوایر ماردون (Screw convoyer) انتقال می یابد . داخل اکسترودر این مواد همراه با دما و فشار فشرده گشته و پخت میگردد . سپس بسته به شکل

طرح تولید خوراک سگ و گربه (3)

دلخواه از کسترودر خارج گردیده و بویسله کاموایر هوایی (Air convoyer) به داخل خشک کن (Dryer) انتقال می یابد و این محصول رطوبت زدایی گشته و توسط کانوایر تسمه ای به داخل دستگاه دراژه (Coating.Flavoring) منتقل می گردد . در این دستگاه محصول روغن پاشی شده و با اسانس ها و پودر های مختف طعم دار میگردد . بعد از این مرحله به میز سرد کن رفته و آماده بسته بندی میگردد.

قیمت تولید داخلی و جهانی خوراک سگ و گربه

۱-قیمت مواد اولیه مصرفی که یکی از مهم‌ترین هزینه‌های متغییر تولید می‌باشد و نقش عمده‌ای را در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد.
۲-منطقه جغرافیایی احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسی به منابع تأمین مواد اولیه و کانون‌های مصرف محصول، زینه‌های مربوطه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
۳-نوع تکنولوژی مورد استفاده از طریق تأثیر بر سرمایه‌گذاری، یفیت محصول تولید شده و میزان ضایعات و… بر قیمت فروش محصول مؤثر است.
۴-هزینه‌های نیروی انسانی مورد نیاز تأثیر مستقیم بر هزینه‌های متغیر تولید و قیمت تمام شده محصول دارد.
۵-ظرفیت تولید واحد بر روی قیمت فروش محصول مؤثر است. به این ترتیب که افزایش ظرفیت تولید از طریق سرشکن نمودن هزینه‌های سربار باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می‌گردد.

وضعیت بازار خوراک آماده سگ و گربه

در خاورمیانه، یکی از بزرگترین و نویدبخش ترین بازارهای خوراک حیوانات خانگی به ایران تعلق دارد. ممنوعیت های وارداتی باعث ایجاد کمبود شدید در این بازار شده است. ورود برندهای خارجی ممنوع است. گفته می شود که این شرایط با آغاز به کار جو بایدن ممکن است تغییر کند.
بازار خوراک حیوانات خانگی سال ها در سلطه برندهای خارجی بود. شرکت J.M. Vet Group بزرگترین واردکننده خوراک حیوانات خانگی بود. بنا به گفته مدیر این شرکت، جلال الدین میرفخرایی، این مجموعه ۵۰ درصد بازار را در دست داشت و در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳۰۰ تن فروش داشت. طبق آمار گمرک، ایران خوراک حیوانات خانگی را از اسپانیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، امارات، ایتالیا و چند کشور دیگر وارد می کرد. به لحاظ تاریخی، فرانسه همیشه بزرگترین تامین کننده و صادرکننده خوراک حیوانات خانگی بوده است. شرکت های Agras Delic, Schesir, and Stuzzy هنوز هم از بزرگان این صنعت هستند. پیش بینی می شود که در خاورمیانه، سرانه خرید خوراک حیوانات خانگی تا سال ۲۰۲۵ به آمار کشورهای اروپایی برسد و به یکی از بزرگترین بازارهای این منطقه تبدیل شود.

این بازار درحال حاضر قربانی پدیده ای شد که فعالان اقتصادی ایران از آن تحت عنوان خودتحریمی یاد می کنند. ارزش برابری ریال در برابر دلار شدیدا کاهش یافت. محدودیت منابع ارزی باعث شد که دولت، خوراک حیوانات خانگی را در گروه کالایی چهارم (کالاهای غیرضروری) قرار دهد. واردات این گروه کالایی، ممنوع شد. قیمت خوراک حیوانات خانگی در داخل ایران تا ۱۰ برابر افزایش یافت. میرفخرایی در این زمینه گفت: «واردات این محصولات به طور کامل ممنوع شد بنابراین تامین نیاز بازار از مجاری قانونی ای مثل شرکت من انجام می شد. اکنون برندهای مشهور در بازار حضور ندارند».

در حال حاضر محصولات خارجی تا حدی به بازار ایران می رسند اما عمدتا از راه قاچاق وارد می شوند. این اتفاق قبلا یعنی سال ۲۰۱۳ که اروپا و آمریکا حلقه محاصره را تنگ تر کردند رخ داده بود. به این ترتیب به قاچاق زمینی دامن زده شد. بخش عمده قاچاق از مرز مشترک ایران با پاکستان، عراق، افغانستان و ترکیه انجام می شود. قاچاقیان، محصولاتی مثل بنزین و فرآوردهای نفتی دیگر را صادر می کنند و طیف متنوعی از کالاها را وارد می کننند. خوراک حیوانات خانگی هم از آن جمله است. میرفخرایی گفت: «واردات سیاه و غیرقانونی باقی می ماند اما مشکل اصلی افزایش بسیار زیاد قیمت هاست که به بالا رفتن نرخ ارز مربوط می شود. علاوه بر این کالای تامین شده از مجاری قانونی کافی نیست». او افزود که در این شرایط، کویید ۱۹ تاثیر زیادی بر بازار نداشته است.
صنعت حیوان خانگی در نتیجه موقعیت مالی کنونی و ممنوعیت های وارداتی وضع شده و از طرف دیگر به واسطه تحریم های آمریکا و افت شدید ارزش پول در برابر دلار در شرایط بدی به سر می برد. علاوه بر این شیوع کرونا و کاهش زیاد درآمد مردم باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای این حوزه به فعالیت خود پایان دهند. مجموعه این عوامل تاثیر بسیار بدی بر تجارت خوراک و کالاهای مربوط به حیوانات خانگی به جا گذاشته است. قرنطینه و محدودیت های تعین شده برای مقابله با شیوع کرونا و انسداد مرزها روی آمار قاچاق هم تاثیر گذاشته است. کمبود خوراک باکیفیت در بازار احساس می شود. بسته های غذایی که در بازار دیده می شود عمدتا بی کیفیت و بدون نام و نشان هستند. بخشی از این محصولات از ترکیه آورده می شود.

وضعیت واحد های فعال واحد تولید خوراک سگ و گربه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید خوراک آماده سگ و گربه در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید خوراک سگ و گربهجدول واحد های فعال واحد تولید خوراک سگ و گربه

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید خوراک آماده سگ و گربه در کشور به تفکیک استان آمده است .طرح تولید خوراک سگ و گربه

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید خوراک سگ و گربه

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۹۸۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۳.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۶ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

طرح توجیهی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی-بروزرسانی۱۴۰۰

تومان۳۴۵.۰۰۰

طرح توجیهی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی – بروزرسانی زمستان ۱۴۰۰

طرح توجیهی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه شده که دارای مشخصات زیر می باشد:

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ تن
فرمت فایل : ورد + پی دی اف
حجم فایل ورد طرح : ۵.۸ مگابایت
حجم فایل پی دی اف طرح : ۳ مگابایت
تعداد صفحات طرح توجیهی : ۶۷ صفحه

لازم به ذکر است، این طرح توجیهی مبتنی بر متن می باشد. کلیه محاسبات اقتصادی و شاخص های مالی براساس آخرین ضوابط و دستورالعملها و بر پایه قیمتهای روز تهیه گردیده و هم چنین در بخش های دیگری مباحث معرفی و بازار نیز مورد توجه قرار گرفته است.
درصورتیکه متقاضی دریافت بسته آموزشی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی می توانید با کلیک بر روی گزینه “خرید” لینک دانلود این بسته را پس از پرداخت آنلاین دریافت نمائید.

توضیحات

طرح توجیهی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی – بروزرسانی زمستان ۱۴۰۰

طرح توجیهی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه شده که دارای مشخصات زیر می باشد:

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰ تن
فرمت فایل : ورد + پی دی اف
حجم فایل ورد طرح : ۵.۸ مگابایت
حجم فایل پی دی اف طرح : ۳ مگابایت
تعداد صفحات طرح توجیهی : ۶۷ صفحه

لازم به ذکر است، این طرح توجیهی مبتنی بر متن می باشد. کلیه محاسبات اقتصادی و شاخص های مالی براساس آخرین ضوابط و دستورالعملها و بر پایه قیمتهای روز تهیه گردیده؛ هم چنین در بخش های دیگری مباحث معرفی و بازار نیز مورد توجه قرار گرفته است.
درصورتیکه متقاضی دریافت بسته آموزشی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی می توانید با کلیک بر روی گزینه “خرید” لینک دانلود این بسته را پس از پرداخت آنلاین دریافت نمائید.

این بسته شامل:

طرح احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی

سر فصل ها و فایلهای آموزشی طرح

فصل اول: چکیده مطالعات فنی اقتصادی مالی
فصل دوم: مطالعه بازار و بررسی اقتصادی طرح
معرفی طرح
مدت زمان اجرای طرح
برآورد هزینه اجرای طرح
معرفی طرح
نام و کد آیسیک محصول
شماره تعرفه گمرکی
معرفی کدهای استاندارد متعلق به محصول مورد بررسی
بررسی و ارایه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی
مشخصات فنی، فرآیند تولید
فصل سوم :مطالعه مالی و بررسی هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح
بررسی مالی
هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح
هزینه‌های زمین و ساختمان سازی
زمین و محوطه سازی
مشخصات فنی در بخش محوطه سازی و ساختمان سازی
ساختمان
ساختمان های اصلی تولید
هزینه تجهیزات و تکنولوژی
هزینه تاسیسات و انشعابات
هزینه لوازم اداری و خدماتی
هزینه‌های قبل از بهره‌برداری
جمع بندی هزینه های سرمایه گذاری ثابت طرح
هزینه‌های سالیانه
میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه
وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
برآورد هزینه سالیانه آب، برق و گاز
نگهداری و تعمیرات
هزینه استهلاک
برآورد هزینه های اداری،توزیع،فروش و تحقیقات بازار
برآورد هزینه های بیمه
سرمایه در گردش مورد نیاز طرح
برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه ها
برآورد درآمد های حاصله از طرح
آنالیز حساسیت پروژه
اثر تغییرات هزینه ها ی تولید، درآمد حاصل از فروش و سرمایه گذاری طرح روی نرخ بازگشت سرمایه (IRR)

جداول موچود در طرح احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی

جدول ‌کد آیسیک مرتبط با صنعت
جدول ‌تعرفه‌های گمرکی مرتبط به تولید خوراک آماده حیوانات خانگی
جدول ویژگی های منابع برای تهیه خوراک حیوانات خانگی (سگ و گربه )
جدول جدول میزان ویتامین و مواد معدنی
جدول قیمت های فروش محصول در بازار
جدول برنامه سالیانه تولید و فروش در ظرفیت کامل
جدول هزینه‌های زمین
جدول هزینه های محوطه سازی
جدول هزینه‌های ساختمان‌سازی
جدول هزینه تجهیزات و تکنولوژی
جدول تاسیسات برقی
جدول تاسیسات آبی
جدول تاسیسات سرمایش و گرمایش
جدول تاسیسات اطفاء حریق
جدول تاسیسات سوخت
جدول جمع بندی تاسیسات و تجهیزات عمومی
جدول تجهیزات اداری و کارگاهی
جدول هزینه‌های قبل از بهره‌برداری
جدول سایر هزینه های بخش ثابت
جدول جمع‌بندی سرمایه‌گذاری ثابت طرح
جدول برآورد میزان مواد اولیه مصرفی سالیانه
جدول هزینه سالیانه نیروی انسانی اداری
جدول هزینه سالیانه نیروی انسانی تولیدی
جدول مصرف سالیانه انرژی
جدول نگهداری و تعمیرات
جدول هزینه استهلاک
جدول هزینه های اداری،توزیع،فروش و تحقیقات بازار
جدول هزینه های بیمه
جدول سرمایه در گردش
جدول هزینه تولید سالانه
جدول هزینه های ثابت و متغیر
جدول منابع سرمایه گذاری طرح
جدول شرایط تسهیلات طرح
جدول ظرفیت تولیدی طرح
جدول میزان فروش طرح
جدول منابع و مصارف
جدول ترازنامه
جدول پیش بینی عملکرد سود و زیان طرح
جدول جریان نقدینگی
جدول شاخص های اقتصادی طرح
جدول تغییرات نرخ بازده داخلی (آنالیز حساسیت)
جدول پیش بینی برنامه زمان بندی اجرای طرح (Critical Path Method)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی احداث واحد تولید غذای حیوانات خانگی-بروزرسانی۱۴۰۰”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵/۵ - (۲ امتیاز)