طرح تولید پیچ گوشتی فازمتر

از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزاری که هم کاربرد عمومی و هم صنعتی دارد، می‌توان به فازمتر اشاره کرد. وسیله‌ای که وجودش در هر جعبه ابزاری لازم و ضروری است. با وجود اینکه استفاده از این وسیله کار بسیار آسانی است اما کسانی هم هستند که هنوز از ساختار، روش استفاده و حتی کاربرد این وسیله بی اطلاع‌اند.
فازمتر یا فازنما ابزاری هستند که عموماً ظاهری شبیه به پیچ گوشتی دارند؛ اما همان‌طور که از اسمشان پیدا است، برای تشخیص وجود یا عدم وجود ولتاژ الکتریکی و همین‌طور تشخیص سیم فاز و نول مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یکی از با سابقه‌ترین انواع فازمتر؛ وسیله‌ای که جایگاهش در هر جعبه ابزاری محفوظ بوده و هست، می‌توان به نوع چراغ‌دار آن اشاره کرد. مدل‌های چراغ‌دار همان مدل‌های معمولی هستند که از گذشته تا کنون استفاده می‌شده‌اند. ساختار فازمترهای چراغ‌دار به این صورت است که از یک میله (سر پیچ گوشتی)، یک چراغ کوچک و یک مقاومت تشکیل شده است. در واقع این نوع فازمترها یک مدار باز هستند که برای تکمیل و بسته شدن مدار، به یک رسانا (بدن شما) نیاز دارند که جریان را به زمین متصل کند. وقتی که شما سر فازمتر را به پریز متصل می‌کنید و دستتان را در قسمت فلزی ته آن قرار می‌دهید، اگر سر آن به سیم فاز متصل شده باشد، اختلاف پتانسیلی ایجاد می‌شود که منجر به روشن شدن چراغ می‌شود، اما اگر سیم مورد نظر نول باشد، اختلاف پتانسیلی ایجاد نمی‌شود، در نتیجه جریانی هم برقرار نشده و لامپ خاموش می‌ماند.

اجزای فازمتر

اکنون که با فازمتر و انواع آن آشنا شدید، بهتر است این مورد هم بدانید که ابزار از چه قسمت هایی تشکیل شده و چگونه می تواند جریان الکتریکی را تشخیص دهد.
این ابزار مجهز به لبه ای است که همانند یک پیچ گوشتی عمل کرده و در باز و بسته کردن پیچ به کاربر کمک می کند.
عایق و محفظه ای در ادامه لبه قرار گرفته است. درون این محفظه یک لامپ کوچک، گیره و فنر قرار دارد.
در انتهای فازمتر نیز یک پیچ قرار گرفته است.
برای بررسی و تشخیص سیم فاز از فول، ابتدا باید فازمتر را به پریز برق و یا یک سر سیم وصل کنید. سپس با وارد کردن فشار انگشت به قسمت پیچ انتهای فازمتر ممکن است لامپ روشن شود؛ در این صورت فاز است. بدیهی است که در صورت روشن نشدن لامپ، سیم نول است.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پیچ گوشتی فازمتر

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
فازمتر۲۸۹۳۵۱۲۳۲۹
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید پیچ گوشتی فازمتر

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
فازمتر۹۰۳۰۳۳۱۰
فرآیند تولید پیچ گوشتی فازمتر

بمنظور تولید فازمتر ۵۰۰-۱۰۰ ولت‌ متناسب‌ مراحل‌ زیر صورت‌ می گیرد:
۱- در ابتدا مفتول‌ فولادی با کربن‌ بالا به‌ قطر ۴mm به طول‌ ۱۵/۵mm بوسیله‌ تیغه‌ گیوتینی‌ دستگاه‌ پرس‌ برش‌ خورده‌ که‌ در طول‌ مدت‌ یک‌ ماه‌ کاری‌ یک‌ هفته‌ فقط‌ عمل‌ برش‌ صورت‌ می‌گیرد و هفته‌ دوم‌ و سوم‌ عملیات‌ پرسکاری‌ که‌ پس‌ از رفتن‌ مفتول ها به‌ کوره‌ و سرخ‌ شدن‌، سر و ته‌ تیغه‌ فولادی‌ پرسکاری‌ شده‌ بطوریکه‌ یک‌سانتی‌ متری‌ انتهای‌ تیغه‌ به‌ منظور استحکام‌ بیشتر در جهت‌ جلوگیری‌ از گردش‌ در داخل‌ بدنه‌ پلاستیکی‌ تیغه‌ تخت‌ می‌شود.
سر تیغه‌ بمنظور قابلیت‌ باز و بستن‌ پیچ‌ پرسکاری‌ شده‌ و به‌ شکل‌ پیچ‌ گوشتی‌ در می‌آید و پس‌ از آن‌ عملیات‌ سنگ‌ زنی‌ در زمان‌ مزبور به‌ لحاظ‌ حذف‌ زوائد صورت‌ می‌گیرد و هفته‌ چهارم‌ کارگر به‌ مربوط‌ نسبت‌ به‌ تولید فلز مخروطی‌ شکل‌ به‌ طول‌ ۲/۲cm و قاعده‌ ۶mm و راس‌ ۲mm ازجنس‌ مفتول‌ کربن‌ بالا و به‌ ضخامت‌ ۰/۵mm اقدام‌ می‌نماید که‌ در طول‌ هفته‌ آخر تیغه‌ فولادی‌ جهت‌ آبکاری‌ کرم‌ و نیکل‌ فولادی‌ به‌ واحدهای‌ آبکاری‌ ارسال‌ و پس‌ از انجام‌ عملیات‌ آبکاری‌ به‌ کارگاه‌ برگشت‌ داده‌ می‌شود.
۲- دستگاه‌ تزریق‌ روزانه‌ مشغول‌ فعالیت‌ و تزریق‌ و پلی استایرین‌ و اتصال‌ آن‌ به‌ تیغه‌ آبکاری شده‌ می باشد در هر بار تزریق‌ ۴ قالب‌ تولید شده‌ و به‌ تیغه‌ فولادی آبکاری شده‌ اتصال‌ می یابد که‌ زمان‌ مورد نیاز جهت‌ تزریق‌، ۱/۵ دقیقه‌ و زمان‌ مورد نیاز جهت‌ تغییر و خروج‌ قطعات‌ تولیدی ۱/۵ دقیقه‌ می باشد که‌ جمعا در ۳ دقیقه‌ فرآیند تزریق‌ صورت‌ می پذیرد.
۳- مونتاژ محصول‌ در هر روز به‌ تعداد ۶۳۶ عدد فازمتر صورت‌می گیرد و سپس‌ فازمتر مونتاژ شده‌ و با اتصال‌ به‌ فاز برق‌ تست‌ می شود که‌ روشن‌ شدن‌ لامپ‌ سیگنال‌ دلیل‌ بر سالم‌ بودن‌ فازمتر می باشد.

بررسی‌ نیاز جامعه‌

با توجه‌ به‌ اینکه‌ فازمتر از جمله‌ وسایل‌ مورد نیاز واحدهای‌ تولیدی‌، خدماتی‌ و خانواده‌ها می‌باشد استفاده‌ از آن‌ مورد نیاز تمام‌ واحدهای‌ فوق‌ الذکر می‌باشد و باتوجه‌ به‌ اینکه‌ تولید فاز متر در کشور بصورت‌ مونتاژ بوده‌ و در تولید آن‌ محدودیت‌ می‌باشد و با توجه‌ به‌ این‌ موضوع‌ که‌ قیمت‌ تمام‌ شده‌ محصولات‌ وارداتی‌ به‌ کشور نسبت‌ به‌ قیمت‌ تمام‌ شده‌ این‌ طرح‌ بالا می‌باشد لذا طرح‌ تولید فازمتر در کشور از طرح‌های‌ مورد نیاز و اساسی‌ می‌باشد.

وضعیت واحد های فعال واحد تولید پیچ گوشتی فازمتر

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید پیچ گوشتی فازمتر در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید پیچ گوشتی فازمترجدول واحد های فعال واحد تولید پیچ گوشتی فازمتر

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید پیچ گوشتی فازمتر در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید پیچ گوشتی فازمتر

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید پیچ گوشتی فازمتر

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)