طرح تولید دستگاه آنالایزر گاز های خونی

آنالایزر گاز خون تجهیزی جهت اندازه گیری فشار اکسیژن-دی اکسید کربن-منوکسید کربن و نیتروژن در خون استفاده می شود.آنالایزرهای گازهای خونی از زمان اختراع آن ها در سال ۱۹۵۷، پزشکی کلنیکی و مراقبت از بیمار را متحول کرده اند. در دهه ۱۹۶۰ این دستگاه ها تقریبا به صورت جهانی مورد استفاده قرار گرفتند. تست گازهای خون، مشخص می‌کند که آیا بیمار در خون خود به اندازه کافی اکسیژن دارد یا نه و آیا pH خون در حالت تعادل قرار دارد. این تست ها pH خون، (۲)pOمیزان اکسیژن نامحلول در خون، (۲pCOمیزان دی‌اکسیدکربن حل نشده در خون) و پارامترهای دیگر نظیر اشباع ۲O و ۳HCO را تعیین می کنند.

نحوه عملکرد دستگاه آنالایزر گاز های خونی

تست ABG یا گاز خون سرخرگی، یک تست خونی است که با استفاده از خون سرخرگ انجام می‌شود و شامل سوراخ کردن سرخرگ با یک سـوزن نـازک و گـرفتن حجم کمی خون از آن اســت. معـمول تــریــن مـکــان بـرای اخـذ خـون سرخـرگ مــچ دسـت اسـت، امـا گاهی از سـرخرگ‌هـــای دیگـر نواحی بدن نـیــز اسـتـفاده می‌شود، به عنوان مثال می توان برای تعیین خروجی قلبی نمونه خون را از سیاهرگ مرکزی تهیه کرد. این تست برای تعیین میزان pH خون، تعیین فشار جزئی ۲CO و ۲O و سطح بی کربنات استفاده می شود. بـسـیـاری از آنـالیـزورهای گـازهـای خونی غلظت همـوگـلوبـیـن، چـنـدیـن الـکـتـرولـیت، اکـسـی هموگلوبین، کربوکسی هموگلوبین و متاگلوبین را گـزارش می کنند. تــسـت ABG مــعــمـــولا در pulmonology برای تعیین میزان تبادل گاز در خون در ارتباط با فعالیت شش استفاده می شود، امــا کـاربــردهـای مختلفـی در سـایـر زمینـه هـای پزشکی نیز دارد.در هنگام گرفتن نمونه، در سرنگ باید مقدار کمی هپارین وجود داشته باشد تا از انعقاد خون جلوگیری کند. پس از گرفتن نمونه، حتما باید از نظر عدم وجود حباب هوا اطمینان حاصل شود چرا که این حباب های نامحلول در نمونه، منجر به نتایج نادرست می‌شوند.
این تست ها، stat”” هستند به این معنی که باید بلافاصله بعد از اخذ نمونه انجام شوند. برای گازهای خونی سرخرگی (ABGs) نمونه اخذ شده به سرعت از بین می رود و لذا اگر احتمال وجود تاخیر در انجام تست ها است، باید نمونه را در یخ نگهداری کرد و سپس برای آنالیز صحیح آن را گرم کرد. البته نمونه های گرفته شده در سرنگ‌های پلاستیکی را نمی توان منجمد کرد و باید ظرف ۳۰ دقیقه آن ها را آنالیز کرد.در صورتی که بعد از اخذ نمونه، حباب هوائی در سر سرنگ باقی بماند باید آن را حذف کرد. بعد از این کار در سرنگ بسته شده، در یخ قرار داده می شود و برای آنالیز ارسال می شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید آنالایزر گاز های خونی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
آنالایزر گازهای طبی و بیهوشی۳۳۱۱۴۱۲۴۰۴
آنالایزر گازهای بیهوشی۳۳۱۱۵۱۲۴۰۷
آنالایزر اکسید نیتروژن پزشکی۳۳۱۱۵۱۲۴۰۵
آنالایزر اکسیژن پزشکی۳۳۱۱۵۱۲۴۰۶
آنالایزر نیتروژن پزشکی۳۳۱۱۵۱۲۴۰۸
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید آنالایزر گاز های خونی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع دستگاه آنالایزر گاز های خونی : ۹۰۲۷۱۰۰۰

زیرسیستم های اصلی دستگاه آنالایزر گاز های خونی

‌میکروکنترلر: که فرایندهای اندازه گیری گازهای خون را اجرا می کند و ارتباط بین حافظه و دستگاه های جانبی را برقرار می سازد.
LCD: برای نمایش داده ها استفاده می شود.
‌مدیریت توان (Power Management): توان ورودی به سیستم (از باتری) را برای راه اندازی بلوک های عملکردی مختلف در سیستم تبدیل می کند.
حـلقه فیدبک آنـالوگ (Analog Feedback Loop): خــروجی دیـجـیتـال میکروکنترلر را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند تـا از آن در کالیبـراسیون اتـومـاتیک دستگاه در مرحله ورودی سنسور استفاده شود.
Analog Front End: چنـدیـن ورودی سنسور شیمیائی با هم ترکیب شده، تقویت شده و برای پردازش دیجیتال می شوند.

وضعیت واحد های فعال تولید دستگاه آنالایزر گاز های خونی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع دستگاه آنالایزر گاز های خونی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید دستگاه آنالایزر گاز های خونی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع دستگاه آنالایزر گاز های خونی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات دستگاه آنالایزر گاز های خونی

نمودار واردات و صادرات انواع دستگاه آنالایزر گاز های خونی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید دستگاه آنالایزر گاز های خونی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۱۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۹ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)