طرح تولید دستگاه آنالایزر هماتولوژی، بیوشیمی و ادرار

دستگاه آنالایزر هماتولوژی EasyCell یک نوآوری فوق العاده در سیستم خون شناسی است که با استفاده از روش پردازش تصویر و تکنولوژی الگوی تشخیص، بصورت خودکار بین سلول‌های سفید تمایز قائل می شود. این دستگاه به صورت خودکار سلول‌های سفید را در اسمیر خون تعیین موقعیت می کند، سپس سلول ها را دسته بندی کرده و آنها را بر روی صفحه LCD برای کاربر نمایش می دهد.
سیستم خون شناسی بطور معمول دفعات بررسی نمونه تا ۵۰% کاهش می دهد که این عمل از طریق روش های تمایز دستی به وسیله ی میکروسکوپ کاهش می یابد در حالی که به تکنولوژیست برای رسیدن به بازدهی بالا، دقت و سرعت کمک می کند.
علاوه بر آن دستگاه آنالایزر هماتولوژی EasyCell، سلول های قرمز و پلاکت‌ها را برای عملکرد سلول های قرمز، ریخت شناسی و تخمین پلاکت‌ها، نمایش می دهد.
دستگاه آنالایزر هماتولوژی EasyCell از نرم افزار الگوی تشخیصی پیچیده بصری برای مکان یابی و طبقه بندی سلول‌های سفید طبیعی خون، سلول‌های smudge ،NRBC ها و لنفها استفاده می کند؛ سپس تصاویر بر اساس نوع سلول نمایش داده شده و طبقه بندی می شوند.
دستگاه آنالایزر هماتولوژی EasyCell، سلول‌های سفید ناهنجار را مکان یابی کرده و آنها را در گروه Other نمایش می دهد در نتیجه شخص کاربر می تواند بصورت دستی آنها را طبقه بندی کند. اگر کاربر بخواهد هر اسلاید را بررسی کند بین ۸-۵ دقیقه زمان لازم است در حالیکه این دستگاه زمان را به ۲ دقیقه کاهش داده است. دستگاه آنالایزر هماتولوژی EasyCell، گلبول‌های سفید خون را مکان یابی کرده و دسته بندی می کند که این امر برای تکنسین کم تجربه، فوق العاده مفید خواهد بود. انتقال عکس‌ها به آزمایشگاه‌های دیگر برای مشورت و نظر سنجی امکان پذیر است زیرا که تصاویر به صورت دیجیتال ذخیره می شوند.

کاربرد دستگاه آنالایزر هماتولوژی

این دستگاه در درجه اول برای تشخیص کم خونی، لوسمی، ترومبوز و سایر مشکلات مرتبط با تغییر در ثابت های خونی استفاده می شود و در آزمایشگاه های پزشکی و بخش های هماتولوژی بیمارستان یافت می شوند. مدل های خاصی نیز برای استفاده دامپزشکی وجود دارند.

تکنولوژی دستگاه آنالایزر هماتولوژی

مدل های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در مدیریت نمونه متفاوت هستند. نوع اول معمولاً با سرعت بالاتری فعالیت می کنند. دو روش اصلی شمارش وجود دارد. تشخیص بر اساس امپدانس الکتریکی به صورت تعیین تعداد سلول با تغییرات رسانایی و تعیین حجم توسط تغییر ولتاژ انجام می شود. سیستم های نوری، پرتویی از نور ساطع می کنند که مسیر آن توسط سلول های خونی تغییر می کند و به این ترتیب اندازه و نوع آنها مشخص می شود.

اجزای اصلی دستگاه آنالایزر هماتولوژی

دستگاه آنالایزر هماتولوژی معمولا از سه بخش اصلی هیدرولیک ، پنوماتیک و الکترونیکی تشکیل می گردند.

وظایف سیستم هیدرولیک

وظایف سیستم هیدرولیک شامل برداشت محصول های مورد نیاز دستگاه و نمونه خون یا Aspirating ، تخلیه محلول ها یا خون برداشت شده یا Diapensing ، رقیق سازی نمونه یا Diluting، مخلوط کردن نمونه و محلول ها یا Mixing و افزایش محلول لیز کننده یا Lysing است.

وظایف سیستم پنوماتیک

وظیفه اصلی سیستم پنوماتیک تولید خلاء یا فشار ثابت جهت کنترل دریچه ها و همچنین کنترل حرکت محلول ها و نمونه در داخل سیستم هیدولیک است .

وظایف سیستم الکترونیکی

این سیستم توسط یک ریز پردازنده (میکروپروسسور) کنترل می شود و وظایف زیر را به عهده دارد:
۱- اندازه گیری وپردازش سیگنال های حاصل از تغییر امپدانس
۲- محاسبه و انتقال نتایج به چاپگر یا هر خروجی دلخواه در سیستم
۳- ترسیم گراف پارامترهای اصلی
۴- کنترل زمان اندازه گیری و توالی تست ها
۵- اجرای برنامه Q.C و کالیبراسیون سیستم
۶- ذخیره و بازیابی (Save & Load) نتایج

اتوآنالایزر بیوشیمی چیست؟

دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی ابزاری است که از سرم خون یا نمونه ادرار، برای اندازه‌گیری اجزای مختلف مانند قند، کلسترول، پروتئین، آنزیم‌ها و غیره استفاده می‌کند، مورد استفاده مراکز درمانی و بهداشتی یا بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد تا با بررسی‌های مبتنی بر نتایج داده‌های عینی، موجب تشخیص زودهنگام بیماریها و به تبع آن، بهبود فرایند درمان و حتی پیش آگهی از بعضی بیماری‌ها می‌گردد. علاوه بر این، با توجه به افزایش هزینه‌های پزشکی، انتظار می رود که تجهیزات پزشکی جدید، به لحاظ اقتصادی نیر کارآمدتر از گذشته طراحی گردند. این دستگاه‌ها با استفاده از حجم بسیار کم نمونه و مواد واکنش دهنده و همچنین با سرعت بسیار بالا و پردازش فوق دقیق که ویژگی منحصر به فرد آنهاست انواع ترکیبات داخل خون را آنالیز و اندازه گیری می‌نمایند.

تاریخچه اتوآنالایزر

اتوآنالایزر بیوشیمی، یک آنالایزر خودکار و تمام اتوماتیک است که با استفاده از تکنیک آنالیز سیال پیوسته یا (Continuous Flow Analysis (CFA کار می‌کند که اولین بار توسط شرکت تکنیکون Technicon ساخته شده است. این ابزار در سال ۱۹۵۷ توسط پروفسور لئونارد اسکگس اختراع شد و پس از آن توسط شرکت تکنیکون Technicon Corporation جک وایتهد، تجاری سازی و تولید انبوه شد. اول تنهاب وسیله ای برای تجزیه و تحلیل بالینی بود، اما روش های تحلیل صنعتی به زودی به آن اضافه شد. طراحی فنی این محصول، بر اساس جداسازی با استفاده از جریان مستمر حباب‌های هوا است

اساس کار اتوآنالایزر

اتوآنالایزر، ابزاری برای انجام آزمایش‌های بیوشیمیایی است و می‌تواند بیش از ۱۰۰ نوع از ترکیبات داخل خون را اندازه‌گیری نماید. اصل کلی که اندازه‌گیری مذکور بر آن استوار است به زبان ساده شبیه به آزمایش ید-نشاسته ای است که از زمان کلاس‌های علوم مدرسه به یاد درید. اگر خاطرتان باشد، زمانی‌ که شما محلول ید را به محلول نشاسته اضافه می‌کردید محلول فورا به رنگ آبی تغییر رنگ می‌داد و وجود نشاسته تایید می شد. بعلاوه، شاید یادتان مانده باشد که اگر بزاق دهان، به این محلول اضافه شود، رنگ آبی آن، ناپدید خواهد شد که این خود به دلیل وجود آنزیمی به نام آمیلاز در بزاق دهان است که باعث حل شدن نشاسته می‌گردد. اتوآنالایزرهای بیوشیمی نیز، از این نوع واکنش بهره می‌برند و مقداری از یک ماده ویژه در خون را به همان مقدار رنگ، برای اندازه‌گیری تبدیل می‌کنند. این روش کالریمتریک با رنگ‌سنجی نام دارد روشی کاملا قدیمی که سایه‌ای از رنگ‌ها تولید می‌شوند که با چشم غیر مسلح هم دیده می‌شود. اساس ارزیابی در واقع همان است که در زمان کیمیاگری باستان کاربرد داشته است اما اتوآنالیزرهای بیوشیمی جدید، با نوآوری و فناوری، همان فرآیند اندازه‌گیری و انجام کار را به جای روش دستی و اسپکتروفتومتر ، به شکل تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می دهند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید آنالایزر هماتولوژی، بیوشیمی و ادرار

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک آنالایزر ادرار ۳۳۱۱۵۱۲۹۴۵

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید آنالایزر هماتولوژی، بیوشیمی و ادرار

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی آنالایزر ادرار ۹۰۲۷۸۰۹۰ میباشد.

وضعیت واردات و صادرات آنالایزر ادرار

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید دستگاه آنالایزر هماتولوژی، بیوشیمی و ادرار

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۱۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۹ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)