طرح ﺗﻮﻟﯿـﺪ فرآورده‌های ﻃﯿﻮر

طرح تولید دیود نوری

دیود قطعه ای است الکترونیکی دو سر که جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می دهد و در جهت دیگر در مقابل عبور جریان از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد. در دیودهای نوری، شدت جریان معکوس تقریباً P متناسب با شدت نور تابش شده به سطح آن می باشد.

این نوع دیود در واقع یک پیوند – معمولی است که در داخل N Light مخفف واژه LED . یک پوشش پلاستیکی که یک طرف آن شفاف می باشد قرار گرفته است emmiting به معنای دیود ساطع کننده نور است .دیودهای ساطع کننده نور در واقع جز خانواده دیودها هستند که زیرگروه diode LED نیمه هادی ها به شمار می آیند. خاصیتی که ها را از سایر نیمه هادی ها متمایز می سازد این است که با گذر جریان از آنها، مقداری انرژی به صورت نور ساطع میشود. ال ای دی یا دیود انتشار نور قطعه ای است که معمولاً با رنگهای قرمز، زرد و سبز و آبی موجود است.

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید دیود نوری

دیود نوری : ۸۵۴۱۴۰۰۰

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید دیود نوری

دیود نوری : ۳۲۱۰۲۱۹

کالاهای جایگزین و مکمل دیود نوری

لامپ های گازی، مهتابی ها، لامپهای با نور سفید و معمولی را می توان کالای جایگزین دیودهای نوری فرض نمود. اما با توجه به ویژگیهای خاص دیودهای نوری از جمله اینکه یک دیود نوری دو برابر روشنایی یک لامپ ۶۰ وات درخشندگی دارد و ۵۰ هزار ساعت عمر مفید یک دیود نوری است و چون دیودهای نوری گرمای زیادی تولید نمیکنند، بازده انرژی آن ها هم بالاتر است و دیرتر هم می شکنند. لذا با توجه به این ویژگی ها دانشمندان هم بر این باورند که در آینده نه چندان دور دیودهای نوری جایگزین کلیه این محصولات خواهند شد.

موارد کاربرد دیود نوری

لامپهای LED کاربردهای فراوانی دارند که با توجه به زمینه کاربری در دو بخش روشنایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. از موارد استفاده موارد زیر را میتوان نام برد:
روشنایی داخلی (سقف، دکوراسیون منزل، کابینت آشپزخانه و …)
روشنایی خارجی (معابر، پارکینگها پارکها موزهها و …)
نورپردازی داخلی (قفسه کتابخانهها ویترین مغازهها ، موزهها)
نورپردازی خارجی ( بناهای تاریخی، پارکها ، آب نماها، پایه پلها )
در صنایع غیر روشنایی میتوان به تابلوهای تبلیغاتی، نمایشگرها، صنایع خودروسازی، چراغ های راهنمایی و رانندگی، آشکارسازهای نوری، هواپیماها، فانوس های دریایی، مخابرات (فیبرنوری باتریهای خورشیدی، تجهیزات پزشکی، تلفن های همراه، دوربین های عکاسی، پرینترها، رایانه ها وقطعات الکترونیکی مورد استفاده در تجهیزات مختلف و …اشاره کرد .

معرفی بازار هدف دیود نوری

نظر به ویژگیهای منحصر به فرد این نوع لامپها در کاهش مصرف انرژی، عمر طولانی این نوع لامپ همچنین گستردگی کاربرد این محصول در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی و روندرو به رشد صنایع ساختمانی و تزئینی بهترین بازار ، در داخل کشور و درک مناسب نیازهای متنوع خریداران و ضرورت صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی هدف برای این محصول بازار داخل کشور است.

لیست تجهیزات مورد نیاز جهت تولید دیود نوری به شرح زیر است:

دستگاه اسپارى
دستگاه اسپارک پیشرانه اروژن
فرز یونیور سال
دستگاه تراش سنگ مغناطیس
دستگاه سنگین تراش
پانتو گراف
اره لنگ
دستگاه تزریق پرس هیدرولیک
گیوتین
برش ورق خم کن
ورق آسیاب تیغه ای

قیمت خط تولید دیود نوری

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکتهای واردکننده ماشین آلات اروپایی، ۳۰۰،۰۰۰ یورو بر آورد شده است که به ازای هر یورو ۴۵۰۰۰ میلیون ریال معادل ۱۳،۵۰۰ میلیون ریال محاسبه شده است. همچنین به همین صورت هزینه تجهیز آزمایشگاه ۵۴۰ میلیون ریال معادل ۱۲،۰۰۰ یورو و برای تجهیزات کارگاهی ملزومات اداری نیز ۱۸۰ میلیون ریال معادل ۴،۰۰۰ یورو محاسبه شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد تولید دیود نوری

بودجه: بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۲۸،۵۰۰،۰۰۰ عدد
مساحت زمین مورد نیاز: ۹۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۲۰۰۰ مترمربع
میزان نیروی انسانی مورد نیاز طرح به تفکیک:
تعداد نیروی کار ماهر مستقیم مورد نیاز: ۱۱ نفر
تعداد نیروی کار غیر ماهرمستقیم مورد نیاز: ۱۸ نفر
تعداد نیروی متخصص مستقیم مورد نیاز: ۳ نفر
تعداد سال ساخت: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۳۷،۷۷۷ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۹،۸۷۱ میلیون ریال
سرمایه کل: ۴۷،۶۴۸ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی: ۸۰%

نکته مهم :
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۳/۵ - (۲ امتیاز)