طرح تولید رنگ های صنعتی (4)

طرح تولید رنگ های صنعتی

رنگ های صننعتی رنگ های حلالی پلی استری و PU رنگهای حلالی اکریلیک و وینیل، رنگهای الکیدی، اپوکسی، قطرانی، آمینوپلاست، فنوپلاست، نیترو سلولزی، رنگهای اکریلیک و وینیل پایه آبی و رنگ های پایه آبی بر پایه الکید، اپوکسی، سیلیکاتی، آمینوپلاست و فنو پلاست آبی، سیلیکونی آبی، PU پایه آبی می باشند.

کاربرد رنگ های صنعتی

۱. صنایع چوب
۲. داخل و خارج قوطی و بشکه
۳. ماشین آلات کشاورزی و لوازم ساختمانی
۴. صنایع خودرو سازی و واگن
۵. رنگ های پودری
۶. پوشش های نئوپان و لامینه کردن
۷. رنگ انواع ورق

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید رنگ های صنعتی

۱.انواع پوشش و رنگ صنعتی سطوح فلزی : ۲۴۲۲۴۱۲۳۲۸
۲. انواع پوشش و رنگ صنعتی سطوح غیر فلزی : ۲۴۲۲۴۱۲۳۴۲

طرح تولید رنگ های صنعتی (6)

فرآیند تولید رنگ های صنعتی

الف) اختلاط اولیه
ب) پخش ذرات (در آسیاب
ج) تنظیم نهایی

١- مرحله اختلاط اولیه
در اولین مرحله، پیگمنت و پرکنند هها (فیلر) با حلال و رزین مخلوط می شوند. این عملیات در داخل مخلوط کن های باز و یا پوشیده ولی با سرعت بالا انجام می گیرد. شوند. گرانروی مخلوط در (wet) در این عملیات باید مواد پودری در حلال و بخشی از رزین، خیس این مرحله بالاست ولی با افزایش حلال و رزین کاهش می یابد. نوع اختلاط در این مرحله کار، باید تلاطم و یا حرکت ورقه ای و دورانی باشد. اضافه کردن رنگدانه به مخلوط حلال و رزین باید به آهستگی صورت گیرد تا تجمع رنگدانه در داخل پاتیل اتفاق نیفتد. در بخش
پایانی سرعت مخلوط کن افزایش می یابد تا رنگ همگن شود.

٢- پخش ذرات (در آسیاب)
پس از پخش کامل مواد، رنگ به آسیا بهای شنی و یا گلوله ای منتقل می شود تا ذرات پودری پخش شده کاملاً مرطوب شوند و تعلیق رنگدانه یا پیگمنت و پرکننده ها (فیلر) در داخل رنگ به صورت و یا آسیاب سه غلطکی انجام pearl Mill پایدار باقی بماند. آسیاب کردن رنگ معمولاً در آسیاب دانه ای می گیرد.

طرح تولید رنگ های صنعتی (3)

٣- مرحله تنظیم نهایی و بسته بندی
در این مرحله که در مخلوط کن یا آسیاب صورت می گیرد باقیمانده اجزاء رنگ به آن اضافه شده، رنگ از نظر غلظت و فام تنظیم م یشود و بعد از تأیید آزمایشگاه در مورد آزمونهای ویسکوزیته، فام و از جنس الیاف پلی آمید (bag filter) ویژگی های فیزیکی، وارد سیستم فیلتر می گردد. فیلترهای کیسه ای (نایلون) با اندازه مشخص الیاف و روزنه، برای صاف کردن رنگ مصرف می گردد. پس از صاف شدن رنگ و آزمون آن، رنگ صنعتی در قوطی های فلزی ۴ لیتری، ٢٠ لیتری، ۵٠ لیتری و یا بشکه های ٢٠٠ لیتری بسته بندی می گردد.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

رنگ آمیزی یکی از مهمترین قسمتهای یک پروسه تولیدی می باشد. رنگ آمیزی از دو جهت حائز اهمیت است. اول اینکه یکی از مهمترین پارامترهای جلب کننده نظر مشتری، رنگ نهایی است و دومین اهمیت رنگ آمیزی مقاومت قطعه در برابر خوردگی و بالا رفتن استحکام و طول عمر قطعه می باشد و هر چه قطعه بیشتر در معرض مواد خورنده باشد این اهمیت بیشتر جلوه خواهد کرد. پر واضح است که برای گسترش استفاده از رنگ در صنایع ایران، به یک فرهنگ سازی اصولی و گسترده نیاز است. تمام تولیدات از جمله دارو، مواد خوراکی، صنعت، منسوجات و … همه نیازمند تنوع رنگ هستند، بنابراین،با توجه به حضور بسیار زیاد رنگ در زندگی روزمره و ارتباط مستقیم آن با افراد، حفظ نکات ایمنی برای سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است. در کشورهاى صنعتى، اهمیت رنگ شناخته شده است و در کشور ما نیز با عنایت به این نکته که در آستانه ورود به جهان صنعتى است، از این قاعده نمى تواند مستثنی
باشد.

طرح تولید رنگ های صنعتی (2)

بررسی سابقه مصرف انواع رنگ مصنوعی

استفاده از رنگ های پایه آبی در رنگ آمیزی ساختمان ها از سال ۱۹۵۰ در جهان متداول شد و از سال ۱۹۷۰ به بعد میزان مصرف این رنگ ها به دلیل تمایل به کاهش مواد فرار آلی، افزایش یافت. رنگ های پایه آبی به علت ناچیز بودن میزان مواد فرار، خطرات کم آتش سوزی، و بهطور خلاصه ایمنی و سلامتی بیشتر در حین تولد و مصرف، به مرور توانسته اند بخشی از بازارهای رنگ های حلال دار را به خود اختصاص دهند. نیاز روز افزون صنایع به پوشش ها و رنگ های پایه آبی و جایگزینی آن با رنگ های حلال آلی (organic solvents) که امتیازات و ویژگی های فراوان آن ، موسسات علمی و پژوهشی و شرکت های رنگ سازی را بر آن داشته است تا گام های اساسی در تولید آن را دربر دارند .

تحلیل ضرورت اجرای پروژه تولید رنگ صنعتی

رنگ آمیزی یک قطعه یکی از مهم ترین بخش های تولید آن می باشد و یکی از مهم ترین پارامترها در جلب مشتری رنگ قطعه است. علاوه بر این رنگ آمیزی باعث محافظت قطعه در برابر عوامل خورنده شده و بدین وسیله باعث افزایش طول عمر محصول می گردد. امروزه تقریباً در ساخت تمامی کالاها رنگ آمیزی حتماً انجام می شود . بنابراین با توجه به مصرف بسیار زیاد رنگ و ارتباط مستقیم آن با افراد حفظ نکات ایمنی برای سلامتی جامعه بسیار حائز اهمیت است به علت اینکه هیچ گونه حلالی شیمیایی در ساخت رنگ پایه آبی مورد استفاده قرار نمی گیرد، از لحاظ زیست محیطی ارزش بسیار بالایی دارد. درست به همین دلیل و همچنین مزایای ذکر شده در بالا برای این نوع رنگ، استفاده آن رو به توسعه می باشد .

مصرف رنگ در جهان

هرچه کشورهای جهان از نظر بهداشت و ثروت، اقتصاد و توسعه صنعتی پیشرفته تر باشند، مصرف رنگ آنها نیز بیشتر است. از طرفی هر چه در کشورها، صنعت ساخت و ساز و حمل و نقل فعال تر است، سرانه مصرف رنگ، بیشتر است. از حجم تولیدشده رنگ در جهان برابر ۳۲.۳ میلیون تن بوده است، حدود ۱۲ میلیون تن آن در آسیا، ۴ میلیون تن آن در چین و ۱ میلیون تن آن در کره مصرف شده است.

بررسی وضعیت صادرات رنگ کشور

تولید رنگ و پوشش از جمله فعالیت‌هایی است که باید علاوه بر تامین نیازهای داخلی، برای اهداف صادراتی نیز گسترش یابد. متاسفانه علیرغم پتانسیل‌های بالقوه، تولیدکنندگان رنگ کشور و کیفیت مناسب محصولات تولیدی آن‌ها و وجود بازارهای منطقه‌ای مطلوب، میزان صادرات رنگ کشور،بسیار ناچیز است. البته بررسی آمار صادرات انواع رنگ ایران نشان می‌دهد که وضعیت صادرات، عموما روند عمودی داشته است. مهم‌ترین مقصدهای صادراتی ایران، کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزلقستان است. محصولات صادراتی هم بیشتر رنگ‌های ساختمانی و تزیینی هستند.

بررسی وضعیت واردات رنگ کشور

به دلیل تعرفه‌های سنگین گمرک روی واردات محصولات رنگ که به منظور حمایت از تولیدات داخلی صورت می‌گیرد، واردات رنگ به کشور بسیار محدود است و اکثرا مربوط به رنگ‌های با فن‌آوری خاص است که امکان تولید آن‌ها در کشور وجود ندارد. واردات رنگ ایران از کشورهای مختلف برجسب درصد از کل به شرح زیر است: ۲۳ درصد از ایتالیا- ۱۹ درصد از ترکیه- ۱۹ درصد از کره جنوبی- ۱۵ درصد از چین- ۸ درصد از امارت- ۸ درصد از آلمان- ۲ درصد از سنگاپور- از کشورهای فرانسه، هند، تایوان، سوییس هرکدام ۱ درصد. بدین‌ترتیب اصلی‌ترین تامین‌کنندگان رنگ ایران کشورهای ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، چین، امارات و آلمان می‌باشند.

وضعیت واحد های فعال تولید رنگ های صنعتی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده رنگ های صنعتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید رنگ های صنعتی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۵ میلیارد تومان
میزان فروش : ۱۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)