طرح تولید بی کربنات آمونیوم (1)

طرح تولید بی کربنات آمونیوم

بی کربنات آمونیوم خوراکی پودری سفید رنگ محلول در آب که با افزایش دما حلالیتش افزایش می یابد. بطور معمول از کشور چیت در کیسه های ۲۵ کیلویی وارد کشور میشود. بی کربنات آمونیوم خوراکی ماده شیمیائی مولد گاز در نان و بیسکویت ها است که بعنوان بهبود دهنده خوراکی وغذائی جایگاه ویژه ای در صنایع غذایی دارد .

اسامی دیگر بی کربنات آمونیوم

۱. بی کربنات آمونیوم
۲. آمونیوم بی کربنات
۳. آمونیوم هیدروژن کربنات
۴. آمونیوم کربنات اسید
۵. منو آمونیوم کربنات
۶. نمک اسید کربنات منو آمونیوم
۷. آمونیاک پودری

کاربرد بی کربنات آمونیوم

۱. عامل تخمیر در مواد غذایی مانند نان
۲. مواد دارویی
۳. نمک های آمونیوم
۴. مواد اطفا حریق
۵. سنتز کاتالیست
۶. تقویت کننده های خاک و کود
۷. پاک کننده رسوبات
۸. دباغی چرم
۹. لاستیک های اسفنجی

گرید بی کربنات آمونیوم

۱. صنعتی
۲. خوراکی

طرح تولید بی کربنات آمونیوم (2)

اهمیت استراتژیک کالا

گرچه اهمیت صنعتی و غذایی بی کربنات آمونیوم بر همگان واضح است ولی به لحاظ سادگی روش تولید و عدم نیاز به دانش فنی تولید، در حال حاضر بی کربنات آمونیوم بعنوان یک کالای حیاتی و استراتژیک شناخته نمی شود.

کشورهای عمده تولیدکننده بی کربنات آمونیوم

با توجه به کاربرد متنوع، فرآیند تولید آسان، در دسترس بودن مواد اولیه برای تولید بی کربنات آمونیوم و همچنین وفور تولیدکنندگان در سراسر جهان، ارائه اطلاعات مجزا راجع به این ماده امکان پذیر نمی باشد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بی کربنات آمونیوم

۱. بی کربنات آمونیوم : ۲۴۱۲۶۱۲۳۷۶

چشم‌انداز صادراتی بی کربنات تولید ایران

در حال حاضر تولید بی‌کربنات‌سدیم در کشورمان سالانه ۵۴۵ هزار و ۳۰۰ تن است، در حالی که نیاز کشور با توجه به رشد مصرف داخل و توسعه صنایع پایین‌دست آن، در سال‌های آتی با رشدی حدود ۲۵۰ هزار تن مواجه خواهد شد. بنابراین تولید فعلی بی‌کربنات‌سدیم که توسط چند شرکت فعال در کشور انجام می‌شود در آینده جوابگوی نیاز داخلی کشور نخواهد بود و ایجاد واحدهای جدید با رویکرد مصرف داخل و نیز توجه به صادرات این محصول از جمله مسائلی است که باید وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن تعمق بیشتری کند. مطالعات نشان می‌دهد که در حال حاضر کشورهای منطقه امریکای جنوبی، اروپای غربی، خاورمیانه، افریقا و هند از واردکنندگان این محصول هستند و ایران می‌تواند به اندازه ۵۰ هزار تن محصول در سال به این مناطق صادر کند.

طرح تولید بی کربنات آمونیوم (3)

مزایای تولید بی کربنات در ایران

ایران دارای مزیت رقابتی برای صادرات بی‌کربنات‌سدیم به کشورهای خاورمیانه، افریقا و کشورهای اتحادیه CIS است و طبق مقادیر پیش‌بینی شده، این کشورها در مجموع نیازمند به حدود ۲۶ هزارتن بی‌کربنات سدیم هستند. در کشورهای یاد شده کمبود بی کربنات به حدود ۲۴ هزار تن خواهد رسید و با در نظر گرفتن توانایی ایران در کسب ۱۰ درصد از این بازار ظرفیت صادرات بی‌کربنات‌سدیم از ایران را می‌توان تا حدود ۵ هزار تن تخمین زد. در حال حاضر یکی از شرکت پتروشیمی ایران با تولید سالانه ۲۰ هزار تن بی‌کربنات سدیم، که از عمده‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده این محصول هستند.

وضعیت واحد های فعال تولید بی کربنات آمونیوم

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده بی کربنات آمونیوم در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید بی کربنات آمونیوم (5)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)