طرح-تولید-شمش-آلومینیوم-از-بازیافت-قراضه-3

طرح تولید شمش آلومینیوم از بازیافت قراضه

آلومینیوم کاربردی‌ترین فلز بعد از آهن است و تقریبأ در تمامی بخش‌های صنعت دارای اهمیت می‌باشد. آلومینیوم خالص، نرم و ضعیف است، اما می‌تواند آلیاژهایی را با مقادیر کمی از مس، منیزیوم، منگنز، سیلیکون و دیگر عناصر بوجود آورد که این آلیاژها ویژگی‌های مفید گوناگونی دارند. این آلیاژها اجزای مهم هواپیماها و راکتها را می‌سازند. وقتی آلومینیوم را در خلاء تبخیر کنند، پوششی تشکیل می‌دهد که هم نور مرئی و هم گرمای تابشی را منعکس می‌کند. این پوششها لایه نازک اکسید آلومینیوم محافظ را بوجود می‌آورند که همانند پوششهای نقره خاصیت خود را از دست نمی‌دهند. یکی دیگر از موارد استفاده از این فلز در لایه آینه‌های تلسکوپ‌های نجومی است.

محصولات اولیه آلومینیوم به سه گروه عمده زیر تقسیم می شوند

۱- شمش ( Ingot ) معمولا شممش ها درون قال های افقی روباز با شکل بسیار ساده ریخته گری می شود. شکل نهایی شمش ها عموما قایقی است که اغلب قسمت های میانی آنها در یک یا دو منطقه باریک تر انتخاب می شوند و عمدتا جهت مصارف ریخته گری تولید می گردند.

۲- تخال (Slab)
شمش هایی به شکل مکعب مستطیل حاصل از عملیات ریخته گری که مقاط آنها عموما مستطیل باشد را تختال می نامند.

۳- شمشال (Billet)
شمش ریخته گری شده به شکل استوانه با قطر و طول های مختلف را که برای تولید مقاطع مختلف پروفیل ، میلگرد و لوله بکار می رود شمشال می نامند.

طرح-تولید-شمش-آلومینیوم-از-بازیافت-قراضه-4

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت طرح تولید شمش آلومینیوم از بازیافت قراضه

۱. کد آیسیک نام کالا انواع شمش آلومینیوم سری ۲۰۰۰: ۲۷۲۰۵۱۲۴۶۷
۲. کد آیسیک نام کالا بازیافت آلومینیوم ( آلومینیومقراضه ): ۳۷۱۰۴۱۲۳۰۹
۳. کد آیسیک نام کالا بازیافت آلومینیوم ( آلومینیوم قراضه) از خودروی فرسوده: ۳۷۱۰۴۱۲۳۱۶
۴. کد آیسیک نام کالا بازیافت آلومینیوم ( آلومینیوم قراضه ) از موتور سیکلت: ۳۷۱۰۵۱۲۳۲۲

فرآیند تولید شمش آلومینیوم از بازیافت قراضه

۱- ضایعات مذکور در مراکز جمع آوری ضایعات تفکیک می شود و پس از پرس شدن یا به صورت فله به شرکت ھای بازیافت کننده فروخته می شود .
۲- ضایعات توسط کامیون ھا و یا تریلرھای کمپرسی برای مشتریان ارسال و در محل مشتری، بدون نیاز به کمک نیروی انسانی تخلیه می گردد .
۳- ضایعات پس از تخلیه و کنترل چشمی توسط پرسنل شرکت خریدار، اجازه شارژ شدن به درون کوره را می گیرند .
۴- قراضه ھا به صورت دستی و یا با کمک لیفتراک در فیدر ویبره بارگیری شده، فیدر ویبره به درون کوره وارد شده و بار خود را به صورت مکانیزه در داخل کوره تخلیه می کند.

بررسی بازار طرح تولید شمش آلومینیوم از بازیافت قراضه

طرح-تولید-شمش-آلومینیوم-از-بازیافت-قراضه-1

سهم مناطق مختلف جهان در عرضه محصولات نورد آلومینیومی

مقدار تولید محصولات نورد آلومینیومی، به‌طور متوسط سالانه حدود ۱۵ درصد رشد کرده است. این در حالی بود که حجم تولید این محصولات در بین کشورهای اروپای غربی در دوره مورد بررسی فاقد رشد بود و حتی در آمریکای شمالی حدود یک درصد نیز هر ساله کاهش داشته است. و پس از چین که شاهد بیشترین نرخ رشد در بازار تولید محصولات نورد بود، خاورمیانه با رشد ۱۴.۵ درصدی در هر سال در رتبه دوم توسعه این صنعت قرار گرفت. لازم به ذکر است که در خاورمیانه شرکت‌های بزرگی از جمله جارمکوی بحرین، شرکت نورد آلومینیوم عربستان و همچنین شرکت نورد آلومینیوم عمان از مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات نورد آلومینیومی در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند. علاوه بر این‌ها شرکت آلومینیوم آسان و شرکت‌های متعدد دیگری نیز در ترکیه به تولید انواع ورق و فویل مشغول هستند. در عین حال نیز، منطقه اقیانوسیه شاهد بیشترین افت تولید بود؛ براساس برآوردهای انجام شده، مقدار تولید محصولات نورد این منطقه به‌دلیل عدم دسترسی به ماده اولیه تولید (شمش آلومینیوم) از حدود ۱۵۰ هزار تن در سال‌های نزدیک به ۲۰۰۱ به کمتر از ۱۰۰ هزار تن در سال‌های پایانی از دوره مورد بررسی رسید. گفتنی است که در این منطقه، تولید شمش آلومینیوم به‌دلیل افزایش هزینه‌های تأمین انرژی طی سال‌‌های گذشته روندی نزولی را طی کرد و سبب کسری در بازار این منطقه شد و تولید نیمه‌ساخته‌ها از جمله محصولات نورد را کاهش داد.

طرح-تولید-شمش-آلومینیوم-از-بازیافت-قراضه-2

بزرگترین وارد کنندگان قراضه های آلومینیومی

طرح-تولید-شمش-آلومینیوم-از-بازیافت-قراضه-99

وضعیت واحد های فعال طرح تولید شمش آلومینیوم از بازیافت قراضه

در نمودار زیر :

طرح-تولید-شمش-آلومینیوم-از-بازیافت-قراضه-78

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید شمش آلومینیوم از بازیافت قراضه

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۶۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷.۰۷ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴/۵ - (۳ امتیاز)