طرح تولید غذاهای فرموله شده بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات

شرط اصلی سالم زیستن، داشتن تغذیه صحیح است.تغذیه صحیح یعنی رعایت دو ا صل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه.تعادل به معنی م صرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سالمت بدن است وتنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در ۶ گروه اصلی غذایی معرفی می شوند. بهترین راه اطمینان از تعادل و تنوع در غذای روزانه استفاده از هر ۶گروه اصلی غذایی است.مواد غذایی هر گروه، دارای ارزش غذایی تقریبا” یکسان هستند و می توان از یکی به جای دیگری استفاده کرد.مقایسه مقدار مصرف روزانه از گروه های غذایی را می توان با استفاده از شکل هرم غذایی نشان داد.

هرم غذایی چیست؟

هرم غذایی ن شان دهنده گروه های غذایی و موادی ا ست که در هر گروه جای می گیرند. قرار گرفتن موادغذایی در باالی هرم که کمترین حجم را در هرم اشغال می کند به این معنی است که افراد بزرگسال باید از این دسته از مواد غذایی کمتر مصرف کنند )مانند قندها و چربی ها(. هر چه از بالای هرم به سمت پایین نزدیک می شویم حجمی که گروه های غذایی به خود اختصاص می دهند بیشتر می شود که به این معنی است که مقدار مصرف روزانه این دسته از مواد غذایی باید بیشتر باشد. شناسایی گروههای غذایی به عنوان راهنمایی برای تغذیه کلیه گروههای سنی در جامعه ضروری است و پایه و اساس برنامه ریزی غذایی است که البته در گروههای سنی مختلف قابل انطباق با شرایط ویژه آن گروه می باشد.

معرفی گروه های غذایی

یک برنامه غذایی سالم موجب سلامت جسم و روان می شود. هرفرد برای دستیابی به سلامت، نیاز به مصرف روزانه تمام گروه های غذایی دارد . مواد غذایی به ۶ گروه اصلی غذایی تقسیم می شوند که عبارتند از:
۱ .نان و غالت
۲ .سبزی ها
۳ .میوه ها
۴ .شیر و فرآورده های آن
۵ .گوشت و تخم مرغ
۶ .حبوبات و مغز دانه ها
نکته :چربی ها و شیرینی ها گروه متفرقه محسوب می شوند و باید به مقدار کم مصرف شوند .

گروه نان و غالت

مواد غذایی این گروه، شامل انواع نان بخصوص نوع سبوس دار)سنگک، بربری، نان جو (، نان های سنتی سفید)لواش و تافتون(،برنج، انواع ماکارونی و رشته ها، غالت صبحانه و فرآورده های آنها به ویژه محصوالت تهیه شده از دانه کامل غالت است. گروه نان و غالت منبع کربوهیدرات های پیچیده وفیبر )مواد غیر قابل هضم گیاهی(، برخی ویتامین های گروهB ، آهن، پروتئین ،منیزیوم و کلسیم می باشد.

چگونه یک برنامه غذایی سالم داشته باشید؟

برنامه تغذیه در سالمندان با توجه به شرایط خاص این دوره تفاوت هایی با بزرگسالان دارد، برای این منظور ابتدا باید بدانید که بدن سالمندان به چه مواد غذایی نیاز دارد و بهتر است از چه مواد غذایی و چه مقدار از این مواد را در رژیم غذایی استفاده کند. به طور کلی نیاز های تغذیه ای بدن سالمندان شامل کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی و آب است.

مصرف همزمان غلات و حبوبات مثل عدس پلو، لوبیا پلو، آش جو و … در تغذیه سالمندان میتواند منبع پروتئینی خوبی برای آنان فراهم کند.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید غذاهای فرموله شده بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک انواع غذای فرموله شده مخصوص تغذیه بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات : ۱۵۴۹۴۱۲۵۸۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید غذاهای فرموله شده بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

نان و غلات

نقش گروه نان و غلات در بدن تامین انرژی و سلامت سیستم عصبی است. نان و غلات مثل برنج، ماکارونی، رشته، گندم و جو و ذرت باید در حدود نیمی از انرژی تغذیه در سالمندان را تشکیل دهد. مهمترین مواد مغذی این گروه شامل نشاسته، پروتئین، ویتامین های گروه ب، فسفر و منیزیوم است. میزان مورد نیاز به نان و غلات در تغذیه سالمندان به میزان فعالیت و وزن آنها بستگی دارد که در سالمندان مختلف متفاوت است اما باید روزانه حداقل ۶ واحد از انواع مختلف نان غلات در تغذیه سالمندان استفاده شود.

وضعیت واحد های فعال تولید غذاهای فرموله شده بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید غذاهای فرموله شده بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات غذاهای فرموله شده بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

سخن پایانی

سالمندی یا پیری فرایندی است توقف ناپذیر که تنها با داشتن زندگی سالم و مراقبتهای ویژه می توان این دوران را به دوارنی مطلوب و لذت بخش توام با سلامتی همراه کرد، سلامت سالمندان یکی از مسائل مهم دولت هاست و نیاز به برنامه ریزی دقیق و صحیح برای گذران این دوران به سلامت میباشد.
در تمام دوران زندگی تغذیه به عنوان عامل تقویت کننده جسم و روح و موثر در حیات ارزش بسیار زیادی داشته است. در دوران کهولت نیاز به انرژی کاهش میابد، این به علت بالا بودن سن و کمبود تحرکات جسمی و کم شدن انرژیهای اولیه بدن است، بهبود رژیم غذایی و مراقبت تغذیه ای در سالمندان امری بسیار ضروری و مهم است که باید به آن توجه شود تا سلامت بدن حفظ شود، از بیماری هایی که بر اثر سوء تغذیه بوجود می آید پیشگیری شود و قدرت جسمی و روحی سالمند حفظ شود که نهایتا موجب افزایش کیفیت زندگی سالمند و متعاقب آن افزایش امید به زندگی و طول عمر میباشد.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید غذاهای فرموله شده بزرگسالان و سالمندان بر پایه غلات

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۸۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیر بنا : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۸  میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۱ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)