طرح تولید فلاسک

فلاسک (به فرانسه: Flasque) یا دمابان ظرفی است که مایعات یا گازها را گرم یا سرد نگه می‌دارد.و گاها به اشتباه به آن فلاکس میگویند.فلاسک های چای از سال ۱۳۵۱ در ایران رایج گشتند. فلاسک های اولیه به خاطر عدم پوشش مناسب و عایق بندی ظرف حداکثر ۴ یا ۵ ساعت بیشتر گرما را نگه نمی داشتند. تکنولوژی ساخت فلاسک چای در کل از کشور چین می باشد که نوآور این وسیله ریزنقش زندگی است. با پیشرفت علوم و تکولوژی امروزه تولید فلاسک بصورت دوقلو پوشش و عایق بندی خوبی دارد که آب گرم را به مدت یک شبانه روزنگه می دارد.

ساختار فلاسک

یک فلاسک خلاء کاربردی، یک بطری شیشه‌ای، فلزی یا پلاستیکی با دیواره‌های میان‌تهی است که فضای باریک میان دیواره‌های درونی و بیرونی از هوا خالی شده‌است. همچنین می‌توان آن‌ها را دو بطری با دیواره‌های نازک در نظر گرفت که یکی درون دیگری جا می‌گیرد و در سر فلاسک به هم محکم شده‌اند.استفاده از خلاء مانع از انتقال گرما از طریق رسانایی یا همرفت می‌شود. گرمادهی تابشی را نیز می‌توان با بهره از روکش‌های بازتابنده (مانند نقره‌پوش کردن) در رویه‌ها به حداقل رساند. محتویات فلاسک با دیوارهٔ درونی به تعادل گرمایی می‌رسند؛ دیواره که نازک است و ظرفیت گرمایی پاییینی دارد، گرمای زیادی را با محتویات مبادله نخواهد کرد، هرچند بر دمای محتویات کمی اثر می‌گذارد. در دمایی که فلاسک‌های خلاء استفاده می‌شوند (معمولاً پایین‌تر از دمای جوش آب) و با کاربرد پوشش‌های بازتابنده، انتقال فروسرخ (تابشی) کمی انجام می‌شود. همچنین فلاسک باید دهانه‌ای برای افزودن و ریختن محتویات داشته باشد.

کارکرد فلاسک

با توجه به قوانین ترمودینامیک، اشیای گرم با انتقال گرمای خود به محیط اطرافشان، سرد و اشیای سرد با گرفتن گرما از محیط پیرامون خود گرم می‌شوند. اساس کار فلاسک، جلوگیری از جریان یافتن گرما از خارج به درون ظرف یا از درون ظرف به خارج از آن است. حال آن که گرما به سه روش از جایی به جای دیگر جریان می‌یابد. این سه روش عبارتند از:
هدایت یا رسانایی
همرفت
تابش
از آنجا که فلاسک دیواره‌ای از جنس شیشه دارد و شیشه ماده‌ای عایق است، گرما از راه رسانایی جریان پیدا نمی‌کند. همچنین وجود خلاء در فاصله بین دو جداره، از جریان یافتن گرما به صورت همرفت جلوگیری می‌کند. همچنین پوشش نقره‌ای داخل ظرف از جریان انتقال به صورت تابش جلوگیری می‌کند. در نتیجه این ظرف می‌تواند مواد گرم و سرد را برای زمانی طولانی بدون آن که دمای آن‌ها تغییری کند، در خود نگه دارد. آن چیزی که این ویژگی فلاسک را در پی دارد، نخست جلوگیری خلاء از جریان گرما از راه همرفت و سپس هدر نرفتن گرما به دلیل سطح بازتابندهٔ دیواره است.

چرا فلاسک چای صادر نمی شود؟

عمده مسائل و مشکلات واحدهای فعال به لحاظ عدم توازن رقابت آنها با محصولات مشابه خارجی را می توان به شرح زیل اعلام نمود:
۱- عدم استفاده از مواد اولیه با کیفیت مناسب در جهت تولیدات قطعات مصرفی .
۲- پائین بودن تکنولوژی ساخت بدنه بطوریکه استفاده از رنگ کوره ای معمولی در مشابه با محصولات خارجی از کیفیت کمتری برخوردار است.
۳- عدم تنوع در نوع محصولات از نظر شکل ظاهری و داشتن شکل ظاهری یکنواخت در مدت زمان طولانی.
۴- عدم دقت مناسب در کنترل قطعات مصرفی و محصول تولیدی.
۵- بالا رفتن قیمت تمام شده به لحاظ عدم استفاده بهینه از امکانات و ماشین آلات واحد.
۶- پائین بودن نرخ تعرفه و حقوق گمرکی فلاسک وارداتی که اخیراً تغییر یافته و موجب گردید تا حدودی گرایش به مصرف تولیدات داخلی افزوده شود.
۷- عدم تمایل تولید کننده در بررسی نیاز بازار و تطبیق محصولات ( فلاسک چای ) با سلیقه مصرف کننده به علت عدم مدیریت صحیح و عدم اطلاع .

فرایند تولید فلاسک چای به روش مونتاژ

۱-برش اولیه
۲-برش ثانویه
۳-خم کردن دو لبه
۴- نورد
۵-پرچ کردن دو لب
۶-سوراخ کردن جای پیچ
۷-چربی گیری بدنه
۸-شستشو با آب گرم
۹-خشک کردن
۱۰-رنگ پاشی بدنه
۱۱-چسباندن عکس برگردان
۱۲-مونتاژ قطعات
۱۴- بسته بندی محصول

ماشین آلات مورد نیاز برای تولید فلاسک

۱- گیوتین
۲- ماشین خم کن
۳-دستگاه پرچ کن
۴-ماشین نورد
۵- پرس
۶- کابین پاشش رنگ
۷-تجهیزات پاشش
۸-کوره پخت رنگ
۹- وان چربی گیر وشستشو
۱۰-خشک کن
۱۱- میز مونتاژ

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فلاسک

کد آیسیک انواع فلاسک ۳۶۹۹۴۱۲۳۷۹
کد آیسیک فلاسک آب گرم ۳۶۹۹۵۱۲۳۸۰
کد آیسیک فلاسک غذا ۳۶۹۹۵۱۲۳۸۱

معرفی کدتعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فلاسک

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع فلاسک : ۹۶۱۷۰۰۰۰

وضعیت واردات و صادرات تولید فلاسک

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات فلاسک و سایر ظروف عایق حرارت با محفظه، که عایق بودن آنها توسط خلأ تامین شده است؛ و همچنین اجزاء و قطعات آنها (بهاستثنای شیشه‌ یدکی داخلی) ر کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید فلاسک

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده فلاسک چای در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید فلاسک

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۰۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)