طرح تولید فیلم پلی استر BOPET متالایز شده

فیلم پلی استر از سطوح بسیار مهم در بسته بندی مواد غذایی است.فیلم پلی استر دارای خاصیت ضد نفوذ رطوبت اکسیژن و بو هست.
همین خواص باعث استفاده گسترده این سطح چاپی در بسیاری از بسته بندی های مواد غذایی شده است.
فیلم پلی استر در انواع مختلفی از جمله مات فیلم های دوخت پذیر- شکل پذیر با گرما قابل شرینگ و با پوشش ضد نفوذی هستند.فیلم پلی استر به نام پلی اتیلن تری فتالات نیز معروف است.
این فیلم صاف – شفاف و بدون بو و مزه محکم و پایدار و به لحاظ شیمیایی دارای نفوذ پذیری کم نسبت به رطوبت است.
مقاومت ان در برابر خراش و سائیدگی انرا برای کاربرد های متنوع قابل استفاده کرده است.
پلی استر همچنین مقاومت دی الکتریکی بالایی دارند این ویژگی برای کاربرد های نظیر عایق بندی الکتریکی بکار می رود.
در بسته بندی ها فیلم های پلی استر اغلب به منظور ایجاد مقاومت در برابر اکسیژن و یا عایق گرمایی به طور ذاتی در سطوح چاپی دیگر وجود ندارد و پوشش دار می شوند. این پوشش ها معمولا از همان نوعی است که در سلفون های دارای پوشش پلیمری استفاده می شوند.
یکی از عیوب فیلم های پلی استر بالا بودن نقطه ذوب ان است که استفاده اش را در لمینت اکستروژن بسیار مشکل می کند البته می توان با اموزش چاپ و بسته بسته بندی مناسب از این عیوب رد شد.
فیلم های پلی استر با ضخامت هایی بین ۰/۰۰۰۰۶ تا ۰/۰۱۴ اینچ موجودند اما ضخامت هایی که برای بسته بندی ها استفاده می شود بین ۰/۰۰۰۴۸ تا ۰/۰۰۱ اینچ هستند.

ویژگی های فیلم پلی استر

خواص مکانیکی عالی
مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی
محافظ عالی در برابر ورود اکسیژن
ثبات ابعاد در برابر افزایش دما
شفافیت بالا
پردازش سطحی عالی و پوشش اولیه
سطح بسیار صاف
مقاوم در برابر خراشیدگی

موارد استفاده فیلم پلی استر

چاپ و لمینیت
متالایز کزدن
پوشش صنعتی
لمینت حرارتی
روکش کپسول خوراکی در صنعت دارو
چاپ حرارتی
روکش کابل
الیاف متالیک
عایق الکتریکی و حرارتی
نوارهای پلاستیکس فشار سنج
فیلم های عایق حرارت
درپوش محصولات لبنی
تولید فیلم
کاربرد در بسته بندی محصولات هموژنیزه
پوشش سیلی
فیلم بسیار شفاف برای فیلم های برجسته، هالوگرام و بسیاری موارد دیگر

انواع فیلم پلی استر
فیلم پلی استر BOPET مخصوص چاپ و لمینت

شفافیت و براقیت بالای فیلم پلی استر BOPET و امکان استفاده در ضخامت های پایین نسبت به سایر فیلم ها از جمله مزایایی می باشد که مورد توجه صنعت چاپ قرار گرفته است. خواص فیزیکی این فیلم باعث افزایش کیفیت چاپ در محصول بسته بندی شده که آن را متمایز با دیگر فیلم های بسته بندی کرده است.
مقاومت بالای فیلم پلی استر BOPET علاوه بر ایجاد دوخت یکنواخت و بی نقص باعث افزایش قدرت و سرعت دوخت پذیری به روش دوخت حرارتی Heat Sealing در فیلم های لمینه شده با پلی استر می گردد.
فرایند آماده سازی سطح در فیلم پلی استر به دو روش شیمیایی(کیمیکال) و الکتریکی(کرونا) انجام می شود که این عمیلیات کیفیت و قدرت چسبندگی در فرآیند لمینت کردن فیلم پلی استر با دیگر فیلم ها و قدرت چاپ پذیری را به مراتب افزایش می دهد. همچنین در فرآیند دوخت سرد نیز فیلم های پلی استر کاربرد بهتری نسبت به فیلم های مشابه دارند. از مهمترین ویژگی های فیلم پلی استر خاصیت نفوذ ناپذیری آن در برابر گازهای موجود در هوا و نیز گازهای نگهدارنده مانند ازت و دیگر گازهای کاربردی درون پاکت محبوس شده است که در نتیجه مدت ماندگاری shelf life محتوی بسته بندی افزایش می یابد.
فیلم های متالایز شده پلی استر M-BOPET در سه رنگ نقره ای, طلایی و سفید علاوه بر خواص پلیی استر کاربرد بسیار مناسب در خصوص عدم نفوذ نور به داخل محصولات بسته بندی شده دارا می باشد. این گروه از فیلم ها پس از لمینت شدن با انواع دیگر فیلم ها مانند CPP, BOPET, BOPP … در تولید پاکت بسته بندی به کار می روند.

فیلم پیچشی BOPET TWIST

در صنایع شکلات سازی به دلیل ماهیت ماده غذایی, بسته بندی بدون دوخت و به صورت پیچشی انجام می شود. از طرفی به دلیل تدوین قوانین بهداشتی مبنی بر عدم مصرف از فیلم های PVC که در گذشته به این منظور استفاده می شد, فیلم های پلی استر پیچشی جایگزین فیلم های PVC گردیده است. به دلیل پارامترهای کیفی موجود در فیلم های پلی استر پیچشی از جمله چاپ پذیری عالی, استحکام بالای فیلم, قدرت بالای پیچش و حفظ آن و مهمتر از همه عدم استفاده از هر گونه مواد افزودنی جهت ایجاد خاصیت پیچشی از فیلم های پلی استر در صنایع شکلات سازی استفاده می شود.

فیلم پلی استر عایق INSULATION BOPET

این گروه از فیلم های پلی استر به دلیل بالا بودن ظرفیت دی الکتریک آنها و همچنین مقاومت حرارتی بالا در کاربردهایی مانند عایق سازی در صنایع سیم و کابل و تولید مخازن مورد استفاده قرار می گیرند. ضخامت های بالای این فیلم نیز در کاربردهای عایق سازی سیم پیچی موتورهای الکتریکی کاربرد دارند.

فیلم پلی استر ایزوتروپیک ISOTROPIC BOPET

این نوع از فیلم های پلی استر به دلیل خواص استحکامی, مکانیکی با توزیع یکسان در تمام جهات و قرار داشتن در کلاس غذایی بهداشتی FOOD GRADE جهت استفاده به عنوان درب آسان باز شو انتخاب بسیار مناسبی بوده و جایگزین رقابتی جهت فویل آلومینیوم به حساب می آید. کاربردهای آن می توان به عنوان درب انواع پنیر خامه ای, دسرهای شکلاتی و خامه ای, اب معدنی تک نفره, ماست و … اشاره نمود. استفاده از این نوع فیلم کاهش بسیار چشمگیری در هزینه تمام شده بسته بندی در مقایسه با آلومیینوم و نیز کاربرد راحتر برای مصرف کننده را به همراه دارد.

فیلم پلی استر سفید (سفید پیچشی, سفید متالایز)

این نوع از فیلم پلی استر به دلیل خواص استحکامی, مکانیکی با توزیع یکسان در تمامی جهات و قرار داشتن در کلاس غذایی بهداشتی جهت استفاده به عنوان جایگزین بسیار مناسب با کاغذ تولید شده در مقواهای بهداشتی بوده, همچنین در انواع بسته های شکلات, بستنی و کیک و … مورد استفاده دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید مواد ضدعفونی کننده

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک فیلم پلی استر BOPET متالایز شده ۲۵۲۰۵۱۲۶۵۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فیلم پلی استر BOPET متالایز شده

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت واحد های فعال تولید فیلم پلی استر BOPET متالایز شده

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید فیلم پلی استر BOPET متالایز شده در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات فیلم پلی استر BOPET متالایز شده

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید فیلم پلی استر BOPET متالایز شده

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۰ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز